Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

‘AI vidim kao partnera, ljudi su zbog toga još važniji, a evo kako će tvrtke budućnosti koristiti umjetnu inteligenciju’

Autor: Katarina Kušec
21. srpanj 2025. u 07:16
Podijeli članak —
FOTO: Privatna arhiva

Poslovni dnevnik organizira konferenciju Change Makers (30. rujna) na temu korporativnog upravljanja, liderstva i korištenja AI-a, o tome smo popričali s Hrvaticom koja radi u tvrtki GrECo sa sjedištem u Beču.

Generacijske razlike, plaće, motivacija samo su neki od izazova s kojima se danas susreću poslodavci, ali i zaposlenici. Uloga vođe i pravi način upravljanja stoga su ključni za svaku kompaniju. Poslovni dnevnik baš zbog toga organizira konferenciju Change Makers (30. rujna) koja se bavi ovom tematikom i koja će okupiti najutjecajnije lidere i stručnjake iz svijeta korporativnog upravljanja.

Mi smo popričali s Almom Ribanović iz tvrtke GrECo sa sjedištem u Beču koja se bavi osiguranjem i upravljanjem rizicima. Alma je voditeljica grupne prakse Affinity, odnosno upravlja međunarodnim timom stoga je i sama svjesna koliko je uloga lidera u današnjem poslovanju važna.

Vođa postavlja ton, kulturu i smjer za tim ili organizaciju. Ne radi se samo o donošenju odluka, već o inspiriranju ljudi, stvaranju jasnoće tijekom neizvjesnosti i izgradnji okruženja u kojem drugi mogu napredovati. Dobar vođa osnažuje, a ne kontrolira, on sluša koliko i govori i vodi primjerom. Da biste postali vođa, tehničke vještine i poslovno znanje su važni, ali jednostavno nisu dovoljni. Ono što je zaista potrebno je emocionalna inteligencija – samosvijest, empatija, sposobnost učinkovite komunikacije i hrabrost za donošenje teških odluka. Liderstvo također znači biti otporan, prilagodljiv i stalno učiti.”

Kada smo kod učenja, izvjesno je da je usavršavanje nužno s obzirom na svakodnevni napredak tehnologije.
“S tehnologijom koja se brzo razvija i industrijama koje se stalno mijenjaju, sposobnost učenja jedna je od najvrjednijih vještina koje netko može imati. Više se ne radi samo o formalnom obrazovanju, već o tome da ostanete prilagodljivi, otvoreni za nove ideje i spremni na usavršavanje ili prekvalifikaciju. U mnogim područjima, ono što je funkcioniralo prije pet godina možda je danas već zastarjelo. Kontinuirano učenje pomaže svima da ostanu relevantni, konkurentni i inovativni”, kaže Alma koja je u Hrvatskoj završila poslovnu ekonomiju i financije, zatim i projekt menadžment dok je u Beču na WU Akademiji stekla MBA.

Osvrnula se i na veliku ulogu umjetne inteligencije u današnjem poslovanju.
“Tehnologija i umjetna inteligencija više nisu samo alati za učinkovitost, oni su strateški pokretači inovacija, konkurentnosti i rasta. AI posebno mijenja način na koji tvrtke posluju u gotovo svakoj industriji, od automatizacije rutinskih zadataka i optimizacije lanaca opskrbe do poboljšanja korisničkog iskustva personaliziranim preporukama i prediktivnim uvidima. Tvrtke koje učinkovito prihvaćaju umjetnu inteligenciju i tehnologiju mogu donositi brže odluke temeljene na podacima, agilno reagirati na promjene na tržištu i otključati nove tokove prihoda. S druge strane, tvrtke se mogu oduprijeti ili zaostajati i riskirati gubitak relevantnosti u sve digitalnijem gospodarstvu. Vidim AI kao partnera koji može proširiti ljudsku inteligenciju, omogućujući timovima da se više usredotoče na kreativnost, strategiju i izgradnju odnosa dok tehnologija obavlja zadatke s puno podataka ili ponavljanja. Tvrtke budućnosti bit će one koje će koristiti umjetnu inteligenciju ne samo za smanjenje troškova, već i za stvaranje pametnijih, prilagodljivijih i modela usmjerenijih na kupca.”

Baš zbog umjetne inteligencije, upravljanje ljudima i odnos s njima posebno je izazovan. Pitamo je stoga kako se s pozicije vođe tima nositi s tim u ovoj novoj eri.
“Dok umjetna inteligencija mijenja način na koji radimo, ljudi ostaju u središtu svakog uspješnog poslovanja. Zapravo, kako se automatizacija povećava, ljudska strana vodstva postaje još važnija. Moj pristup upravljanju ljudima u doba AI-ja izgrađen je oko tri temeljna načela: empatije, komunikacije i prilagodljivosti. Prvo, svjesno se trudim razumjeti kako tehnološke promjene utječu na pojedince, i emocionalno i praktično. Promjena može stvoriti neizvjesnost, stoga dajem prioritet jasnoj komunikaciji, uključujem ljude rano u proces i slušam njihove brige. To gradi povjerenje i pomaže timovima da ostanu usklađeni i motivirani. Drugo, umjetnu inteligenciju vidim kao alat za povećanje, a ne zamjenu ljudskih sposobnosti. Radim na tome da identificiram kako umjetna inteligencija može preuzeti repetitivne zadatke oslobađajući ljude za smislenije, kreativnije i poslove s više strategije. Ova promjena zahtijeva prekvalifikaciju i kontinuiranu podršku, stoga se usredotočujem na stvaranje kulture kontinuiranog učenja i suradnje. Konačno, snažni odnosi proizlaze iz prisutnosti, pristupačnosti i pravednosti. Čak i s porastom rada na daljinu i digitalnih alata, redovito pronalazim vrijeme za provjere, slavim male pobjede i potičem otvorene povratne informacije. Na kraju dana, ljudi žele biti cijenjeni i to se ne mijenja s umjetnom inteligencijom”, kaže naša sugovornica koja je ove godine osvojila međunarodnu nagradu “Women in Insurance Award 2025.”

“To je podsjetnik koliko sam daleko stigla i koliko je važno ostati vjeran svojim vrijednostima. Privatno, to je trenutak razmišljanja o izazovima s kojima se suočavam, upornosti potrebnoj za njihovo prevladavanje i sustavu podrške koji mi je pomogao na tom putu. Osobno, to znači biti viđena. To potvrđuje rad koji sam uložila, ne samo u poslovnim rezultatima, već i u mentoriranju drugih, zagovaranju raznolikosti i poticanju pozitivnih promjena u industriji. Ova nagrada nije samo za mene, ona predstavlja sve žene koje se trude rušiti barijere u osiguranju i motivira me da nastavim otvarati vrata drugima”, zaključila je.

S obzirom na to da je radila i u Hrvatskoj i u Austriji, za kraj smo je pitali da usporediti odnos prema zaposlenicima u te dvije države?
“Ne bi bilo fer od mene komentirati trenutačnu situaciju u Hrvatskoj jer sam zemlju napustila prije 15 godina. Za Austriju samo mogu reći sve najbolje. Austrija nudi dobre plaće, pruža jako dobru zaštitu radnika i velikodušne beneficije te općenito omogućava visoki standard infrastrukture radnog mjesta. Veoma je dobro regulirano tržište rada koje je posebno atraktivno za profesionalce koji traže stabilnost i dugoročne karijere. S druge strane pratim i razvoj u Hrvatskoj te svakako mogu reći da je Hrvatska postigla napredak, posebno u tehnološkom i turističkom sektoru, ali se i dalje suočava s izazovima poput nižih plaća, manje sigurnosti posla i birokratske neučinkovitosti. Međutim, isto tako smatram da nudi niže troškove života i opušteniju radnu kulturu.”

Autor: Katarina Kušec
21. srpanj 2025. u 07:16
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close