Očito zadovoljan rezultatima svoje greenfield investicije u Hrvatskoj, gradnjom pogona u labinskoj poslovnoj zoni Vinež, koji je pušten u proizvodnju u rujnu prošle godine, Benetton Croatia sa sjedištem u Osijeku krenuo je dalje. U postojeću halu površine 7000 četvornih metara, u kojoj na 90 japanskih strojeva zadnje generacije već radi u tri smjene 80 radnika, iz Japana stiže novi paket s istim brojem strojeva, a osamdesetak novih radnika osposobljava se u Italiji za rad na njima. Računa se da će novi pogon u istoj hali biti pušten u rad već u kolovozu ove godine. U gradnju hale, inače, investirano je oko 17 milijuna eura, a u prvu tranšu strojeva 10 milijuna. “Pogon u Labinu bavi se visokotehnološkim tkanjem koje je razvijeno direktnom suradnjom između Benettona i japanskog dobavljača strojeva Shima Seiki. Tu su tri tipa strojeva za razne funkcije tkanja i ukrašavanja. Kako je riječ o investiciji capital intensive, da bi se dobio željeni učinak strojeva proizvodni dio pogona radi šest dana u tjednu, u četiri smjene, po šest sati. Iako se poslovna politika na razini grupe upravo definira i još nisu sasvim utvrđeni planovi, mogu reći da se u hrvatskim pogonima ide u smjeru specijalizacije za vunu po najnovijim tehnološkim postignućima, koja omogućuju veću proizvodnost i ekonomičnost. To je nužnost, to nameće konkurencija, osobito ona s Dalekog istoka. Moramo brzo reagirati i prilagođavati se tržištu, a labinski je pogon, Benetton Istria d.o.o., specijaliziran na proizvodnju višebojnih vunenih maja s raznim dekoracijama, pletenih u jednom dijelu, ne spajaju se i kad izađu iz stroja ne trebaju daljnje faza dorade, šivanja i slično”, kaže za Poslovni dnevnik direktor Benetton Croatije iz Osijeka Flavio Simonetti. Osječki i labinski Benetton imaju tehnološki različite proizvodnje, ali su komplementarni u bojanju. Surađuju u organizaciji proizvodnje s kooperantima u Hrvatskoj, imaju 40 kooperantskih tvrtki, u Istri sedam, s ukupno više od 4000 radnika. Obje su tvrtke odgovorne vodećoj grupi i kontrolirane sa strane Benetton Manufactoring Holdinga, koji je, kaže Simonetti, glavni za vanjska udruženja. Inače, Grupa Benetton je prisutna u 120 zemalja svijeta. Njezin core business je odjeća konsolidiranog identiteta talijanskog stila, što se reflektira kroz brendove United Colors of Benetton, Casual, Sisley, više orijentirani su na modu, zatim Playlife, odjeću za slobodno vrijeme i Killer Loop, street wear. Godišnje Benetton na svjetskom razini proizvode oko 130 milijuna odjevnih predmeta pa prodajna mreža Benettona u oko 5000 modernih trgovina u gotovo svim državama fakturira 1,9 miljardi eura.
Suradnja s hrvatskim tvrtkama
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu