‘Pretvaramo se u platformu i okrećemo partnerstvima’

Autor: Bernard Ivezić , 11. studeni 2018. u 22:01
Sabol iz vremena kad je tek pokrenuo Photomath, danas najpopularniju našu mobilnu aplikaciju/Petar Glebov/PIXSELL

Posljedice odljeva radnika u inozemstvo su i nedostatak nastavnika i instruktora matematike, i tu može pomoći aplikacija, kaže Sabol.

Hoće li Photomath, koji je probio magičnih 100 milijuna korisnika, postati Amazon za matematiku, Coursera za učenje matematike, Duolingo za matematiku ili jednostavno samo zamjena za instruktore ili čak nastavnike matematike još nije posve jasno.

Međutim, najpopularnija hrvatska mobilna aplikacija, koja je dosad fotografiranjem samo rješavala zadatke, u idućih će se godinu-dvije, poduprta s investicijom od 6 milijuna dolara od dva američka VC fonda, komercijalizirati kao edukacijska platforma za učenje matematike.

Pri tome će se otvoriti prema proizvođačima edukacijskog sadržaja koji bi nudili svoje usluge preko nje. Damir Sabol, suosnivač i direktor Photomatha kaže da još nisu posve sigurni kako će to izgledati i da su svi ti koncepti tek u maglovitim obrisima. Navodi da za početak testiraju mogućnosti pretplate za dodatne opcije kako bi osnovna verzija aplikacije ostala besplatna.

Nedostaje nastavnika
"Zvuči loše kad kažete da ćemo zamijeniti nastavnike matematike iz više razloga. Mi to ne želimo niti smatramo da je Photomath bolji od dobrih nastavnika, ali činjenica je da budući da je sve manje radnika u Hrvatskoj jednako tako sve je manje i nastavnika matematike pa i onih koji mogu ponuditi instrukcije iz tog predmeta i zato vidimo Photomath kao alat koji može pomoći da se taj jaz izbjegne", kaže Sabol.

U Hrvatskoj je u posljednja dva mjeseca ovu popularnu hrvatsku aplikaciju koristilo više od 80.000 ljudi. Najveću korisničku bazu Photomath ima u SAD-u. Tamo je redovito među 50 najpopularnijih aplikacija, često i među prvih 20, a u obrazovanju je gotovo redovito prva. Drugo najjače tržište za Photomath je Rusija, u Europi to je Italija, u Latinskoj Americi Brazil, a u srednjoj Americi Meksiko. Sabol ističe da jedino tržište na koje zasad ne izlaze je Kina, iako je potencijalno najveće. Tamo obitelji na edukaciju troše 15% budžeta naspram Amerikanaca koji troše 2%.

Munjevit rast
"U edukaciji imate tvrtke koje ciljaju države, zatim izdavače i onda one koji prodaju izravno korisnicima. Mi smo potonji i imamo mnogo znanja o našim korisnicima po svijetu, ali ne i Kini pa se nećemo zaletavati već ćemo nastaviti poboljšavati korisničko iskustvo", kaže Sabol.

Photomath je nastao 2014. Lani se odvojio u zasebnu tvrtku, a sad broji 60-tak radnika u Hrvatskoj i tri u SAD-u te je pomogao riješiti 1,2 milijarde matematičkih zadataka.

Komentirajte prvi

New Report

Close