Podsjetimo, proizvođači automobila morat će od ove godine za sve aute prodane na europskom tržištu za svaki gram preko 95 g ugljikova dioksida platiti 95 eura kazne, piše Večernji list. Vodimo li se prosječno emitiranom količinom CO2 kod automobila prodanih u zemljama EU (121 g CO2/km, odnosno 26 grama preko dopuštenoga), to za jedan prodani automobil za proizvođača znači kaznu od 2470 eura. Uzmemo li za primjer proizvođača koji u Hrvatskoj proda samo 1500 vozila godišnje, na temelju toga on će platiti 3,705.000 eura kazne zbog prekobrojnih grama ugljikova dioksida! Jasno je da niti jedan proizvođač neće platiti toliku kaznu samo zato da tržište zadrži svoje navike, pa je osnovna pretpostavka bila da vozači više neće moći kupiti automobil koji emitira puno CO2 ili će ga platiti osjetno više. Nove tehnologije koje automobile čine čišćima, sigurnijima i povezivima (svi danas žele neprestano biti na internetu, zar ne?) skupe su i njihova ugradnja neminovno poskupljuje automobile.
Iza nas je već više od polovice 2020. godine, postavlja se pitanje je li se na tržištu već dogodio najavljeni zaokret prema višem cjenovnom razredu, odnosno je li već došlo do pomora automobila jeftinijih od 80.000 kuna. Istraživanje je pokazalo da još nisu nestali, ali ima ih jako malo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu