Idemo još jedanput ponoviti gradivo, Europska unija zabranit će prodaju svih novih benzinaca (i hibrida) i dizelaša od 2035. godine. Još je ostavljana jedna prolazna točka jer će se 2026. opet raspravljati o ovoj odluci. Je li Europska unija prenaglila u svojoj odluci? Motiv je zaštita klime, ali je li cijena koju će platiti gospodarstvo EU previsoka, pogotovo države s moćnom autoindustrijom kao što su Njemačka, Francuska, Italija…? U intervjuu za Politico povjerenik za unutarnje tržište Europske komisije Thierry Breton upalio je zvona za uzbunu.
Breton je, prenosi Revija HAK, upozorio da bi prelazak na čistu električnu mobilnost izbrisao više od 600.000 radnih mjesta. Već 2030. godine, znatno prije planirane zabrane, bit će potrebno 15 puta više litija, četiri puta više kobalta i grafita te trostruko više nikla za električne automobile – što je enormna potrošnja sirovina, tvrdi Francuz. S druge strane, Europa ima neke rudnike, ali većinu sirovina će trebati uvoziti. Također, bit će potrebno 20 do 25 posto više električne energije, ali njezina proizvodnja korištenjem plina ili ugljena nema smisla iz perspektive borbe protiv klimatskih promjena.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu