Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

EU odgađa prijedloge o ukidanju motora s unutarnjim izgaranjem i širenju poreza na ugljik

Autor: Poslovni.hr/Hina
08. prosinac 2025. u 13:13
Podijeli članak —
FOTO: Unsplash

Bruxelles priprema prijedloge o proširenju budućeg poreza na ugljik na proizvode koji su bliže kraju proizvodnog lanca.

Europska unija namjerava na 16. prosinca odgoditi pravne prijedloge o proširenju poreza na ugljik na granicama i potencijalnom ublažavanju postupnog ukidanja motora s unutarnjim izgaranjem, prema nacrtu programa Europske komisije, u koji je uvid imao Reuters.

Planove pomno prate proizvođači automobila i vlade, uključujući njemačku i talijansku, koji su tražili da EU revidira svoju politiku o automobilskim emisijama stakleničkih plinova, koja bi u svom trenutnom obliku zapravo zabranila prodaju novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem.

Prijedlozi su prvotno trebali biti objavljeni u srijedu.

Dužnosnici Komisije su u ponedjeljak još uvijek pregovarali o vremenskim rokovima te bi se nacrt prijedloga i dalje mogao izmijeniti prije nego što bude objavljen. Neki europski dužnosnici su natuknuli da bi se prijedlozi vezani za automobile mogli još i više odgoditi, odnosno u 2026. godinu.

Glasnogovornik Komisije je odbio komentirati nacrt programa koji je vidio Reuters.

Bruxelles priprema prijedloge o proširenju budućeg poreza na ugljik na proizvode koji su bliže kraju proizvodnog lanca poput perilica rublja u pokušaju da spriječi strane tvrtke u zaobilaženju prve takve mjere u svijetu.

Prijedlozi o automobilima se pripremaju usred lobiranja europskih proizvođača koji traže veću fleksibilnost, uključujući dozvolu prodaje plug-in hibrida i automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem koji koristi takozvana klimatski neutralna goriva onkraj roka 2035. 

Europska automobilska industrija tvrdi da joj je dodatna fleksibilnost potrebna kako bi se mogla nositi s prodajom električnih vozila koja je manja od očekivane i žestokom konkurencijom iz Kine.

No, ublažavanje politike bi moglo naštetiti klimatskim ciljevima EU-a jer bi to značilo da će biti više automobila koji emitiraju ugljikov dioksid na europskim cestama do 2050., odnosno roka koji si je Unija zadala za postizanje klimatske neutralnosti u svojem gospodarstvu.

Autor: Poslovni.hr/Hina
08. prosinac 2025. u 13:13
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close