Volite vaše kupce više nego svoje proizvode, pa i sebe, poručio je Rikard Lumezi, direktor tvrtke Kompass Info, sudionicima prvog Sales Excellence Foruma o novim trendovima u prodaji. Tu je konferenciju u Zagrebu organizirala Poslovna Izvrsnost, koja djeluje u sklopu grupe Business Excellence. Lumezi je za Poslovni dnevnik procijenio da se u razvijenom svijetu oko 50 posto tvrtki ponaša prema konceptu “voli kupca više nego svoj proizvod”, a u Hrvatskoj u tome smjeru “pliva” desetak posto tvrtki.
Objašnjavajući nužno pomicanje od proizvodne orijentacije u kojoj je prodavatelj “kralj” do na zasićenim tržištima nužne konzumerističke orijentacije (“kupac kao kralj”), Lumezi je na skupu, čiji je medijski pokrovitelj i Poslovni dnevnik, istaknuo da proizvođač može smatrati kako je njegov proizvod genijalan, ali što to vrijedi ako ne zadovoljava neku potrebu kupaca. “Kupci postaju glavna imovina kompanija” i (ne)uspjeh ovisi o tome koliko su oni lojalni i zapravo partneri tvrtke. No imidž i kupčevo zadovoljstvo nisu dovoljni, nego treba analizirati kupčevu lojalnost i anticipirati trendove. Stoga je Lumezi preporučio stalno promišljanje segmentiranja na fanove (zagovornike), neodlučne (prevrtljivce) te kupce niske i kratke vjernosti. Svakoj kategoriji treba prilaziti na primjeren način, a tu je i četvrta “košarica” – oni koji još ne kupuju vaše proizvode. Ako se privlačenje novih kupaca čini kao traženje igle u plastu sijena, treba imati u vidu da ta igla nije tako mala. Lumezi je rekao da njegov brijač – koji propituje kojem njegovu klijentu treba darovati šampon, a kojega će iznenaditi kartama za kazalište – ima bolje odnose s kupcima nego mnoge banke i druge tvrtke s kojima kontaktira. Da potrošač mora biti u središtu pozornosti ne samo prodajnih nego i proizvodnih odjela, isticali su i drugi predavači, među kojima su bili i konzultanti Dragan Munjiza i Goran Radman. Daniel Žderić, vlasnik Profil Internationala, naglasio je da se u svim fazama proizvodnje mora voditi računa o tome da su pri kupnji emocionalni razlozi važni koliko i sama kvaliteta ponude. Emocionalna je veza bitna i u samoj prodaji pa se i tu na proizvod mora gledati kao da je živo stvorenje. Žderić ističe da se prodaja i marketing moraju nadopunjavati tako da, primjerice, prodaja koja poznaje proizvod sudjeluje u njegovu kreiranju, daje ideje marketingu i proizvodnji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu