Kineski proizvođači sportske obuće postaju sve veći konkurenti globalnim markama kao što su Nike ili Adidas i polako ugrožavaju njihov status nedostižnih brendova u svijetu. Analitičari se slažu da je tržište sportske oprema u Kini, koje doživljava pravi potrošački procvat, izvrsna prilika za ulagače. Prodaja je prošle godine skočila za 17 posto, odnosno na 1,3 milijardi dolara, jer Kinezi, kako im raste standard, žele kvalitetnije proizvode koje u svojim marketinškim kampanjama promiču način žvota. Domaće tvrtke za proizvodnju sportske opreme, čiji se proizvodi najčešće izrađuju u istim tvornicama iz kojih izlaze proizvodi njihovih globalnih konkutrenata, u isto se vrijeme s konkurentima moraju boriti kako s niskim cijenama, tako i s izgradnjom prestiža svojih sportskih marki. Njihove tenisice u prosjeku stoje 30 do 60 dolara, dok, primjerice, Nikeove tenisice stoje tri puta više. Očekuje se da će vrijednost kineskog tržišta sportske opreme 2009. godine iznositi 7,2 milijardi dolara, dok je 2006. iznosio 3,84 milijardi dolara. Te je godine Nike kontrolirao 16,7 posto tržišta, Adidas 15,6 posto, dok je domaći Li Ning zauzimao treće mjesto sa 10,5 posto tržišta. Kineski proizvođač Anta bio je na četvrtom mjestu sa 4 posto. Li Ning i Anta, međutim, sve brže rastu ponajviše zahvaljujući agresivnom marketingu koji sve više u prvi plan postavlja brend. Neki strani ulagači već su prepoznali potencijal kineskih tvrtki sportske oprema. Tako je Les Alexander, vlasnik američkog košarkaškog kluba Houston Rockets, uložio 30 milijuna dolara u Antu. U njegovom timu igra kineski košarkaš Yao Ming. Li Ning je prepoznao potencijal marketinga u SAD-u pa je 2006. godine sklopio petogodišnji ugovor vrijedan 1,25 milijuna dolara s američkom košarkaškom zvijezdom Shaquilleom O’Nealom. Nakon toga su slijedili potpisi ugovora s košarkašima Damonom Jonesom i Chuckom Hayesom. Na Li Ning su se ugledali i ostali kineski proizvođači sportske opreme pa su počeli potpisivati sponzorske ugovore s inozemnim sportskim zvijezdama kako bi izgradili brend i na globalnom planu. Anta tako sponzorira tri igrača Houston Rocketsa. Kineske sportske marke ne ograničavaju se, međutim, samo na američko tržište, već se šire i na Bliski istok i Južnu Ameriku. Li Ning o sponzorira i sudansku atletsku reprezentaciju.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu