Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tvrtki Dal-Koning dvije godine za redom nagrada Cemex

Autor: Sandra Livajić
06. lipanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Splitska Brodarica, vrijedna 130 milijuna eura, ove godine konkurira za nagradu Cemex na svjetskoj razini

Stambeno-poslovna građevina Brodarica u Splitu tvrtke Dal-Koning pobjednik je u kategoriji Stambenih građevina Graditeljske nagrade Cemex. Zajedno s još tri projekta Brodarica će konkurirati na međunarodnoj završnici XVI. graditeljske nagrade CEMEX (Cemex Building Award) koja će se u studenom održati u meksičkome Monterreyu. Dal-Koningove građevine “Žnjanski blizanci” prošle godine su izabrane među tri najbolje stambene građevine u Republici Hrvatskoj za 2006. godinu, u izboru za Graditeljsku nagradu Cemex Hrvatska. Građevina Brodarica autora Jerka Rošina nagrađena je jer je autor zgradu uspješno uklopio u okružje i skrio njezin veliki volumen. Zbog prijave projekta Brodarica na natječaj, arhitekt Jerko Rošin povukao se iz rada Odbora nagrade, a zamijenio ga je akademik Tonči Vulin, tako da su članovi ovogodišnjeg Odbora nagrade dr. Jure Radić predsjednik Odbora i članovi, akademik Velimir Neidhardt, akademik Tonči Vulin, dr. Milutin Anđelić i Zdravko Livaković, državni tajnik. Gradnja stambeno-poslovnog kompleksa Brodarica vrijednog 130 milijuna eura ukupne površine 80.600 četvornih metara sa 384 stana iz programa POS-a počela je u listopadu 2004. godine, nakon pune dvije godine pripremnih radnji. Sagrađena koncem prošle godine na sjevernom ulazu u Split, uspješno je arhitektonsko-urbanističko ostvarenje. Osim stambenog prostora, zgrada raspolaže sa 16 tisuća četvornih metara poslovnih prostora i oko 950 garažno-parkirališnih mjesta. U poslovnom dijelu zgrade osim hotela Atriu kategorije pet zvjezdica nalaze se poslovni prostori javne i društvene namjene za potrebe stanovanja, kao što su dječji vrtić, jaslice, ljekarna, ambulante, knjižnica, čitaonica, te javna garaža sa 125 garažno-parkirališnih mjesta. Urbanističkim konceptom kojeg karakterizira gradska struktura ulica i blok-meandar s trgovima te arhitektonskim oblikovanjem i dodatnim “umjetničkim” elementima poput uspješno složenih boja pročelja, krovnim skulpturama i oslikanim muralom, autor je najveću splitsku kuću vrlo uspješno uklopio u okruženje i “sakrio” njezin velik volumen.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Gradnji Brodarice prethodilo je rušenje oko 45 tisuća četvornih metara nekadašnjeg industrijskog kompleksa tvorničkih zgrada bivšeg Diokoma i ne manje zahtjevan posao očuvanja i obnove Dioklecijanova akvadukta. Sukladno odredbama konzervatorskog elaborata, naloženo je sačuvati i obnoviti trasu akvadukta unutar prostora gradilišta, u duljini od gotovo sto metara. Tijekom otkopavanja trase pronađen je samo jedan originalni, neoštećeni segment duljine otprilike 7 do 8 metara i težak 42 tone. Taj je segment pažljivo odvojen od tla, iznesen iz građevinske jame i privremeno pohranjen i zaštićen na obližnjem gradilišnom platou, da bi se po izvedbi armiranobetonske konstrukcije podrumskog dijela zgrade vratio precizno na svoj prvotni položaj u tlocrtnom i visinskom pogledu. Ostatak trase, dug 92 do 93 metra, rekonstruiran je prema uputama i pod nadzorom splitskih konzervatora. Stambeno-poslovna građevina Brodarica sagrađena je prema programu društveno poticane stanogradnje, dakle s limitiranim financijskim sredstvima i što većim brojem stanova, pri čemu stanovanje zadovoljava uvjete precizirane pravilnikom koji je propisao relativno visoku razinu standarda. Ključevi stanova predani su vlasnicima u travnju iako se na trenutak činilo da će cijeli projekt POS-a u Splitu propasti zbog spora Dal-koninga i Grada oko oko troškova pripreme zemljišta za gradnju Brodarice. Naime, gradonačelnik Zvonimir Puljić proglasio je ugovor o obvezi Grada da komunalno opremi Brodaricu koji je bivša gradska vlast na čelu s tadašnjim gradonačelnikom Miroslavom Buličićem preuzela prema Zakonu o poticanoj stanogradnji ništavnim. Dal-koning je tužio Grad tražeći isplatu preostalih 11 milijuna kuna za komunalno opremanje kompleksa na Brodarici, koliko im pripada po spornom ugovoru, dok je Grad podnio protutužbu u nadi da će vratiti 21 milijun već uplaćenih kuna od strane bivše gradske vlasti. Općinski sud u Splitu presudio je u korist Dal-koninga.

