Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tunel koji obara rekorde: Dansku i Njemačku povezivat će podvodni tunel vrijedan 7,4 milijarde eura

Autor: Poslovni.hr
23. travanj 2025. u 14:19
Podijeli članak —
Foto: Femern A/S

Ispod Baltičkog mora između Danske i Njemačke gradi se rekordni tunel koji će skratiti vrijeme putovanja i poboljšati veze Skandinavije s ostatkom Europe.

Sa 18 km dužine, Fehmarnbelt će biti najduži montažni cestovni i željeznički tunel na svijetu. To je također veliki inženjerski pothvat, koji će vidjeti segmente tunela položene na morsko dno.

Glavno gradilište projekta nalazi se na sjevernom ulazu u tunel, na obali otoka Lolland u jugoistočnoj Danskoj. Postrojenje uključuje luku i tvornicu koja proizvodi tunelske dijelove, zvane “elementi”. Armirani čelik zaliven je betonom kako bi se napravio svaki element, dug 217 metara i širok 42 metra.

Većina podvodnih tunela, uključujući 50 kilometara dug tunel ispod La Manchea između Ujedinjenog Kraljevstva i Francuske – probijaju se kroz stijene ispod morskog dna. Ovdje će umjesto toga biti spojeno 90 pojedinačnih elemenata, dio po dio, poput Lego kockica.

“S ovim projektom obaramo rekorde. Uronjeni tuneli su se gradili i prije, ali nikad u ovolikim razmjerima”, rekao je Henrik Vincentsen, izvršni direktor Femerna, državne danske tvrtke koja gradi tunel, piše Klix.ba

Uz trošak od oko 7,4 milijarde eura, projekt je uglavnom financirala Danska, a 1,3 milijarde eura Europska komisija. To je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u regiji i dio šireg plana EU-a za jačanje cestovnih veza diljem kontinenta uz smanjenje letova.

Kada bude završeno, putovanje između Rødbyhavna u južnoj Danskoj i Puttgartena u sjevernoj Njemačkoj trajat će samo 10 minuta automobilom ili sedam minuta vlakom, zamjenjujući 45-minutno putovanje trajektom.

Zaobilazeći zapadnu Dansku, nova željeznička ruta također će prepoloviti vrijeme putovanja između Kopenhagena i Hamburga s 5 na 2,5 sata i pružiti “zeleniji” prečac za teret i putnike. “Ne samo da povezuje Dansku s Njemačkom, već povezuje Skandinaviju sa središnjom Europom.

Putujući 160 km manje, smanjit ćete ugljik i utjecaj prijevoza“, rekao je Vincentsen. Tunel će imati pet paralelnih cijevi. Dva za željeznicu, dva za ceste (koje imaju po dvije trake u svakom smjeru) i koridor za održavanje i hitne slučajeve. Na drugom kraju golema čelična vrata zadržavaju more.

Autor: Poslovni.hr
23. travanj 2025. u 14:19
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close