Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Zastupljenost tvrtki prema položaju

Autor: Poslovni.hr
19. prosinac 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Tridesetpet hrvatskih poduzeća ostvarilo je najveći promet, oko 43 posto ukupnog prometa u regiji

Od ukupnog prihoda koji su ostvarila poduzeća sa sjedištem u regiji Adriatic 35 hrvatskih poduzeća ostvarila su najviše od ukupnog prometa, 43%. Prvih pet bili su M San grupa, King ICT, Combis, Recro i Eurotrade. Osamnaest srpskih tvrtki, od kojih su najveće ComTrade grupa, Saga, Pacom grupa, BS Procesor i PIN Computers, zabilježilo je 27% ukupnog prometa, dok su 23 slovenska poduzeća realizirala 26% prometa. Glavni slovenski igrači bili su: Avtera, Diss, SRC, Avtenta.si i Alterna Intertrade. Četiri makedonska poduzeća, MSoft, Neocom, AMC, Login Systems, ostvarila su 2% ukupnog prihoda, dva albanska poduzeća, Infosoft Systems i ITD, 1,7%, a po jedno poduzeće iz BiH, Lanaco i Kosova, Cacttus, svaki po 0,4% ukupno prometa poduzeća sa sjedištem u regiji.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Metodologija

Od ukupnog prihoda koji su ostvarila poduzeća sa sjedištem u regiji Adriatic 35 hrvatskih poduzeća ostvarila su najviše od ukupnog prometa, 43%. Prvih pet bili su M San grupa, King ICT, Combis, Recro i Eurotrade. Osamnaest srpskih tvrtki, od kojih su najveće ComTrade grupa, Saga, Pacom grupa, BS Procesor i PIN Computers, zabilježilo je 27% ukupnog prometa, dok su 23 slovenska poduzeća realizirala 26% prometa. Glavni slovenski igrači bili su: Avtera, Diss, SRC, Avtenta.si i Alterna Intertrade. Četiri makedonska poduzeća, MSoft, Neocom, AMC, Login Systems, ostvarila su 2% ukupnog prihoda, dva albanska poduzeća, Infosoft Systems i ITD, 1,7%, a po jedno poduzeće iz BiH, Lanaco i Kosova, Cacttus, svaki po 0,4% ukupno prometa poduzeća sa sjedištem u regiji.

Metodologija

Cilj je prikazati relativnu ulogu i značaj 100 najvećih IT poduzeća prisutnih na IT tržištu osam zemalja koje čine Adriatic regiju (Hrvatska, Slovenija, Srbija, Bosna i Hercegovina, Albanija, Makedonija, Crna Gora, Kosovo) po dva pokazatelja: konsolidiranom ukupnom prihodu i broju zaposlenih. Pritom, ako je sjedište kompanije u jednoj od zemalja Adriatic regije, uključen je ukupni prihod ostvaren u Adriatic regiji, a i šire ako dato poduzeće djeluje i izvan regije. Ako se pak radi o globalnom IT vendoru ili regionalnom IT poduzeću kojemu je sjedište izvan Adriatic regije, onda je uključen samo prihod koji su ostvarila njegova poduzeća u regiji.Poduzeća su široko karakterizirana prema pretežitoj djelatnosti, odnosno prema djelatnosti kojom ostvaruju najveći dio svoje dodane vrijednosti. U ovom pregledu razlikujemo ove vrste poduzeća: IT uslužna i softverska poduzeća (ITS/SW): “prava” informatička poduzeća koja uključuju pružatelje IT usluge (sistem integratore, implementatore i ostala uslužna IT poduzeća) i proizvođače softverskih rješenja. Globalni tehnološki vendori (GTV): Velika internacionalna IT poduzeća, predvodnici tehnoloških inovacija kao što su: IBM, HP, Microsoft, SAP, Oracle, Cisco Systems itd.IT distributeri (Distributors): veleprodajna poduzeća koja u cijelosti ili pretežito plasiraju proizvode (daljnja prodaja) prodavačima, reselerima, dealerima i maloprodaji, a samo izuzetno krajnjim korisnicama. Ta poduzeća imaju imaju veliki promet, manje marže, brz obtraj zaliha, a glavna im je značajka učinkovita logistika. IT maloprodajna poduzeća (Retail): tvrke specijalizirane za neposrednu prodaju osobnih računala, perifernih uređaja, komponenti i potrošnog materijala građanstvu i manjim poduzećima u specijaliziranim prodavaonicama (maloprodajnim lancima). Uobičajeno, uz IT proizvode u svom asortimanu imaju i potrošačku elektroniku a i drugu tehničku robu.




Autor: Poslovni.hr
19. prosinac 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close