Ovo je najslabija karika na putu do novca iz IPARD-a

Autor: Božica Babić , 30. travanj 2013. u 09:00
Fotolia

Investitor je kriv i ukoliko ga je na nepravilnost naveo neiskusni konzultant koji pak neće biti sankcioniran.

Nekvalitetne ponude glavni su razlog zbog kojeg je do sada odbijen najveći broj zahtjeva poljoprivrednih gospodarstava koja su svoje razvojne projekte kandidirala za sredstva iz IPARD-a, upozorio je konzultant Davor Bukvić sudionike konferencije “Perspektive poljoprivrednog razvoja Hrvatske unutar Europske unije” održane proteklog vikenda u organizaciji Hrvatske udruge mladih poljoprivrednika.

“Dobavljači uglavnom ne znaju pisati ponude prema zahtjevnim kriterijima Unije,” ustvrdio je Bukvić i posebno naglasio da u ponudama ne smije biti ni najmanjeg ‘napuhavanja’ cjenika jer će takva ponuda pasti na samom startu te da ukupna dokumentacija koja se prilaže uz zahtjev mora imati ‘sljedivost’ u datumima. “Najvažnije je prvo predati prijavni obrazac i poslovni plan, svu ostalu dokumentaciju moguće je naknadno dopunjavati, no datumi moraju imati sljedivost i ne smije biti ‘skakanja’ unatrag”, pojasnio je Bukvić. Vlasništvo nad nekretninom, naglasio je također, nije uvjet, dovoljno je da poljoprivredno gospodarstvo ima ugovor o najmu na rok od sedam godina. Naime, inspektori iz EU investiciju za koju su odobrena sredstva IPARD-a nadziru u razdoblju pet godina nakon što je u funkciji, pa je stoga zadovoljavajući tek sedmogodišnji ugovor.

Utvrde li se u tom roku nepravilnosti investitor-poljoprivredno gospodarstvo mora vratiti dobivenu potporu koja iznosi između 50 i 75 posto od ukupne vrijednosti projekta. Investitor je kriv i ukoliko ga je na nepravilnost naveo neiskusni konzultant koji pak neće biti sankcioniran. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Za formalne greške djelomično je kriva i vlast, koja je dobila mandat da kvalitetno pregovara s EU, da prvo sama shvati zahtjeve koji se traže od korisnika fondova i kvalitetno prevede tražene formulare, pa onda i da to znanje kvalitetno prenese i distribuira do svih nižih instanci.

Da je tako učinjeno, sada se ne bi spominjali “neiskusni konzultanti”. Kada je trebalo putovati u Bruxelles i kupiti vrhnje na izvoru informacija, onda su to mogli biti podobni puleni. A sada, kada treba napisati kvalitetan formular u Wordu i Excelu, jednostavan za unošenje i praćenje, krivi su neki drugi. Pogledajte malo te “uratke” naših odgovornih posrednika, neke od tih formi, trebalo bi ih biti sram to stavljati na internet. “Neiskusni konzultant” ima itekako muka to pretočiti u suvislu formu.

Ali problem je u suštini, a ne u obrascima. Najveća muka konzultanta je, naravno, uvjeriti klijenta da mora raditi transparentno, i da mora imati ispravne ponude.

New Report

Close