Novi benzinski gorivo Super E20 sadrži čak 20 % bioetanola, dvostruko više nego poznati Super E10 i predstavlja još jedan korak prema klimatski prihvatljivijem prometu. Gorivo se od jeseni 2023. testira na jednoj benzinskoj postaji u njemačkom Mannheimu, a cilj mu je smanjenje ovisnosti o fosilnim gorivima i emisija CO2.
Prema podatcima ADAC-a i industrijskih partnera poput CropEnergies, veći udio bioetanola u gorivu može smanjiti emisije CO2 za do 80 %, ovisno o načinu proizvodnje. Kombinacijom s bio-naftom, moguće je postići ukupno smanjenje emisija od oko 40 %, piše Fenix magazin.
Super E20 trenutačno je dostupan isključivo u sklopu testne flote. Südzucker AG, veliki proizvođač šećera i etanola, koristi ga za svoja službena vozila. Međutim, šira primjena koči se zbog važećih propisa, trenutna norma dopušta maksimalno 10 % etanola u benzinu. Bez izmjene standarda, E20 se ne smije službeno prodavati.
Većina novijih benzinskih vozila tehnički može koristiti E20, no proizvođači još nisu dali službene potvrde. Stariji modeli mogu imati problema s pumpama za gorivo ili sustavima ubrizgavanja, a potrošnja goriva može porasti za oko 3 %.
ADAC upozorava na potrebu za transparentnim informacijama i jasnim odobrenjima proizvođača prije nego što gorivo postane dostupno širom tržišta. Slična situacija dogodila se pri uvođenju E10, kada je nedostatak komunikacije izazvao zbunjenost – mnogi vozači i danas iz predostrožnosti toče Super E5.
Politička podrška i potreba za novom normom
Zastupnici CDU-a u Europskom parlamentu pozvali su predsjednicu Europske komisije Ursulu von der Leyen da podrži standardizaciju goriva E20. Naglašavaju kako je prijelaz na električna vozila sporiji od očekivanog, dok će motori s unutarnjim izgaranjem još godinama dominirati cestama. E20 se vidi kao realna i brza mjera za smanjenje emisija kod postojećeg voznog parka.
Super E20 ne može zamijeniti prijelaz na nove pogone, ali može pomoći u prijelaznom razdoblju. Omogućuje smanjenje emisija bez potrebe za proizvodnjom novih vozila, što ga čini posebno zanimljivim za zemlje s visokim udjelom vozila na fosilna goriva.
Hoće li i kada E20 postati široko dostupan, ovisi o političkim odlukama, spremnosti automobilske industrije i povjerenju potrošača, piše Fenix magazin.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu