Laka gospodarska vozila najbrojnija su kategorija teretnih vozila na našim cestama. Popularna kombi ili kako se još nazivaju, komercijalna vozila, služe za završnu fazu prijevoza ili dostave robe do finalnog odredišta, dakle klijenta, kupca ili prodavatelja. Ovakva vozila su nužna za svaki ozbiljniji posao tako da se njima koriste sve kategorije poduzeća i poduzetnika od onih najmanjih pa sve do najvećih. Zbog različitih dimenzija, težine, zahtjevnosti i namjene robe koju je potrebno transportirati, laka gospodarska vozila osjetno variraju u svojim dimenzijama, karoserijskim oblicima, nosivosti i tehničkim karakteristikama. U osnovi ih je moguće podijeliti u tri kategorije: mala višenamjenska dostavna vozila, srednja dostavna vozila te velika dostavna vozila. Prva kategorija se sastoji od vozila koja su u osnovi zasnovana na klasičnim osobnim automobilima, u drugu kategoriju spadaju veća dostavna vozila nosivosti od oko 1000 kilograma čija ukupna masa ne prelazi 3500 kg, dok se u trećoj kategoriji nalaze najveća dostavna vozila čija nosivost prelazi 1000 kg a ukupna masa nerijetko prelazi i 3500 kg pa je tako za upravljanje njima potrebno posjedovati vozačku dozvolu C kategorije. Unutar tri nabrojane kategorije postoje brojne potkategorije poput kombiniranih vozila (više sjedala, manje teretnog prostora, klasičnih furgona, kamioneta te raznih nadogradnji poput hladnjača i sl.).
Mala dostavna vozila
U kategoriji najmanjih višenamjenskih teretnih vozila na hrvatskom se tržištu natječe nekoliko proizvođača. Najpopularniji među njima su Citroen, Volkswagen i Peugeot. Citroen Berlingo svojevrsni je začetnik ove klase. Pokretan i okretan, sa nosivošću od 600 ili 800 kg i dužinom od 410 cm, idealan je za grad što je osnovna prednost vozila ove kategorije. Peugeot Partner gotovo identičan automobil kao i Berlingo, proizvodi se u istoj tvornici a razlikuje se samo po najsitnijim detaljima. Volkswagen Caddy, u posljednje vrijeme najpopularniji automobil u klasi nešto je veći od spomenutih konkurenata, no zato je i njegova cijena osjetno viša. U ovoj kategoriji svoje prilično uspješne predstavnike imaju i talijanski Fiat, Francuski Renault te njemački Opel. Njihovi modeli Doblo, Kangoo i Combo svojim su karakteristikama i cijenama bliži Peugeotu i Citroenu nego Volkswagenu. Neki od nabrojanih modela zasnovani su na gradskim automobilima B-segmenta, primjerice Combo na Corsi (starom modelu), Caddy je pak zasnovan na automobilu C segmenta (Golf), dok su neki su potpuno samostalna konstrukcija. Zahvaljujući tome, ovi automobili se razliku i u izdržljivosti i komforu. Izvan kategorije tipičnih malih višenamjenskih dostavnih vozila valja spomenuti i nekoliko neobičnih modela koji su svojim dimenzijama osjetno manji. Jedan od njih je Opel Corsa Van. Riječ o modelu Corse koji se svojim karoserijskim oblikom nimalo ne razlikuje od putničkog modela i kojem je stražnji dio pretvoren u teretni prostor. Posljedica ovakvog koncepta je osjetno manji teretni prostor. Dok većina ranije nabrojanih modela ima od 2,5 pa i više od 3 m3, Corsa Van raspolaže sa samo 1 m3. Vrlo zanimljivo vozilo je i teretni Piaggio. Ovo uopće nije automobil, već zapravo motocikl, Vespa s teretnom nadogradnjom. Unatoč skromnim mogućnostima, dostavni Piaggio je vrlo popularan prije svega zbog svojih dimenzija koje mu omogućuju prolazak kroz iznimno uske ulice (stare jezgre gradova na Jadranu) te iznimno niske cijene.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu