‘Posao u Rusiji još je samoodrživ, a broj zaposlenih optimiziran’

Autor: Marija Brnić , 29. siječanj 2023. u 22:00
AvtoVAZ je najavio vrlo ambiciozne poslovne planove za 2023./I. Kralj/PIXSELL

Solinskoj grupaciji AD Plastik prihodi na ruskome tržištu pali su za 58,5%. Proizvodnja je zaustavljena u manjoj tvornici, oslonjenoj na europske proizvođače.

Predsjednik RH Zoran Milanović zna privući pažnju, pa i u posjeti solinskom proizvođaču dijelova za automobilsku industriju, kada je sve iznenadio ustvrdivši da je AD Plastiku oduzeta sva imovina u Rusiji!

Njegovu konstataciju naknadno su iz Ureda na Pantovčaku ispravili, pojašnjenjem da se krivo izrazio. Trebao je, naime, reći da je jedna od dvije tvornice koje AD Plastik ima u Rusiji trenutačno izvan pogona, dok se u drugoj aktivnosti obavljaju smanjenim kapacitetom.

Većina zaustavila proizvodnju
Solinska grupacija ima dvije tvornice u Rusiji, jednu u Kalugi, drugu u Toljatiju. U trenutku izbijanja rata u Ukrajini zapošljavale su oko 700 ljudi, a proizvodile isključivo za rusko tržište. Kupci su im na tom tržištu bili Alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi-AvtoVAZ i Volkswagen Grupa, koji su imali i najveće udjele na ruskom automobilskom tržištu.

U prvim danima ratnih događanja u Ukrajini Solinjani nisu očekivali negativan utjecaj na tamošnje poslovanje, držali su pozicije na tom tržištu stabilnima. Kako rat nije jenjavao, a odnosi Zapada i Rusije su se zategnuli, te su uslijedile i sankcije, poslovanje automobilske industrije u Rusiji doživjelo je dramatične promjene.

Neki su globalni proizvođači potpuno napustili rusko tržište, a u drugom tromjesečju većina je proizvodnju zaustavila. I AD Plastik je zahvatio taj val, jer su u poslovanju bili oslonjeni najviše na Renault, koji je odlučio vlasnički se povući, pa je prodao i većinski udjel u AvtoVAZ-u.

60

posto manje automobila registrirano je u Rusiji u devet mjeseci 2022.

U trećem tromjesečju, po informacijama Uprave AD Plastika na čijem je čelu Marinko Došen, jedino je AvtoVAZ proizvodio, svoja dva modela Ladu Grantu i Ladu Nivu. To je pokrenulo i aktivnosti u AD Plastikovoj tvornici u Toljatiju, koje isporučuje dijelove baš za te modele automobila. No, i ti kapaciteti rade smanjenim intenzitetom.

”Proizvodnja je zaustavljena u Kalugi, našoj manjoj tvornici, jer je ona najvećim dijelom bila oslonjena na europske proizvođače automobila u toj ovlasti, koji trenutačno ne rade ili su napustili rusko tržište”, kaže Došen.

Na upit o smanjenju broja zaposlenika i održavanju hladnog pogona u AD Plastiku ne daju puno detalja. Broj zaposlenih je, kratko kažu, optimiziran sukladno planovima proizvodnje. No, prije izbijanja ratnih sukoba u tvornici u Kalugi na neodređeno je bilo zaposleno 270 radnika, a u Toljatiju 429.

Marinko Došen/MARKO PRPIĆ/PIXSELL

Četvrtinu manje
O okolnostima na tom velikom tržištu govore i podaci da je u devet mjeseci 2022. broj novoregistriranih automobila u Rusiji pao za 60%. Iz podataka za prva tri lanjska tromjesečja, prihodi na razini cijele grupacije AD Plastik pali su za 25% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, no rezultat na ruskome tržištu pao je za 58,5%.

Grupacija je u tri kvartala 2021. bila ostvarila ukupan prihod od 830,5 milijuna kuna, u čemu je Rusija sudjelovala s 28%, dok je u 2022. prihod pao na 624 milijuna kuna, a u njemu je ruski udjel smanjen na 15%, dakle, Rusija je donijela 95,5 milijuna kuna.

U cijeloj 2021. proizvodnjom u Rusiji Ad Plastik osiguravao je više od 300 milijuna kuna prihoda i to tržište bilo je u porastu (11% na godišnjoj razini), s udjelom od 27% u ukupnim prihodima. U četvrtom kvartalu proizvodnja je u Toljatiju nastavljena, no u manjem obimu u odnosu na ranija razdoblja.

”Puno je neizvjesnosti i teško je procijeniti poslovanje u 2023. AvtoVAZ je najavio vrlo ambiciozne poslovne planove, ali s obzirom na okolnosti potreban je dodatan oprez u planiranju”, ističe Došen, napomenuvši na kraju da je i sada poslovanje AD Plastik Grupe u Rusiji još samoodrživo.

Komentirajte prvi

New Report

Close