Velika analiza: Evo kako hrvatski hoteli dočekuju sezonu

Autor: Marija Crnjak , 26. veljača 2021. u 15:08

Za većinu su lani najveći promet imali kampovi, što je utjecalo i na prosječnu cijenu i profitabilnost, a najbolji promet ostvario je premium segment, primjerice u Rovinju.

Mada je četvrti kvartal za turističke kompanije u Hrvatskoj i u normalnim godinama razdoblje stvaranja troškova, više nego prihoda, 2020. je očekivano oborila sve rekorde u minusima. Ipak, zahvaljujući mjerama države, moratorijima na kredite i prethodnim zalihama, vodeće velike turističke kompanije uspjele su zadržati stabilnost koja im je nužna za realizaciju sezone koja je pred njima. Godišnji rezultati za 2020. pokazuju da, iako su svi srezali velike investicije i odgodili ih za bolja vremena, neka su se ulaganja čak uspjela i dovršiti ili će uoči sezone 2021. Za većinu su lani najveći promet imali kampovi, što je utjecalo i na prosječnu cijenu i profitabilnost, a najbolji promet ostvario je premium segment, primjerice u Rovinju.

U 2020. godini Grupa Valamar Riviera je ostvarila ukupne prihode u visini od 697 milijuna kuna, odnosno tek 31 posto ukupnih prihoda ostvarenih u godini ranije. Usprkos nepovoljnim okolnostima poslovanja, Grupa je tijekom 2020. godine ostvarila 2,3 milijuna noćenja i pozitivnu prilagođenu EBITDA u iznosu od 126 milijuna kuna, no pandemijsku goidnu završili su s ukupnim gubitkom od 359 milijuna kuna, za razliku od godine ranije u kojoj su imali dobit od 306 milijuna kuna. Neto dug Valamaru je u 2020. porastao za 29,9 posto, sa 2,19 milijardi kuna na 2,85 milijardi.

Za 2021. godinu Nadzorni odbor Valamar Riviere odobrio je investicije za u iznosu od 132 milijuna kuna namijenjenih finalizaciji ranije započetih ulaganja (Istra Premium Camping Resort 5* i smještaj za zaposlenike u Dubrovniku), završetku prve faze ulaganja u Valamar Pinea Collection Resort te projektima digitalizacije, investicijskom održavanju i pripremi budućih projekata. Smanjena ulaganja planirana za 2021. godinu fokusirana su na završetak započetih projekata i pripremu projekata za novi rast i razvoj kada se za to steknu uvjeti.

Nadzorni odbor Imperial Riviere, u čijem su sastavu hoteli u Makarskoj, Rabu i Poreču, odobrio je investicije u iznosu od 41 milijun kuna, prvenstveno fokusiranih na završetak investicija u hotele Valamar Meteor u Makarskoj i hotel Valamar Parentino u Poreču. Imperial Riviera je lani imala 90 milijuna kuna prihoda od prodaje, što je gotovo za 65 posto manje, operativna dobit iz poslovanja ostvarena je u iznosu od 23,2 milijuna kuna, što predstavlja pad od gotovo 75 posto, no ako se izuzme efekt primljenih potpora države za očuvanje radnih mjesta i koncesije, EBITDA i dalje ostaje pozitivna. Neto gubitak Grupe iznosi -39,7 milijuna kuna.

Maistra, uključujući i dubrovački hotel Hilton Imperial, u 2020. godini zabilježila je 45 posto prodaje 2019. godine, uz 41 posto realizacije prihoda od prodaje robe i usluga. Analiza po segmentima pokazuje da su u 2020. kampovi ostvarili 9 posto bolje rezultate u broju prodanih jedinica od prosjeka Maistre. U razdoblju lipanj-rujan, kada je poslovanje bilo bez znatnijih ograničenja zbog epidemioloških mjera, najbolju prodaju u usporedbi s prošlom godinom ostvario je luksuzni hotelski segment u Rovinju. HUP-Zagreb u 2020. godini ostvario je tek 18 posto prodanih jedinica i 18 posto prihoda od prodaje u odnosu na prethodnu 2019. godinu. Konsolidirani prihod Maistre od prodaje turističkog segmenta u 2020. godini iznosi 587 milijuna kuna, što predstavlja 35 posto ostvarenja prethodne godine. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 93 milijuna kuna, uz neto gubitak od 136 milijuna kuna. Ostvarena pozitivna EBITDA ukazuje na činjenicu da je u kriznoj 2020. godini turistički segment ostvario razinu operativne dobiti i likvidnosti dostatnu za redovito operativno poslovanje, kažu u Maistri.

Uprava Arena Hospitality Grupe u svom izvješću posebno ističe kako su financijski spremni za još jednu izazovnu godinu. “Naša novčana pozicija i dalje je jaka, i iznosila je 425,6 milijuna kuna na dan 31. prosinca 2020. Razne analize koje smo proveli osiguravaju da Grupa ima dovoljno sredstava kako bi mogla izdržati neizvjesno poslovanje i kroz cijelu 2021. godinu, dok se uvjeti na tržištu ne stabiliziraju”, poručuju iz Arene, kojoj je pandemija lani srezala prihod za 69,4 posto, na 238,3 milijuna kuna, a EBITDA gubitak iznosio je 18,3 milijuna kuna, u odnosu na dobit od 229,5 milijuna kuna u 2019. U Areni ističu da je poslovni mix lani bio drugačiji. “Naime kampovi, koji kao segment imaju najnižu prosječnu dnevnu cijenu, ali i najveću maržu te profitabilnost, proporcionalno su više pridonijeli rezultatima što je imalo pozitivan utjecaj na profitabilnost Grupe”, ističu u Areni. Veća potražnja za kampovima djelomično je posljedica ulaganja dovršenih u posljednjih nekoliko godina, u kombinaciji s percepcijom da je rizik prijenosa covida niži u ovom tipu smještaja. Kao rezultat toga, kampovi su doprinijeli gotovo 50 posto u njhovim ukupnim prihodima u Hrvatskoj, u usporedbi s otprilike 30 posto prošle godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close