Tada mu se to činilo kao najveća moguća nesreća, ali Rimcu se ustvari ništa bolje nije moglo dogoditi…

Autor: Poslovni.hr , 28. svibanj 2021. u 11:43
Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL

Činjenica da elektro-poduzetnik dolazi baš iz Hrvatske, cijeloj ovoj priči daje jedan dodatni, posebni element, piše berlinski dnevnik.

Mate Rimac je ustvari htio samo biti uspješan profesionalni auto-moto vozač“, ali s vremenom je postao simbolom nade za proizvođače automobila na putu u elektromobilnost, piše berlinski dnevnik. „Die Welt“ se osvrće na jednu epizodu s kojom je počela uspješna priča hrvatskog poduzetnika. Rimčeva stara BMW „trojka“ otkazala je u jednoj utrci, motor je „crkao“, piše novinar njemačkog lista Thomas Geiger: „Tada mu se to činilo kao najveća moguća nesreća, ali Rimcu se ustvari ništa bolje nije moglo dogoditi…“

Da nije bilo tog tehničkog problema, Rimac možda nikada ne bi došao na ideju da u svoj auto, umjesto skupog novog motora, ugradi jednostavno električni motor jednog viličara. I tako je, piše „Die Welt“, Rimčeva zelena „trojka“ postala „Green Monster“, a sam Rimac „kralj driftanja“ – čije su video-snimke na YouTubeu pogledali milijuni ljudi. A kasnije i „čovjek koji je napravio najjači sportski e-auto svijeta, odnosno gorljivi pristaša elektro-pogona”.

„Elon Musk Balkana”

„Spretni Hrvat s gotovo sramežljivim osmijehom skrivenim iza guste brade danas je jedan od najtraženijih ljudi u branši“, piše njemački list u članku s naslovom „Vizionar pod naponom“. I naglašava kako Rimac ima tek 33 godine, te da se u proteklih deset godina u njegovom životu jako puno toga dogodilo. „Nekoć prosječan učenik, ali zato genijalan izumitelj“ danas je partner i dostavljač sofisticiranih tehnoloških rješenja, od baterija do motora – on je u međuvremenu postao „Elon Musk Balkana“, piše „Die Welt, a prenosi Deutsche Welle.

Činjenica da elektro-poduzetnik dolazi baš iz Hrvatske, cijeloj ovoj priči daje jedan dodatni, posebni element, piše berlinski dnevnik. „Na šarenoj automobilskoj karti svijeta bivša je Jugoslavija još od kraja proizvodnje malog Yuga 2008., relativno bijela točka, tamo gotovo da nema ni proizvođača auto-dijelova. I svejedno je baš tamo počeo odlučujući razvoj: samo 200 kilometara jugoistočnije od sjedišta Rimčeve tvrtke u Svetoj Nedelji rođen je stanoviti Nikola Tesla“, napominje „Die Welt“. Rimac je geografski bliže Tesli od Elona Muska, piše njemački novinar.

Bez obzira na elektrotehniku zahvaljujući kojoj je postao poznat, Rimac ne „inzistira“ na promjeni svijeta na bolje, barem ne na cesti, napominje se u članku: „Tko želi nešto učiniti za klimu, to je moto ovog veganca, neka radije odustane od mesa nego od svog benzinca ili dizelaša.“ Sklonost e-autima kod Rimca svoj izvor nema u zaštiti okoliša, već u radosti vožnje, guštu koji mu ti auti pričinjavaju, napominje novinar koji je na parkingu Rimčeve tvornice uočio i šefov BMW s V8-motorom.

Počasno mjesto za „zelenu neman“

Bez obzira na sve uspjehe koje Rimac bilježi posljednjih godina, na sve modele koje je razvio i koje prodaje za visoke novčane iznose, „Die Welt“ se ipak na kraju članka osvrće i na jedan problem – manjak kvalificirane radne snage. „Hrvatska nije baš pupak svijeta, a periferija Zagreba nije baš magnet za stručnjake iz inozemstva. Zato i ne čudi da Rimac upravo planira novu centralu, koja pomalo podsjeća na Autostadt u Wolfsburgu ili još malo više na Appleovu centralu u Cupertinu”.

A u novoj centrali počasno mjesto će, piše „Die Welt“, naravno dobiti Rimčeva „zelena neman“.

Komentirajte prvi

New Report

Close