Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tim Kabel nezadovoljan poslovima s HEP-om

Autor: Darko Bičak
08. studeni 2009. u 22:00
Podijeli članak —

U tvrtki se i dalje baziraju na trgovini, a kako bi učvrstili poziciju na tržištu, potpisali su ugovor s Lapp Kabelom

Zagrebačka tvrtka Tim Kabel potpisala je tijekom listopada ugovor o distribuciji kabela s njemačkim Lapp Kabelom. To je samo jedan od pet strateških partnera s kojima Tim Kabel bazira svoju tržišnu poziciju u Hrvatskoj i regiji. Ivan Topčić, direktor i osnivač Tim Kabela, procjenjuje da njegova tvrtka drži 12 posto hrvatskog tržišta kabela.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Daleka tržišta
“Nažalost, u našoj su ponudi uglavnom uvozni kabeli jer dosad nismo uspjeli postići dogovor s domaćim proizvođačima. Postojala je kratkotrajna suradnja s grupom Eurocable, no s Elkom nismo nikada uspjeli doći ni do ozbiljnijih pregovora jer su nam nudili višu cijenu nego što je bilo moguće njihove kabele nabaviti na slobodnom tržištu”, kazao je Topčić. Glavni kupci Tim Kabela su velike elektroinstalaterske i građevinske tvrtke i trgovine elektromaterijalom. U Tim Kabelu nisu zadovoljni svojim sudjelovanjem u velikim javnim tvrtkama poput HEP-a, HŽ-a i HAC-a. To je tržište na kojem se nadaju da će u budućnosti značajnije sudjelovati. Iako ne isključuje u budućnosti i proizvodnju kabela, Topčić navodi da se sada želi orijentirati na jačanje pozicije tvrtke u zemlji i regiji. Naime, otvorena je tvrtka u Beogradu, no Srbija još ima snažno protekcionističko zakonodavstvo koje za sada ne omogućuje stranim dobavljačima ozbiljan nastup na tamošnjem tržištu. Osim toga Tim Kabel je prisutan sa svojim asortimanom u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Makedoniji, Kosovu te Makedoniji. Topčić navodi da je bilo i pojedinačnih projekata za neke daljnje destinacije poput Rusije i Ujedinjenih Arapskih Emirata, ali da za sada ne planira institucionalno širenje na ta tržišta. Tim Kabel je u proteklih 15 godina svojeg postojanja imao godišnji rast od gotovo 30 posto. Prihod kompanije je sa 17 milijuna kuna u 1997. godini porastao na 183 milijuna kuna u rekordnoj 2007. godini. Lanjsku godinu tvrtka je završila sa 179,2 milijuna kuna prihoda, što je bio pad od oko dva posto. “Tržište kabela u 2008. godini imalo je pozitivan trend tijekom prva tri tromjesečja. Cijena bakra, koja u najvećoj mjeri određuje cijenu kabela, također je imala pozitivan trend. Polovinom rujna je došlo do znatnog pada cijene bakra, što je u mnogome pogodilo kompletnu kabelsku industriju. S novim uvjetima na tržištu stvorili su se i novi trendovi kretanja cijena”, kazao je Topčić. “Za nas je od velike važnosti da te cijene budu koliko-toliko stabilne jer u tom slučaju možemo bolje planirati i osigurati lager”, naveo je Topčić.

Zagrebačka tvrtka Tim Kabel potpisala je tijekom listopada ugovor o distribuciji kabela s njemačkim Lapp Kabelom. To je samo jedan od pet strateških partnera s kojima Tim Kabel bazira svoju tržišnu poziciju u Hrvatskoj i regiji. Ivan Topčić, direktor i osnivač Tim Kabela, procjenjuje da njegova tvrtka drži 12 posto hrvatskog tržišta kabela.

Daleka tržišta
“Nažalost, u našoj su ponudi uglavnom uvozni kabeli jer dosad nismo uspjeli postići dogovor s domaćim proizvođačima. Postojala je kratkotrajna suradnja s grupom Eurocable, no s Elkom nismo nikada uspjeli doći ni do ozbiljnijih pregovora jer su nam nudili višu cijenu nego što je bilo moguće njihove kabele nabaviti na slobodnom tržištu”, kazao je Topčić. Glavni kupci Tim Kabela su velike elektroinstalaterske i građevinske tvrtke i trgovine elektromaterijalom. U Tim Kabelu nisu zadovoljni svojim sudjelovanjem u velikim javnim tvrtkama poput HEP-a, HŽ-a i HAC-a. To je tržište na kojem se nadaju da će u budućnosti značajnije sudjelovati. Iako ne isključuje u budućnosti i proizvodnju kabela, Topčić navodi da se sada želi orijentirati na jačanje pozicije tvrtke u zemlji i regiji. Naime, otvorena je tvrtka u Beogradu, no Srbija još ima snažno protekcionističko zakonodavstvo koje za sada ne omogućuje stranim dobavljačima ozbiljan nastup na tamošnjem tržištu. Osim toga Tim Kabel je prisutan sa svojim asortimanom u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Makedoniji, Kosovu te Makedoniji. Topčić navodi da je bilo i pojedinačnih projekata za neke daljnje destinacije poput Rusije i Ujedinjenih Arapskih Emirata, ali da za sada ne planira institucionalno širenje na ta tržišta. Tim Kabel je u proteklih 15 godina svojeg postojanja imao godišnji rast od gotovo 30 posto. Prihod kompanije je sa 17 milijuna kuna u 1997. godini porastao na 183 milijuna kuna u rekordnoj 2007. godini. Lanjsku godinu tvrtka je završila sa 179,2 milijuna kuna prihoda, što je bio pad od oko dva posto. “Tržište kabela u 2008. godini imalo je pozitivan trend tijekom prva tri tromjesečja. Cijena bakra, koja u najvećoj mjeri određuje cijenu kabela, također je imala pozitivan trend. Polovinom rujna je došlo do znatnog pada cijene bakra, što je u mnogome pogodilo kompletnu kabelsku industriju. S novim uvjetima na tržištu stvorili su se i novi trendovi kretanja cijena”, kazao je Topčić. “Za nas je od velike važnosti da te cijene budu koliko-toliko stabilne jer u tom slučaju možemo bolje planirati i osigurati lager”, naveo je Topčić.

Novi katalog
Kao svoju glavnu prednost na tržištu Topčić navodi povjerenje klijenata. “Ako smo mi s nekim kupcem nešto dogovorili, to stoji bez obzira na okolnosti, pa čak ako ćemo i mi u novim uvjetima morati izgubiti dio dobiti. Kupci to cijene i to je glavni način našeg prodora na tržište”, kazao je Topčić. U povodu 15. obljetnice kompanije, tijekom studenoga, bit će predstavljen njihov katalog s punom paletom proizvoda na kojem se radilo godinama.

Rezultati

Prodaja na lanjskoj razini
Ukupna prodaja kabela u 2009. godini bit će na razini prošlogodišnje iako su se investicije u sektoru stanogradnje znatno smanjile, pojašnjavaju u Tim Kabelu. Razlozi za dobar rezultat leže, navodi Topčić, u investicijama u industrijskom sektor.

Autor: Darko Bičak
08. studeni 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Ima li tko za proizvodnju zainteresiran?

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close