Dioničarima Jadran – Galenskog laboratorija d.d. imateljima redovnih dionica koje glase na ime, oznake vrijednosnice JDGL-R-A isplatit će se dividenda u iznosu od pet eura bruto po dionici u novcu, razvidno je iz poziva za Glavnu skupštinu kompanije koja će se održati 12. lipnja.
Dividenda će biti isplaćena iz sredstava kumulirane zadržane dobiti Jadran – Galenskog laboratorija d.d. ostvarene u 2011. godine (neoporeziva dobit) i 2001-2004. godine (oporeziva dobit).
“Ovlašćuje se Upravni odbor donijeti odluku o točnom datumu isplate dividende, s time da isplata mora biti izvršena najkasnije tridesetog dana od dana donošenja ove odluke.”, poručuju iz JGL-a.
Snažan rast u 2024.
Poslovni prihodi JGL Grupe porasli su prošle godine za 20 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine, dok je dobit prije oporezivanja ostvarila skok od 32 posto, dosegnuvši 28,4 milijuna eura. Jadranski galenski laboratorij, vodeća farmaceutska kompanija u domaćem vlasništvu prema objavljenim nerevidiranim konsolidiranim poslovnim rezultatima za 2024. godinu, nastavlla je dvoznamenkasti rast i u osnovnom, farmaceutskom poslovanju, gdje je JGL Pharma ostvarila 216,2 milijuna eura poslovnih prihoda, što predstavlja povećanje od 21 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Dobit prije oporezivanja dosegnula je 26,9 milijuna eura, što je povećanje od 34 posto.
Glavni izvršni direktor JGL-a Mislav Vučić je povodom objave rezultata podsjetio na uspješno izdavanje nove emisije obveznica od 60 milijuna eura krajem 2024. godine, najvećeg izdanja obveznica povezanih s održivošću u privatnom nefinancijskom sektoru Republike Hrvatske. Istaknuo je da je time potvrđena snažna pozicija kompanije na financijskom tržištu, ali i povjerenje investitora u dugoročnu, održivu strategiju.
Dogodilo se i smanjenje omjera neto duga i EBITDA, što dodatno osnažuje financijsku stabilnost kompanije i otvara nove investicijske potencijale.
Iz kompanije su nedavno poručili i kako rade na mogućim akvizicijama, posebno u ljekarničkom segmentu. Fokusirani su na traženje tvrtke koja posluje unutar njihovih strateških terapijskih područja, a tu su oko, nos i koža. Kontinuirano rade i na akvizicijama ljekarni.
“Poslujemo na više od šezdeset tržišta diljem svijeta, što znači da se svaki dan susrećemo s različitim geopolitičkim okolnostima te makro i mikroekonomskim šokovima. Upravljanje rizicima postaje ključno, i moramo stalno pratiti stanje i prilagođavati strategije kako bismo osigurali stabilnost i rast odnosno održivost kompanije”, rekla je nedavno za PD Vikend Eva Usmiani Capobianco.
Aknekutan postao najveći brend
JGL je lani proizveo ukupno 60,2 milijuna proizvoda, a svi ključni brendovi bilježe nastavak izvrsnih prodajnih rezultata, dok pozicije jačaju na gotovo svim tržištima. U dermatološkoj terapijskoj skupini JGL portfelja tako se posebno istaknuo Aknekutan koji je u 2024. godini postao najveći brend kompanije. S impresivnim rastom od 60,7 posto u odnosu na prethodnu godinu, Aknekutan bilježi najveći postotni rast na tržištu Kazahstana, a istovremeno održava dominaciju na svim tržištima na kojima je prisutan.
Brendovi koji ostvaruju najveće prihode iz segmenta gripe i prehlade su Aqua Maris, s rastom prodaje od 12,6 posto, a koji i dalje drži vodeću poziciju u bezreceptnom portfelju JGL Pharme, te Meralys koji je nastavio dvoznamenkasti rast.
I za kraj, ali ne i najmanje važno. Čak 87 posto prihoda ostvaruju iz inozemstva, a u prilog iskoracima na zapadna tržišta ide podatak prema kojem je među manjim tržištima za JGL najveće ono švicarsko na kojem su prisutni preko partnera.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu