Jasno komuniciranje, ljubaznost, razvijene vještine pregovaranja, sposobnosti stjecanja povjerenja kupaca, pozitivan stav i proaktivnost, neke su od temeljnih karakteristika kvalitetnih prodavača.
Osobu koja posjeduje te vještine kupac će uglavnom promatrati kao savjetnika koji će mu pomoći pri odluci o kupnji određenog proizvoda. Većina ljudi, prema riječima psihologinje i koordinatorice projekata procjene tvrtke Electus ljudski potencijali Mije Pavičić, dobrog prodavača vidi kao nasmijanu, ugodnu i pristupačnu osobu, koja će uljepšati iskustvo kupnje. “Volimo kada možemo imati povjerenja u prodavača, kada on dobro poznaje svoje proizvode i kada nas može savjetovati, ali da pritom nije napastan ili dosadan”, rekla je Pavičić. Poželjnim osobinama, vještinama i znanjima kvalitetnih prodavača, kako ističe, bavila su se brojna istraživanja. Iako su rezultirala različitim teorijama, nekoliko karakteristika zajedničko je većini teorija. “Riječ je o vještinama komuniciranja, postizanju povjerenja kupaca, sposobnosti slušanja kupca, razvijenim vještinama pregovaranja, pozitivnom stavu, otpornosti na stres, fleksibilnosti i savjesnosti. Osim toga važni su i proaktivnost, poznavanje proizvoda i konkurencije te svjesnost o svom prodajnom ponašanju”, navela je Pavičić. Budući da cijene iskrenost, pristupačnost, samopouzdanje i pozornost koju im kvalitetan prodavač daruje, često se događa da kupci, kada takvog prodavača nađu, više ne žele drugog. “Najbolji primjer toga je vjernost koju kupci pokazuju ‘svom’ prodavaču na tržnici”, pojasnila je.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu