Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Agnellijevi pojednostavljuju proces odlučivanja u Fiatu

Autor: Silvije Tomašević
27. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Jačanje utjecaja Agnellijevih u holdinzima počelo je s velikom krizom Fiata 2003.

U Fiatove pogone u kojima će se proizvoditi, Mi.To, novi automobil Alfe Romeo, vratili su se radnici poslije odmora, a istodobno su započele financijske operacije na čelu torinske tvornice, koje bi trebale dovesti do skraćivanja lanca odlučivanja u kontroli automobilske tvrtke.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Obitelj Agnelli, nasljednici pokojnog Giannija Agnellija, vlasnika Fiata, razmatra mogućnosti smanjivanja broja karika u lancu vlasništva nad torinskom tvrtkom, a jedna od mogućnosti je integracija financijskih ustanova IFI i IFIL koje kontroliraju Fiat. Zapravo se razmatra mogućnost ukidanja jedne stepenice u odlučivanju, ili IFI ili IFIL, zapravo financijskih ustanova obitelji Agnelli. Komanditno društvo Giovanni Agnelli & c. Sapa otkupilo je ovih dana (21. kolovoza) 6,13 posto kapitala financijske tvrtke IFI i sada analizira mogućnosti ujedinjenja IFI-a i IFIL-a. Jačanje obitelji Agnelli unutar IFI-a put je za fuziju dvaju holdinga, ali je operacija odgođena za poslije 29. kolovoza kada će se održati sastanci upravnih odbora IFI-a i IFIL-a na kojima će se usvojiti polugodišnje bilance. Spajanje neće biti odmah provedeno. Operacija obitelji Agnelli, koji su potrošili 130 milijuna eura za kupnju još 10 milijuna dionica IFI-a od fonda Amber Capital, zapravo je nastavak njihova jačanja unutar holdinga jer su povećali udio sa 53,2 posto na 62,4 posto kapitala u IFI-u. Zapravo operacija jačanja obitelji Agnelli na čelu FIAT-a je započela prije pet godina kada je ta automobilska tvrtka bila u velikoj krizi, a sada je nastavljena s namjerom ujedinjenja i pojednostavljenja kontrole nad tvornicom. Sada društvo Giovanni Agnelli & c. Sapa ima 62,4 posto kapitala IFI-a, koji pak ima 69,99 posto kapitala IFIL-a čemu treba dodati daljnjih tri posto kapitala pod izravnom kontrolom obitelji Agnelli.

U Fiatove pogone u kojima će se proizvoditi, Mi.To, novi automobil Alfe Romeo, vratili su se radnici poslije odmora, a istodobno su započele financijske operacije na čelu torinske tvornice, koje bi trebale dovesti do skraćivanja lanca odlučivanja u kontroli automobilske tvrtke.

Obitelj Agnelli, nasljednici pokojnog Giannija Agnellija, vlasnika Fiata, razmatra mogućnosti smanjivanja broja karika u lancu vlasništva nad torinskom tvrtkom, a jedna od mogućnosti je integracija financijskih ustanova IFI i IFIL koje kontroliraju Fiat. Zapravo se razmatra mogućnost ukidanja jedne stepenice u odlučivanju, ili IFI ili IFIL, zapravo financijskih ustanova obitelji Agnelli. Komanditno društvo Giovanni Agnelli & c. Sapa otkupilo je ovih dana (21. kolovoza) 6,13 posto kapitala financijske tvrtke IFI i sada analizira mogućnosti ujedinjenja IFI-a i IFIL-a. Jačanje obitelji Agnelli unutar IFI-a put je za fuziju dvaju holdinga, ali je operacija odgođena za poslije 29. kolovoza kada će se održati sastanci upravnih odbora IFI-a i IFIL-a na kojima će se usvojiti polugodišnje bilance. Spajanje neće biti odmah provedeno. Operacija obitelji Agnelli, koji su potrošili 130 milijuna eura za kupnju još 10 milijuna dionica IFI-a od fonda Amber Capital, zapravo je nastavak njihova jačanja unutar holdinga jer su povećali udio sa 53,2 posto na 62,4 posto kapitala u IFI-u. Zapravo operacija jačanja obitelji Agnelli na čelu FIAT-a je započela prije pet godina kada je ta automobilska tvrtka bila u velikoj krizi, a sada je nastavljena s namjerom ujedinjenja i pojednostavljenja kontrole nad tvornicom. Sada društvo Giovanni Agnelli & c. Sapa ima 62,4 posto kapitala IFI-a, koji pak ima 69,99 posto kapitala IFIL-a čemu treba dodati daljnjih tri posto kapitala pod izravnom kontrolom obitelji Agnelli.

“IFIL je suspendirao program otkupa vlastitih dionica, a IFI-a je u očekivanju ocjena koje će dati komanditno društvo”, objasnio je izvor IFIL-a. Program reotkupa predviđao je ukupnu investiciju od 150 milijuna eura, pa će se vjerojatno nastaviti otkupljivati dionice kako bi došlo do pojednostavljenog odlučivanja, a analitičari drže kako bi se na koncu iz cijele grupe Fiat mogao izdvojiti Fiat-auto. Na čelu kako IFI-a, tako i IFIL-a je John Elkann, unuk pokojnog Giannija Agnellija. Istodobno s financijskim prestrojavanjima na posao su se vratili radnici koji proizvode novi automobil Alfe Romeo. Od ponedjeljka su se otvorile tvorničke hale za nekoliko tisuća zaposlenih u Torinu i Milanu gdje se proizvodi Mi.To, kako je nazvana nova Alfa, prema skraćenicama dva grada u kojima je stvorena. Ostali radnici Fiata vratit će se na posao sljedećih tjedana, odnosno bit će još na prisilnom plaćenom odmoru kako bi se smanjila proizvodnja i na taj način se sučeljila kriza na tržištu automobila. Sve do 2009., kako je predvidio predsjednik Uprave Fiata Sergio Morchionne, radnici Fiata ostajat će po tjedan dana na plaćenom odmoru. Veliku nadu u novi poticaj prodaje automobila polaže se u Mi.To, Alfu dugu 4,0 metra, visoku 1,44 i široku 1,72 metara s turbomotorima na benzin i dizel, snage od 90 do 155 konja. Cijena novog automobila koji bi na europsko tržište trebao izaći u rujnu kreće se od 17.000 eura na više i trebao bi biti konkurent Miniju. Inače, grupa Fiat je u prvom tromjesečju ove godine ostvarila 17 milijardi dohotka, što je za 12 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, a dobri financijski rezultati očekuju se, unatoč krizi na tržištu automobila, i za prvo polugodište ove godine.

Autor: Silvije Tomašević
27. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close