‘Digitalnim povezivanjem sa subjektima koje nadzire Hanfa bi olakšala svoje procedure’

Autor: Suzana Varošanec , 10. svibanj 2021. u 22:00
Kreator platforme PlatiMe Josip Kovačec

Stvorili bismo predispozicije i da se obavljanje faktoringa prebaci u digitalni oblik, čime bi se lakše nadzirao i neovlašteni, kaže J. Kovačec.

Digitalizacija poslovnih procesa kroz razvoj novih softvera, čini se, mogla bi osigurati i bolju zaštitu tržišta u realnom vremenu.

Nakon što je Hanfa prošlog tjedna izvijestila da će od internetske platforme PlatiMe, u slučaju pojave neovlaštenog faktoringa potencijalno zatražiti izvještaje, iz ove su kompanije najavili kako za problematiku nelicenciranih subjekata imaju spremno daleko bolje rješenje.

aime, na naš upit oko modela po kojima Hanfa može nadzirati tržište faktoringa, kreator platforme PlatiMe Josip Kovačec, savjetnik Uprave tvrtke Elektronički računi, uz ogradu da na to pitanje isključivo Hanfa može dati odgovor, navodi da su oni spremni pružiti mogućnost povezivanja na tehnološkoj razini, čime bi im olakšali procedure.

“U tom kontekstu stvorili bismo predispozicije i da se samo obavljanje faktoringa prebaci u digitalni oblik kao štoje to u razvijenim europskim država ili SAD-u.

Prelaskom u digitalni prostor – povezivanjem sa subjektima nad kojima provodi nadzor, Hanfa bi u svakom slučaju mogla unaprijediti i olakšati vlastite procedure te omogućiti tim subjektima jednostavnije procese izvještavanja”, pojašnjava Kovačec.

Stroge kontrole radi ‘higijene’

U aktualnoj fazi, kroz suradnju s ovim novim tržišnim igračem u postupcima regulatornog nadzora, kako su priopćili iz Hanfe, potrebne su im informacije koje tvrtka Plati me ima o otkupiteljima, a koji zbog neovlaštenog faktoringa postaju predmet nadzora.

Čak će takve podatke regulator moguće zahtijevati i na kontinuiranoj osnovi, kažu, ovisno o aktivnostima nelicenciranih subjekata na platformi, a identificiranih po nekoliko definiranih kriterija.

Prema odgovoru koji smo dobili od Plati me, za otkup nedospjelih e-računa preko PlatiMe za koji su tek sami tvrdili da ne potpadaju pod nadzor Hanfe, dobili su Hanfinu prav(n)u potvrdu.

S obzirom na činjenicu da takva usluga ne postoji na tržištu, te da neposredno i potencijalno uključuje i financijske institucije, prije lansiranja platforme zatražili su mišljenje Hanfe u kojem su detaljno izložili poslovni model.

60

pokazatelja financijskih i poslovnih, za više od 300.000 subjekata u RH, ima sustav Moj-BI, integriran u platformu PlatiME

Kovačec ističe da je prošlotjednim priopćenjem Hanfa potvrdila taj poslovni model u kontekstu digitalne oglasne ploče na kojoj se susreću potražnja i ponuda za kapitalom te koja donosi dodatno administrativno rasterećenje i pojednostavnjuje proces sklapanja ugovora o ustupu potraživanja.

Ipak, nadzor može tangirati otkupiteljeu segmentu neovlaštenog faktoringa pa je regulatoru bitna suradnja, dok za Plati me, pokazuje se, obveza izvještavanje prema Hanfi, kad i ako se za to pokaže potreba, nije problem.

Razlog? Sve aktivnosti na platformi su transparentne, ističu, dok se suradnjom s regulatorom po njima apsolutno ne mijenja niti ovaj koncept poslovanja niti se zadire u samu proceduru što se tiče sudjelovanja korisnika platforme.

“Napominjem kako su svi sudionici, koji su u početku iskazali interes kao otkupitelji na platformi, stabilne tvrtke s dobrim prihodima u vlastitim sektorima djelovanja, dakle nije riječ o tvrtkama kojima je primarni izvori prihoda naplata potraživanja.

Radi same higijene sustava platforme PlatiMe, mi kao upravitelj radimo dodatne provjere zainteresiranih otkupitelja, jučer osnovane tvrtke o kojima nemamo financijskih podataka neće moći sudjelovati na platformi“, pojašnjava Kovačec.

Daju dodatna upozorenja

PlatiMe je povezan, podsjeća, sa sustavom Moj-BI koji sadrži više od 60 poslovnih i financijskih pokazatelja za više od 300.000 poslovnih subjekata u Hrvatskoj te automatski informira o bilo kakvom negativnom poslovnom pokazatelju konkretnog poduzeća.

Na Hanfin zahtjev na stranicama će izdvojiti informaciju glede zakona o faktoringu koju je zatražio regulator, kao dodatno upozorenje i informaciju otkupiteljima.

“Smatramo da svi korisnici, kao što su informirani o uvjetima poslovanja na platformi, trebaju imati relevantne informacije i iz drugih izvora, a iz tog razloga integriran je servis Moj-BI koji osigurava korisnicima informacije o financijskim i poslovnim podacima svih poslovnih subjekata u RH”, zaključuje Josip Kovačec.

Komentirajte prvi

New Report

Close