Nakon puštanja probnog balona tijekom ljeta, a potom i proglašavanja novih carina na kineske električne automobile trajnom mjerom nužnom za zaštitu europskih proizvođača, situacija je, čini se, zacementirana. Europa je dodatnim nametom opteretila električne automobile uvezene iz Kine, uz objašnjenje da Kina pretjerano subvencionira svoje proizvođače, pa njihovi auti na europskom tlu mogu postići znatno nižu cijenu od europskih proizvoda, čime su im nelojalna konkurencija. Nove carine stigle su netom nakon što je kineska automobilska industrija za ostatak ove te za iduću godinu najavila snažniji iskorak na europsko tržište automobila, piše Večernji list.
Prisjetimo se, Europska komisija prije donošenja ove odluke istraživala je kineske državne potpore proizvođačima električnih vozila. Cilj je bio utvrditi jesu li kineske cijene električnih vozila umjetno niske zbog državnih subvencija te jesu li tako naštetile europskim proizvođačima. Javni novac otkriven je posvuda, rekli su tada europski dužnosnici, od iskopavanja sirovina potrebnih za proizvodnju baterija do brodskih službi angažiranih da prevezu gotove aute do Europe. Stoga je Europska unija podigla carine na električne automobile uvezene iz Kine. Dodatne carine u visini između 17,4 i 38,1 posto primjenjivat će se povrh postojeće EU carine od deset posto, što dovodi najvišu ukupnu stopu do gotovo 50 posto. Nije svakom proizvođaču odrezana ista stopa carine. Iz Europske su komisije svojevremeno kazali da na visinu carine utječe i koliko je koji od kineskih proizvođača surađivao s europskim istražiteljima. Rekli bismo da je bitno bilo i koliko je tko od Kineza povezan s europskom industrijom. Neki su, naime, europski proizvođači u Kini otvorili tvornice, pojedini europski brendovi sad su u kineskom vlasništvu… Dakle, nije jednostavno. Kako bilo, nove carine sad su tu, i nisu za sve iste. Stoga nije lako ni reći koliko će koji od “kineza” u Europi s novim carinama biti skuplji. Također, o tim se carinama govorilo dovoljno rano da su se pojedine tvrtke mogle pripremiti bar za prvo vrijeme i uvesti u Europu određen broj vozila koje će i dalje prodavati po starim cijenama. Koliko je takvih automobila još na raspolaganju i koliko će novi koji u Hrvatsku stignu iz Kine biti skuplji?
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu