Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Uvođenje vinjeta Sloveniji donosi 10 posto više novca od cestarina

Autor: Vladimir Zagorac
25. ožujak 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Kamioni će do sredine 2009. godine, kad se uvodi satelitska naplata, cestarinu plaćati na naplatnim kućicama

Slovenija će za naplatu cestarine za osobna vozila i motorkotače na 576 kilometara postojećih autocesta i brzih cesta već 1. srpnja uvesti vinjete bez kojih će vožnja tim prometnicama biti kažnjiva. Svaka će vinjeta važiti samo za jedno vozilo i neće biti prenosiva. Teretna će vozila na slovenskim autocestama i brzim cestama do sredine iduće godine, kada se očekuje uvođenja sustava satelitske naplate, cestarinu plaćati kao do sada s tim što će kod postojećih naplatnih kućica za njih biti rezerviran krajnji desni trak pa će se promet osobnim automobilima odvijati nesmetano.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kazna još nije određena
Takvu je odluku donijela slovenska vlada, a ministar prometa Radovan Žerjav objašnjava da će u prodaji biti samo polugodišnje i godišnje vinjete. Godišnja će vinjeta za osobna vozila stajati 55, polugodišnja 35, a za motorkotače će se prodavati samo godišnja vinjeta po cijeni 27,5 eura. Slovenija neće uvesti vinjetu za razdoblje kraće od pola godine, a nadzor uporabe vinjeta obavljat će slovenska policija i za to posebno ustanovljena služba. Visina kazne za vozače koji se na autocesti zateknu s vozilom bez vinjete još nije određena, ali Žerjav kaže da će biti dovoljno visoka da se vožnja bez vinjete neće isplatiti. Slovenske će se vinjete prodavati i u Hrvatskoj te u svim ostalim susjednim zemljama, a u Sloveniji na benzinskim postaja i ispostavama slovenskog Automoto saveza (AMZS).Ove će se godine prodavati samo polugodišnje vinjete. Prodaja godišnjih vinjeta počet će krajem godine i važit će cijelu iduću kalendarsku godinu od 1. siječnja do 31. prosinca, dok će važnost polugodišnje vinjete biti šest mjeseci s naznačenim datumom prodaje. Slovenska vlada tvrdi da će uvođenjem vinjeta omogućiti veću financijsku održivost i mogućnost vraćanja kredita Društva za autoceste (DARS) jer će tim sustavom u iduće tri godine omogućiti za deset posto veći priljev sredstava od sadašnjeg sustava plaćanja na naplatnim kućicama ili pretplatom. Ministar Žerjav očekuje da će DARS nakon uvođenja vinjeta godišnje dobiti oko 20 milijuna eura više nego što dobije sadašnjim načinom naplate koji obuhvaća 65 do 70 posto cesta s obvezom plaćanja cestarine.

Slovenija će za naplatu cestarine za osobna vozila i motorkotače na 576 kilometara postojećih autocesta i brzih cesta već 1. srpnja uvesti vinjete bez kojih će vožnja tim prometnicama biti kažnjiva. Svaka će vinjeta važiti samo za jedno vozilo i neće biti prenosiva. Teretna će vozila na slovenskim autocestama i brzim cestama do sredine iduće godine, kada se očekuje uvođenja sustava satelitske naplate, cestarinu plaćati kao do sada s tim što će kod postojećih naplatnih kućica za njih biti rezerviran krajnji desni trak pa će se promet osobnim automobilima odvijati nesmetano.

Kazna još nije određena
Takvu je odluku donijela slovenska vlada, a ministar prometa Radovan Žerjav objašnjava da će u prodaji biti samo polugodišnje i godišnje vinjete. Godišnja će vinjeta za osobna vozila stajati 55, polugodišnja 35, a za motorkotače će se prodavati samo godišnja vinjeta po cijeni 27,5 eura. Slovenija neće uvesti vinjetu za razdoblje kraće od pola godine, a nadzor uporabe vinjeta obavljat će slovenska policija i za to posebno ustanovljena služba. Visina kazne za vozače koji se na autocesti zateknu s vozilom bez vinjete još nije određena, ali Žerjav kaže da će biti dovoljno visoka da se vožnja bez vinjete neće isplatiti. Slovenske će se vinjete prodavati i u Hrvatskoj te u svim ostalim susjednim zemljama, a u Sloveniji na benzinskim postaja i ispostavama slovenskog Automoto saveza (AMZS).Ove će se godine prodavati samo polugodišnje vinjete. Prodaja godišnjih vinjeta počet će krajem godine i važit će cijelu iduću kalendarsku godinu od 1. siječnja do 31. prosinca, dok će važnost polugodišnje vinjete biti šest mjeseci s naznačenim datumom prodaje. Slovenska vlada tvrdi da će uvođenjem vinjeta omogućiti veću financijsku održivost i mogućnost vraćanja kredita Društva za autoceste (DARS) jer će tim sustavom u iduće tri godine omogućiti za deset posto veći priljev sredstava od sadašnjeg sustava plaćanja na naplatnim kućicama ili pretplatom. Ministar Žerjav očekuje da će DARS nakon uvođenja vinjeta godišnje dobiti oko 20 milijuna eura više nego što dobije sadašnjim načinom naplate koji obuhvaća 65 do 70 posto cesta s obvezom plaćanja cestarine.

Brži protok vozila
“Takva su očekivanja realna pod pretpostavkom da godišnje prodamo 3,3 milijuna vinjeta, od čega će 800 tisuća vozača kupiti godišnju, a 2,5 milijuna polugodišnju vinjetu”, kaže Žerjav dodajući da će uvođenje vinjeta državu stajati oko osam milijuna eura. Navodeći prednosti vinjeta vlada ističe osjetno smanjivanje emisije količine ugljičnog dioksida u okoliš te brže postizanje nacionalnih ekoloških ciljeva za smanjivanje emisija stakleničkih plinova pa i s tim povezanih troškova u nacionalnoj bilanci. Žerjav ocjenjuje da će vinjete omogućiti brži protok cestovnog prometa, osobito u špicama turističke sezone, kad je Slovenija za većinu turista na putu u Hrvatsku ili u povratku samo tranzitna zemlja, a prve analize govore da će ti korisnici slovenskih autocesta zbog obveze kupnje polugodišnje vinjete biti najviše oštećeni. Budući da tranzitni vozači u Sloveniji neće imati mogućnost kupnje vinjete s rokom trajanja nekoliko dana (Austrija ima desetodnevnu vinjetu za 7,7 eura), na relativno elegantan i na prvi pogled nediskriminacijski način natprosječno će se opteretiti one korisnike autoceste koji te prometnice koriste samo nekoliko puta godišnje, a to su uglavnom stranci koji kroz Sloveniju samo prolaze. Slovencima će se kupnja godišnje vinjete isplatiti već nakon pet vožnji na relaciji Maribor – Kopar. Sve će ostale vožnje, bilo kojom autocestom ili brzom cestom u Sloveniji za Slovence nakon kupnje godišnje vinjete biti besplatne pa mnogi taj potez vlade desnog centra Janeza Janše doživljavaju kao poklon njegove stranke biračima uoči jesenskih općih izbora.




Autor: Vladimir Zagorac
25. ožujak 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close