Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni vikend
Poslovni klub

Dinamo Business Club: Plavi su ponovno otvorili vrata navijačima, članovima, ali ujedno i poslovnim partnerima

Silvio Marić o ideji Dinamo Business Cluba, odazivu, sponzorima, novom stadionu…

Autor: Siniša Malus
10. studeni 2025. u 07:00
Interes za naš klub je toliki da smo nakon samo jedne objave na LinkedInu imali više od stotinu konkretnih upita o učlanjenju od velikih poslovnih subjekata, kaže voditelj Dinamova poslovnog kluba/Luka Stanzl/GNK Dinamo

Sjećam se Silvija Marića iz igračkih dana. Još tamo početkom 90-ih debitirao je kod Ćire Blaževića igrajući desnog bočnog. Jasno, nije to bila njegova prirodna pozicija, znao je to i Ćiro. Ali, kao i poslije u slučaju Marija Stanića u reprezentaciji znao je da mu i na toj poziciji trebaju motorični igrači koji znaju nogomet. Nogometaši, kako bi rekao Ćiro. Valja ih razlikovati od “igrača”. Silvio je bio taj. Odmah se moglo vidjeti da je velika karijera pred njim. Kasnije su se u filmu izmjenjivali potapanje Partizana, Celtica, reprezentacija… Karijera se nastavila u Newcastleu i Portu da bi se završila u – Dinamu.

Danas je Silvio, za mnoge koji ga znamo još iz igračkih dana, malo “preozbiljan”. Ozbiljno se prihvatio uloge voditelja Dinamova Business Cluba u kojem se okupljaju klupski sponzori i, naravno, ljudi iz maksimirskog kluba. Na sastanak s njim došao sam opušten, mislio sam da ćemo pričati o “dobrim starim vremenima” i anegdotama iz nogometnog svijeta. No, Silvio je i za mene bio “preozbiljan” pa me skroz ubacio u žrvanj priče o Dinamovu Business Clubu. Tako je i nastao ovaj intervju za PD Vikend.

‘U Interu, primjera radi, business klub ne vodi Bergomi niti Recoba, već netko iz administracije… Smatramo da je ovaj naš koncept mnogo bolji za članove’.

Koja je ideja Dinamo Business Cluba?

Ideja Dinamo Business Cluba bila je najbolje vidljiva u loži stadiona Maksimir 6. rujna ove godine kada je održan prvi Dinamo Business Club event. Bilo je to okupljanje koje je ujedinilo predstavnike poslovne zajednice, partnere i sponzore kluba, s jedne, te GNK Dinamo, s druge strane. Događaj su svojim govorima otvorili predsjednik GNK Dinamo Zvonimir Boban, predsjednik Nadzornog odbora Frano Šušnjara te član Uprave Hrvoje Puhalo, naglasivši važnost transparentnog i snažnog povezivanja kluba s gospodarstvom. Atmosfera na tom eventu pokazala je da Dinamo Business Club nije samo poslovna inicijativa, nego i platforma koja spaja ljude iz svih sfera poslovnog svijeta kroz ljubav prema Plavom klubu, a poruka večeri bila je jasna – nakon predugog razdoblja zatvorenosti, Dinamo je ponovno otvorio vrata navijačima, članovima, ali ujedno i poslovnim partnerima, gradeći zajednicu na temelju povjerenja, zajedničkog doprinosa i uključivosti.

Večer je protekla u prijateljskom ozračju, a posebnu čar dali su Dinamovi prvotimci i trener Mario Kovačević, koji su se družili s uzvanicima. Druženje je potrajalo do sitnih sati, potvrdivši da je pokrenuta nova, snažna priča koja na najbolji mogući način spaja sport i poslovnu izvrsnost. Do kraja godine planiran je još jedan tako velik event Dinamo Business Cluba, o kojemu ću možda nešto više kasnije reći, ali i mnoštvo manjih događanja koja će oko Dinama ponovno okupiti ono najbolje što poslovna zajednica ima za ponuditi.

Inicijativa za osnivanje ovako nečega potekla je od mene jer sam to vani viđao i prepoznao sam da Dinamo ima potencijal za takvo što, pogotovo zato što me velik broj mojih prijatelja, poznanika i poslovnih suradnika uvijek pitao kako da se na neki način približe klubu za koji navijaju. Stvorili smo im, evo, prostor za to, ali i za daljnje umrežavanje s ljudima iz poslovnog svijeta, a s kojima dijele ljubav prema plavoj boji. Moram napomenuti da bez Mire Para koji je otpočetka sa mnom u ovom projektu, pa i mnogih drugih, Dubravka Šiškića koji je naš čovjek za sve, pogotovo vezano za IT rješenja, ali i Maje Alerić Gregurek koja nam je koordinatorica poslova i sve završava sa savršenom mirnoćom, teško da bih mogao zakotrljati tako veliku priču koja ima potencijala da s vremenom postane samo još veća i bolja.

S Futsal Dinamom i KK Dinamom imamo odlična iskustva. Sve su to ljudi koji žive za našu plavu boju i s takvima je najlakše surađivati/Luka Stanzl/PIXSELL

Imaju li veliki europski klubovi slične modele povezivanja poslovnjaka s klubom?

Mnogi klubovi u Europi imaju svoje business klubove, a onda unutar njih imaju još dodatne potkategorije i razine sponzorstva. Mi to nemamo na taj način organizirano, kod nas su svi članovi business kluba ista razina te svi imaju jednake uvjete i prava. Kada organizirano neki event, a imamo četiri velika godišnje te bezbroj malih evenata, svi su pozvani i uživaju isti tretman. Također, svaki član našeg kluba ima iste mogućnosti da se predstavi i poveže unutar kluba s drugim članovima te da, ako želi, napravi neki vlastiti event na kojemu bi ugostio sve članove Dinamo Business Cluba.

Ono što je kod nas možda malo bolje nego što je to u europskim klubovima koji također imaju business klub, to je da naš vodi bivši igrač, to jest – ja! Svaki član ima direktan kontakt sa mnom i može me oko svega nazvati kada god treba, ja sam mu tu za organizaciju svega te kao neka vrsta ulaza u klub. U Interu, primjera radi, business klub ne vodi Bergomi niti Recoba, već netko iz administracije… Smatramo da je taj naš koncept mnogo bolji za članove, a otprilike takve dobivamo i povratne informacije od naše zajednice.

Koliko vam znači spajanje poslovne zajednice s klubom?

To je u protekle dvije godine od velikog značaja kako za GNK Dinamo, tako i za sve naše partnere. Klub je godinama bio zatvoren prema svojim članovima i navijačima, to je poznato, ali i prema poslovnoj zajednici. Nećete vjerovati koliko nam je ljudi, ozbiljnih poslovnjaka, reklo kako su sretni što napokon mogu na neki način biti dio Dinama. Nevjerojatno se povećao broj sponzora kluba, ali i tih nekih poslovnih subjekata koji možda nisu spremni na sponzorstvo, ali žele na neki način sudjelovati u životu najdražeg kluba. Business Club je idealno mjesto za njih. Evo, baš smo nedavno omogućili i članovima Business Cluba da putuju s klubom na gostovanje u Malmö, sve ljudi s vrhunskim tvrtkama. Rekli su mi kako je ovo iskustvo nešto što nikada do sada nisu mogli doživjeti, bez obzira na to kako dobro stajali u tom nekom poslovnom svijetu. To su neke stvari koje se ne mogu kupiti novcem, stvar je u pripadnosti našem klubu.

Teško je uopće opisati koliko će novi stadion klubu značiti i u pogledu prihoda, ali i za navijače. Infrastruktura opismenjuje, kaže Silvio Marić/Luka Stanzl/GNK Dinamo

Kakav je zasad odaziv poduzetnika/sponzora i za što pokazuju najveći interes?

Maloprije sam djelomično odgovorio na to pitanje, ali potrebno je ovdje spomenuti da smo u mjesec dana, otkako Business Club službeno postoji, gotovo dosegnuli maksimum naših kapaciteta. Namjeravamo klub, naime, zatvoriti kada dosegnemo određenu brojku kako bi ipak ostala doza ekskluziviteta. Ograničeni smo, međutim, i nekim drugim objektivnim okolnostima kao što je, recimo, stadion i broj mjesta u loži. Mnogi naši članovi su svakako vlasnici loža ili pojedinačnih mjesta u nekoj od 18 loža na Dinamovu stadionu, ali za one koji nisu uspjeli na vrijeme osigurati godišnje mjesto u loži nudimo 40-ak mjesta u dvije naše Business Club lože koje im stavljamo na raspolaganje za svaku pojedinačnu utakmicu. Kada napokon dobijemo novi stadion, nadamo se da će ta brojka, baš kao i sve ostale, biti deset puta veća. Bez obzira na to, odaziv poduzetnika ipak je golem, a najveći interes je, naravno, za same utakmice, ali i ove manje evente na kojima dolazi do umrežavanja među njima te sklapanja novih prijateljstava i poslovnih suradnji. Ljubav prema Dinamu je, međutim, ono što ih sve spaja…

Koliko hrvatski poslovni brendovi vide sport, odnosno Dinamo kao važan vid promocije?

Broj sponzora se znatno povećao, poglavito onih velikih, a interes za naš klub je toliki da smo nakon samo jedne objave na LinkedInu imali više od stotinu konkretnih upita od velikih poslovnih subjekata kako da se učlane. Ljudi u Dinamu ne prepoznaju samo nogometni klub za koji navija velik broj ljudi, već vide i da je to dobra priča koja se gradi na ispravnim vrijednostima i načelima. Dinamo je mnogo više od nogometnog kluba, uvijek je to i bio, a sada kada je napokon vraćen narodu te je svaki član ujedno i njegov vlasnik, poslovna zajednica reagirala je onako kako je jedino normalno – snažnom podrškom. Dali su nam vjetar u leđa i podržali cjelokupnu priču koju gradimo, a mi smo ih zauzvrat, pa i putem ovog Business Cluba, u to uključili. Nije to nekadašnja priča da se samo uzme neki novac od sponzora, sada se i njih uključuje koliko god je to moguće te im se zauzvrat pruža mnogo više od samog oglasa na stadionu ili bannera na web stranici. Razlog je to što se onda i sve više hrvatskih poslovnih brendova odlučuje vezati uz jednu tako pozitivnu priču za cjelokupno društvo.

U planu je s vremenom otvaranje i podružnica Business Cluba u inozemstvu. Ostvareni su već kontakti s Njemačkom i Nizozemskom.

Hoće li se Dinamo Business Club pokušati baviti i privlačenjem stranih sponzora/partnera?

U planu je s vremenom otvaranje i podružnica Business Cluba u inozemstvu. Ostvareni su već kontakti s Njemačkom i Nizozemskom, a sredinom studenoga u tom smislu oraganiziramo dva velika sastanka s hrvatskom poslovnom zajednicom u SAD-u. Najprije smo u Clevelandu na Plavoj noći, gdje živi velik broj Hrvata i dinamovaca, a onda u New Yorku gdje ćemo prisustvovati prvo velikoj misi naše zajednice u NY-u, potom i ručku s ljudima zainteresiranim da priču šire i “preko Bare”. Također, napravili smo inicijalne kontakte u Australiji s našom zajednicom oko Gold Costa te tamo planirano sljedeće godine sudjelovati na velikom turniru koji svake godine okuplja desetke tisuća ljudi. Kako smo vidjeli već na primjeru Hrvatske, neki od članova business cluba odlučili se otići i korak dalje te su, nakon što su se uvjerili u to kako Dinamo sada funkcionira, postali i veliki sponzori kluba. Za očekivati je da će se isto dogoditi i s ovima iz inozemstva. Ali, ako do toga i ne dođe – svi ćemo se sjajno zabaviti uz naš Dinamo.

Koliko će u cijeloj priči značiti novi stadion? Koliko će on sam po sebi donijeti više prihoda klubu i na ovakav način?

To će biti prekretnica u svakom mogućem smislu. Teško je uopće opisati koliko će novi stadion klubu značiti i u pogledu prihoda, ali i za navijače. Infrastruktura opismenjuje. Kada napokon dobijemo kulturan i moderan stadion na kojemu sve funkcionira, od toaleta do toga da je sve natkriveno pa nitko neće pokisnuti, onda će se značajno povećati i broj navijača na utakmicama, ali proširit će se i profil navijača. Siguran sam da će biti više očeva koji će voditi svoju djecu na utakmicu, ali i žena koje će u takvim uvjetima rado pohoditi stadion. Sada igramo bez cijele istočne tribine. To je oko deset tisuća ulaznica manje koje možemo prodati za svaku utakmicu, ali i deset tisuća ljudi manje koji će bodriti naš klub, kupiti neko piće, šal ili kapu. Što se članova Business Cluba tiče, za njih će novi stadion također označiti svojevrsnu revoluciju. Osim što će imati prednost u kupnji mjesta u loži, bit će također i veće Business Club lože koje će se moći koristiti i u poslovne svrhe za vrijeme u kojemu se ne odigravaju utakmice. Bit će im na raspolaganju i za sastanke tijekom dana… Tada ćemo dodatno proširiti broj članova u Business Clubu, ali prednost pri učlanjivanju svakako će imati već postojeći članovi. Oni koji su ideju prepoznali u samom začetku.

Najavljujete veliku feštu za 5. prosinca, utakmicu veterana Dinama i Hajduka. O čemu se konkretno radi?

Dan prije utakmice s Hajdukom u Zagrebu, a koja bi se po rasporedu trebala igrati na Svetog Nikolu, 6. prosinca, planiramo u Agram Sport Centru, koji su partneri Dinamo Business Cluba, organizirati uzvratnu utakmicu Dinamovih legendi protiv Veterana Hajduka. Prva utakmica odigrana je prošle godine u Makarskoj, u Apfel Areni, a rezultat je bio 3:3. Došle su sve najveće zvijezde splitskog kluba, poput Alena Bokšića, Bake Sliškovića i mnogih drugih, a mi smo također došli u jakoj postavi. Utakmica je bila na nož, ali treće poluvrijeme proteklo je u prijateljskoj atmosferi i potrajalo je do dugo u noć. Nešto slično želimo napraviti za članove našeg Business Cluba uoči derbija, a gdje bi njima bilo omogućeno gledanje ove utakmice u dvorani te naknadno prisustvovanje na zabavi. Hajduk je već potvrdio dolazak najvećih igrača, a intenzivno radimo i na tome da glazbeni program bude prilagođen ovoj priči koja na neki način spaja sjever i jug. Vjerujem da će se o ovoj utakmici još dugo pričati, a nadam se i pobjedi. U taj projekt uključit ćemo i Dinamovu humanitarnu zakladu “Nema predaje”, putem koje ćemo prikupljeni novac na ovoj utakmici donirati onima kojima je najviše potreban.

U aktivnostima, osim ‘velikog’ Dinama, sudjeluju i Futsal Dinamo te KK Dinamo. Kakva su tu iskustva?

S Futsal Dinamom i KK Dinamom imamo odlična iskustva. Sve su to ljudi koji žive za našu plavu boju i s takvima je najlakše surađivati. Oba kluba su snažno pridonijela sa svojim članovima i sponzorima našem poslovnom klubu, a također u suradnji s njima imamo i proširenu ponudu za naše članove. Poznato je koliko je Futsal Dinamo bio značajan u borbi za demokratski Dinamo te se upravo na njihovim utakmicama počela okupljati kritična masa koja će nakon više od 15 godina borbe dovesti do pobjede na izborima u GNK Dinamo, a koji su također jedna od većih prekretnica u klupskoj povijesti. S takvim partnerom kao što je Futsal Dinamo, a također i KK Dinamo, sve je, kao što vidite, moguće postići. Najvažnije je da dijelimo iste principe i ideale. Kako u sportu, tako i u životu, pa i ovom poslovnom…

Autor: Siniša Malus
10. studeni 2025. u 07:00
Podijeli članak —

New Report

Close