Stambeno-poslovna građevina Brodarica u Splitu tvrtke Dal-Koning pobjednik je u kategoriji Stambenih građevina Graditeljske nagrade Cemex. Zajedno s još tri projekta Brodarica će konkurirati na međunarodnoj završnici XVI. graditeljske nagrade CEMEX (Cemex Building Award) koja će se u studenom održati u meksičkome Monterreyu. Dal-Koningove građevine “Žnjanski blizanci” prošle godine su izabrane među tri najbolje stambene građevine u Republici Hrvatskoj za 2006. godinu, u izboru za Graditeljsku nagradu Cemex Hrvatska. Građevina Brodarica autora Jerka Rošina nagrađena je jer je autor zgradu uspješno uklopio u okružje i skrio njezin veliki volumen. Zbog prijave projekta Brodarica na natječaj, arhitekt Jerko Rošin povukao se iz rada Odbora nagrade, a zamijenio ga je akademik Tonči Vulin, tako da su članovi ovogodišnjeg Odbora nagrade dr. Jure Radić predsjednik Odbora i članovi, akademik Velimir Neidhardt, akademik Tonči Vulin, dr. Milutin Anđelić i Zdravko Livaković, državni tajnik. Gradnja stambeno-poslovnog kompleksa Brodarica vrijednog 130 milijuna eura ukupne površine 80.600 četvornih metara sa 384 stana iz programa POS-a počela je u listopadu 2004. godine, nakon pune dvije godine pripremnih radnji. Sagrađena koncem prošle godine na sjevernom ulazu u Split, uspješno je arhitektonsko-urbanističko ostvarenje. Osim stambenog prostora, zgrada raspolaže sa 16 tisuća četvornih metara poslovnih prostora i oko 950 garažno-parkirališnih mjesta. U poslovnom dijelu zgrade osim hotela Atriu kategorije pet zvjezdica nalaze se poslovni prostori javne i društvene namjene za potrebe stanovanja, kao što su dječji vrtić, jaslice, ljekarna, ambulante, knjižnica, čitaonica, te javna garaža sa 125 garažno-parkirališnih mjesta. Urbanističkim konceptom kojeg karakterizira gradska struktura ulica i blok-meandar s trgovima te arhitektonskim oblikovanjem i dodatnim “umjetničkim” elementima poput uspješno složenih boja pročelja, krovnim skulpturama i oslikanim muralom, autor je najveću splitsku kuću vrlo uspješno uklopio u okruženje i “sakrio” njezin velik volumen.

Gradnji Brodarice prethodilo je rušenje oko 45 tisuća četvornih metara nekadašnjeg industrijskog kompleksa tvorničkih zgrada bivšeg Diokoma i ne manje zahtjevan posao očuvanja i obnove Dioklecijanova akvadukta. Sukladno odredbama konzervatorskog elaborata, naloženo je sačuvati i obnoviti trasu akvadukta unutar prostora gradilišta, u duljini od gotovo sto metara. Tijekom otkopavanja trase pronađen je samo jedan originalni, neoštećeni segment duljine otprilike 7 do 8 metara i težak 42 tone. Taj je segment pažljivo odvojen od tla, iznesen iz građevinske jame i privremeno pohranjen i zaštićen na obližnjem gradilišnom platou, da bi se po izvedbi armiranobetonske konstrukcije podrumskog dijela zgrade vratio precizno na svoj prvotni položaj u tlocrtnom i visinskom pogledu. Ostatak trase, dug 92 do 93 metra, rekonstruiran je prema uputama i pod nadzorom splitskih konzervatora. Stambeno-poslovna građevina Brodarica sagrađena je prema programu društveno poticane stanogradnje, dakle s limitiranim financijskim sredstvima i što većim brojem stanova, pri čemu stanovanje zadovoljava uvjete precizirane pravilnikom koji je propisao relativno visoku razinu standarda. Ključevi stanova predani su vlasnicima u travnju iako se na trenutak činilo da će cijeli projekt POS-a u Splitu propasti zbog spora Dal-koninga i Grada oko oko troškova pripreme zemljišta za gradnju Brodarice. Naime, gradonačelnik Zvonimir Puljić proglasio je ugovor o obvezi Grada da komunalno opremi Brodaricu koji je bivša gradska vlast na čelu s tadašnjim gradonačelnikom Miroslavom Buličićem preuzela prema Zakonu o poticanoj stanogradnji ništavnim. Dal-koning je tužio Grad tražeći isplatu preostalih 11 milijuna kuna za komunalno opremanje kompleksa na Brodarici, koliko im pripada po spornom ugovoru, dok je Grad podnio protutužbu u nadi da će vratiti 21 milijun već uplaćenih kuna od strane bivše gradske vlasti. Općinski sud u Splitu presudio je u korist Dal-koninga.

Dal-Koning u vlasništvu Zvonka Kotarca tvrtka je za inženjering u graditeljstvu, osnovana prije četrnaest godina. Sagradio je oko 130 tisuća kvadrata stambeno-poslovnih prostora, cijela nova splitska naselja, Pazigrad, Radoševac, Trstenik. Osim u Hrvatskoj, Dal-koning gradi u SiCG i BiH.

Nagrada CEMEX za graditeljstvo utemeljena je prije 16 godina radi izbora najkvalitetnijih radova na području graditeljstva sjevernog Meksika. Od 2005. godine poziv za podnošenje prijava proširen je izvan granica Meksika – na 12 država diljem svijeta – i već su 2006. godine na natjecanju sudjelovale 24 zemlje, a organizatori očekuju da će broj zemalja sudionica rasti iz godine u godinu. Hrvatska je prošle godine ostvarila zapažene rezultate – Morske orgulje i Skradinski most ostvarili su druga mjesta u kategorijama javnih i poslovnih, odnosno infrastrukturnih građevina.

Autor: Sandra Livajić
06. lipanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close