Kompanija Google objavila je će njezin servis YouTube uskoro imati reklame slične reklamama koje TV postaje koriste već godinama. TV gledtelji odavno su navikli da dok gledaju neku emisiju u dnu ekrana vide “šetajuću” sliku Davida Lettermana ili neke druge zvijezde kao dio promocije programa. Nove reklame za YouTube bit će vrlo slične tom konceptu. Youtube mini reklame, koje koriste Flash tehnologiju, pojavljuju se na dnu videosnimke, prozirne su i nestaju za 10 sekundi. Kada se reklama pojavi, korisnik može kliknuti na nju. Tada se videosnimka pauzira, a promatrač se upoznaje s interaktivnim sadržajem reklame. Ako korisnik klike izvan reklame, snimka se nastavlja. Google je objavio da je već počeo testirati novi reklamni format za YouTube, ali s malim brojem oglašivača. Kao kompanija koja je stekla bogatstvo na web oglašavanju, Google ignorira ustaljeno vjerovanje marketing gurua da intenetski portali s vidosadržajem imaju samo dvije opcije za postavljanje reklama: prije ili poslije videospota. Google tvrdi da postavljati reklame koje neće kvariti vizualni doživljaj, kao i da će tvrtkama pružiti priliku da se pojave pred 130 milijuna pretplatnika YouTubea. “To je relativno nenametljiv način reklamiranja”, rekao je Joe Laszlo, analitičar iz Jupiter Researcha. “Dobro je smišljeno. Da bi se spriječilo udaljavanje publike, moraju se koristiti programske metode koje ne smetaju gledatelju, koji ih mora moći ukloniti kad to poželi.” Za Google, koji je kupio gigantski site za razmjenu videosadržaja YouTube za 1,65 milijardi dolara, reklamni format predstavlja isplativu investiciju. Ako se pokaže uspješnim, eksperiment bi donio milijarde dolara prihoda od reklamiranja drugim video siteovima. Mnogi vlasnici sličnih sitova gdje posjetitelji šalju svoje video klipove smišljali su načine kako postaviti reklame pred gledatelje. Naime, znali su da mnogima smeta gledati reklamu od 10 sekundi kako bi pogledali videozapis od 30 sekundi. YouTube je više od godinu dana najavljivao ljudima iz reklamne industrije dolazak novog reklamnog formata.
Kritičari su predviđali da fanovi YouTubea koji su navikli gledati videosnimke bez reklama neće dijeliti entuzijazam ljudi iz reklamne industrije. Međutim, produkt menadžer YouTubea Shashi Seth rekao je kako je kompanija poduzela sve mjere kako reklame ne bi živcirale gledatelja. Reklama se pojavljuje 15 sekundi nakon početka videosnimke, ali nestaje nakon 10 sekundi prikazivanja. Ako osoba gleda snimku drugi put, reklame se neće pojaviti. Shashi je rekao da je kompanija testirala ovaj reklamni format i zadovoljan je što su reklame s flash animacijom diskretno ubačene u snimke za kratak interval koji, po njegovu mišljenju, neće izazvati negodovanje gledalaca. Prema Sethu, dosadašnji testovi su pokazali da je broj klikova na reklame 5 do 10 puta veći nego kod običnih reklama. Također je rekao da se 75 posto korisnika koji su kliknuli na reklamu vratilo i nastavilo gledati videozapis. Predstavnici Googlea su izjavili da će reklame biti ubacivane u izabrane videoklipove koji su prethodno prošli provjeru kada je riječ o zaštiti intelektualnog vlasništva ili nedopuštenog materijala. Greg Sterling, nezavisni analitičar marketinga, smatra da će marketinški stručnjaci morati smisliti zanimljivije sadržaje kako bi iskoristili novi reklamni format YouTubea. “Morat će osmisliti materijal koji je kreativan, izaziva radoznalost i da je dovoljno uvjerljiv kako bi naveli korisnika da klikne na reklame”, rekao je Sterling. Sve je iznenadila spremnost oglašivača da kreiraju flesh sadržaj. Testiranje koje provodi Google obuhvaća dvadesetak kompanija koje već imaju ekipu koja ima iskustvo s flash videozapisima. “Saznali smo da su oglašivači bili suglasni s ovim formatom reklamiranja iako jasan model naplate ne postoji”, rekao je Seth. Međutim, Laszlo upozorava da se ne može jamčiti da će publika kliknuti na reklame. Reklama će promijeniti dio slike, a postoji i problem s jamčenjem oglašivačima da se njihovi brendovi neće pojaviti zajedno sa sadržajem koji je zaštićen autorskim pravom, kao i s materijalima čiji je sadržaj nasilje, seks ili neki drugi nepoželjan sadržaj. “Oglašivači su vrlo oprezni i kad je u pitanju postavljanje redovnih reklama pored sumnjivog sadržaja. Možete onda zamisliti koliko će YouTube morati biti oprezan ako recimo David Letterman bude ubačen u jednu od tih reklama”, zaključio je Laszlo.
(PD)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu