Automobilska industrija izdržala je prvih šest mjeseci 2020. godine. S velikim gubicima i ozbiljnim padom tržišta (do kraja lipnja -54,3% posto u odnosu na prvo polugodište prošle godine), ali i dalje drži glavu iznad vode. No, hoće li joj to za rukom poći i u drugom polugodištu, dobrim će dijelom ovisiti o pomoći države. Naime, na nekom od stolova Ministarstva financija trebao bi biti prijedlog Udruženja trgovine motornim vozilima Hrvatske gospodarske komore da se kao pomoć uvoznicima i trgovcima novih osobnih automobila uvede mjera subvencije kupnje novih vozila, piše Večernji list.
Nastavno na potpore koje Fond za zaštitu okoliša daje za kupnju električnih i plug-in hibridnih vozila, sada se spominju subvencije za kupnju novih vozila i s Euro 6d motorima. To su novi motori (norma Euro 6d stupila je na snagu u siječnju 2020.) koji troše manje goriva i ispuštaju manje štetnih plinova, ugrađeni u nove aute s modernim sigurnosnim sustavima, koje bi hrvatski građani radije vozili od limenih staraca upitne ispravnosti. Povećanjem broja takvih automobila na cestama smanjio bi se broj stradalih na njima, te bi se povećao priljev novca u državnu blagajnu.
Prijedlog poticanja kupnje novih vozila nije bez osnove, s obzirom na veliki pad prodaje i zaposlenosti koje je u Hrvatskoj u ovoj godini pretrpio automobilski sektor, te s obzirom da najmanje 11 zemalja Europske unije u ovom trenutku priprema program poticaja prodaje novih vozila, bilo da se radi o vozilima pogonjenim motorima Euro 6d norme, elektrificiranim motorima ili potpuno električnim automobilima, kroz razne subvencije. Cilj je pomoći autoindustriji da opstane, uz brigu o ukupnom CO2 otisku.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu