Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Rušenjem cijena operateri se bore za korisnike u Srbiji

Autor: Rato Petković
04. rujan 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Preuzimanjem operatera u Republici Srpskoj i Crnoj Gori MTS ima 6 mil. korisnika

Tri operatera mobilne telefonije, koliko ih posluje u Srbiji, natječu se, uvođenjem raznih pogodnosti, za svakog korisnika. Domaći Telekom snizio je postpaid tarifu za 35 posto, a za tzv. bazne korisnike čak za 46 posto. Norveški Telenor, koji je ulaznicu za dolazak na srbijansko tržište platio 1,513 milijardi eura cijelog ljeta nije naplaćivao roaming usluge za Crnu Goru, a pored toga je uveo prodaju telefona po popularnim cijenama, te otkup starih modela. VIP koji je počeo poslovati od 1. srpnja nudi niz pogodnosti, poput udvostručenja kredita za prepaid korisnike, slanja besplatnih SMS poruka te besplatne dodjele broja mobilnog telefona. Lepeza usluga svih triju operatera je toliko razgranata da se korisnici jedva snalaze u ocjenjivanju što je za njih najpovoljnije. U vrlo oštroj konkurenciji Telekom nastoji zadržati vodeću poziciju i snižavanjem cijena telefoniranja. Telenor će zbog toga dugo čekati dok ne vrati uložena sredstva. Pred VIP-om, licencu za kojega je austrijski Mobilkom platio 320 milijuna eura, stoji obveza izgradnje vlastite mreže (do tad će unajmljivati Telekomovu). Ulaganje Mobilkoma predstavlja najveću tzv. greenfield investiciju u Srbiji u 2006. godini.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Cijene za minutu razgovora, ovisno o kojem paketu je riječ, kreću se od 0,22 do 0,7 centi. Uvedena je i mogućnost da se neiskorišteni impulsi iz jednog mjeseca prebace u drugi. Korisnici, koji su godinama bili suočeni s monopolističkim položajem domaćeg operatera u mobilnoj telefoniji i zbog toga plaćali usluge po najvećim cijenama u regiji, sada su došli u priliku da se za njima operateri otimaju. Tek sada vide koliku su zaradu Telekom i nekadašnji Karićev Mobtel ostvarivali na visokim cijenama jer nisu imali konkurenciju. Snižavanjem cijena i povećanjem broja usluga Telekom je od početka godine podijelio još 700 tisuća novih telefonskih brojeva od kojih je 230 tisuća u postpaid tarifi. Telekom je za povećanje broja svojih korisnika iskoristio i početak nove školske godine ponudom telefona i sim-kartice za 12,3 eura. Prema kazivanju Vladimira Lučića, direktora Mobilne telefonije Srbije (MTS), kako se sada zove Telekom, ta kompanija ima pet milijuna korisnika i pokriva 63 posto domaćeg tržišta mobilne telefonije. Kupovinom mobilnih operatera u Republici Srpskoj i Crnoj Gori MTS ima šest milijuna korisnika i razvija se u respktabilnu regijsku kompaniju. Od lipnja kada je MTS preuzeo Telekom RS broj pretplatnika povećan je za 70 tisuća, a u Grnoj Gori u kojoj svaki stanovnik, u prosjeku ima najmanje jedan broj mobilne telefonije, broj korisnika povećan je za 97 tisuća. I dok su građani suočeni s “poplavom” ponuda operatera mobilne telefonije, u fiksnoj su prilike posve drugačije. Na dobivanje tzv. fiksnih brojeva čeka 337 tisuća građana. Najveća potražnja postoji u Beogradu, gdje na uključivanje u fiksnu telefonsku mrežu čeka 66 tisuća građana, a s prigradskim naseljima još 40 tisuća. Na dobivanje broja čeka se i do osam godina, jer u fiksnoj, za razliku od mobilne telefonije, još postoji monopol, pa se malo uradilo na njezinu proširenju. U posljednjih šest godina broj korisnika fiksne telefonije povećan je za svega 370 tisuća. Prema nacionalnoj strategiji monopol u fiksnoj telefoniji biti će zadržan do 2010. godine. Telekom veću pažnju posvećuje brzom razvoju mobilne telefonije jer ga konkurencija prisiljava na to, dok je razvoj fiksne telefonije posve zapostavljen. Zbog toga se vrše pritisci da se monopolistički položaj u fiksnoj telefoniji skrati, jer postoji zanimanje drugih kompanija da dođu na srbijansko tržište. Liberalizacijom bi se za kratko vrijeme ispunili zahtjevi građana koji godinama čekaju na dobivanje priključka za fiksnu telefoniju, a došlo bi i do smanjenja cijena toj vrsti usluga.

Tri operatera mobilne telefonije, koliko ih posluje u Srbiji, natječu se, uvođenjem raznih pogodnosti, za svakog korisnika. Domaći Telekom snizio je postpaid tarifu za 35 posto, a za tzv. bazne korisnike čak za 46 posto. Norveški Telenor, koji je ulaznicu za dolazak na srbijansko tržište platio 1,513 milijardi eura cijelog ljeta nije naplaćivao roaming usluge za Crnu Goru, a pored toga je uveo prodaju telefona po popularnim cijenama, te otkup starih modela. VIP koji je počeo poslovati od 1. srpnja nudi niz pogodnosti, poput udvostručenja kredita za prepaid korisnike, slanja besplatnih SMS poruka te besplatne dodjele broja mobilnog telefona. Lepeza usluga svih triju operatera je toliko razgranata da se korisnici jedva snalaze u ocjenjivanju što je za njih najpovoljnije. U vrlo oštroj konkurenciji Telekom nastoji zadržati vodeću poziciju i snižavanjem cijena telefoniranja. Telenor će zbog toga dugo čekati dok ne vrati uložena sredstva. Pred VIP-om, licencu za kojega je austrijski Mobilkom platio 320 milijuna eura, stoji obveza izgradnje vlastite mreže (do tad će unajmljivati Telekomovu). Ulaganje Mobilkoma predstavlja najveću tzv. greenfield investiciju u Srbiji u 2006. godini.

Cijene za minutu razgovora, ovisno o kojem paketu je riječ, kreću se od 0,22 do 0,7 centi. Uvedena je i mogućnost da se neiskorišteni impulsi iz jednog mjeseca prebace u drugi. Korisnici, koji su godinama bili suočeni s monopolističkim položajem domaćeg operatera u mobilnoj telefoniji i zbog toga plaćali usluge po najvećim cijenama u regiji, sada su došli u priliku da se za njima operateri otimaju. Tek sada vide koliku su zaradu Telekom i nekadašnji Karićev Mobtel ostvarivali na visokim cijenama jer nisu imali konkurenciju. Snižavanjem cijena i povećanjem broja usluga Telekom je od početka godine podijelio još 700 tisuća novih telefonskih brojeva od kojih je 230 tisuća u postpaid tarifi. Telekom je za povećanje broja svojih korisnika iskoristio i početak nove školske godine ponudom telefona i sim-kartice za 12,3 eura. Prema kazivanju Vladimira Lučića, direktora Mobilne telefonije Srbije (MTS), kako se sada zove Telekom, ta kompanija ima pet milijuna korisnika i pokriva 63 posto domaćeg tržišta mobilne telefonije. Kupovinom mobilnih operatera u Republici Srpskoj i Crnoj Gori MTS ima šest milijuna korisnika i razvija se u respktabilnu regijsku kompaniju. Od lipnja kada je MTS preuzeo Telekom RS broj pretplatnika povećan je za 70 tisuća, a u Grnoj Gori u kojoj svaki stanovnik, u prosjeku ima najmanje jedan broj mobilne telefonije, broj korisnika povećan je za 97 tisuća. I dok su građani suočeni s “poplavom” ponuda operatera mobilne telefonije, u fiksnoj su prilike posve drugačije. Na dobivanje tzv. fiksnih brojeva čeka 337 tisuća građana. Najveća potražnja postoji u Beogradu, gdje na uključivanje u fiksnu telefonsku mrežu čeka 66 tisuća građana, a s prigradskim naseljima još 40 tisuća. Na dobivanje broja čeka se i do osam godina, jer u fiksnoj, za razliku od mobilne telefonije, još postoji monopol, pa se malo uradilo na njezinu proširenju. U posljednjih šest godina broj korisnika fiksne telefonije povećan je za svega 370 tisuća. Prema nacionalnoj strategiji monopol u fiksnoj telefoniji biti će zadržan do 2010. godine. Telekom veću pažnju posvećuje brzom razvoju mobilne telefonije jer ga konkurencija prisiljava na to, dok je razvoj fiksne telefonije posve zapostavljen. Zbog toga se vrše pritisci da se monopolistički položaj u fiksnoj telefoniji skrati, jer postoji zanimanje drugih kompanija da dođu na srbijansko tržište. Liberalizacijom bi se za kratko vrijeme ispunili zahtjevi građana koji godinama čekaju na dobivanje priključka za fiksnu telefoniju, a došlo bi i do smanjenja cijena toj vrsti usluga.

Mobilkom Austria raste na zapadnom Balkanu

Treća mobilna mreža u Srbiji, Vip, s radom je počela početkom srpnja ove godine, točnije komercijalne je usluge ponudila 10. srpnja, a svojim signalom od tada pokriva cijelu zemlju. Tvrtka Vip mobile, članica grupe Mobilkom Austria, licenciju za trećeg mobilnog operatera u Srbiji dobila je u prosincu 2006. na rok od 10 godina, s mogućnošću automatskog produljenja na još 10 godina. Za tu je licenciju (druge i treće generacije mobilne telefonije-GSM 900/1800 i UMTS) Vip mobile izdvojio 320 milijuna eura, što je jedna od najvećih greenfield investicija u Srbiji ove godine. Tvrtka zapošljava više od 350 stručnjaka, a jedna od obveza je osigurati pokrivenost od 80 posto u četiri godine. Osim srpske tvrtke Vip mobile članice grupe Mobilkom Austria, koja je pak dio Telekoma Austria, još su hrvatski Vipnet, austrijski Mobilkom, slovenski Si.mobil, lihtenštajnski Mobilkom Liechtenstein, bugarski Mobiltel i makedonski Nov operator.

Autor: Rato Petković
04. rujan 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close