Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Pančić: Kalmetina brza cesta stajala je kao autocesta

Autor: Goran Borković
22. ožujak 2007. u 06:30
Podijeli članak —

‘To je bezočna laž i obmana’, rekao je Kalmeta u vezi sa sumnjama da je 26 milijuna eura netko stavio u džep

Jedan od najvažnijih projekata na zadarskom području, gradnja brze ceste od buduće luke Gaženica do čvora na autocesti Zadar 2, pretvorio se u politički skandal. Nakon što su različiti mediji u više navrata pisali o nepravilnostima u gradnji brze ceste, zastupnik SDP-a Ivica Pančić jučer je na aktualnom prijepodnevu u Hrvatskom saboru pitao premijera Ivu Sanadera što misli poduzeti kako bi rasvijetlio korupciju zbog koje su se troškovi gradnje 17,6 kilometara ceste povećali sa 283 milijuna kuna, koliko je bilo navedeno krajem 2003. godine kada je započeta gradnja, na najmanje 446 milijuna, koliko stoji sada. Sanader mu je odgovorio da će Vlada detaljno ispitati navode o korupciji. “Postoji čvrsta odlučnost Vlade i ministarstava da sektor javne nabave učini do kraja transparentnim, bez malverzacija kakvih je bilo za bivše vlade”, odgovorio mu je dr. Sanader.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Zakonito i na dobrobit
Prema Pančićevim riječima, netko je u “čitavom nizu nezakonitosti i korupcije 26 milijuna eura stavio u svoj džep, novčanik ili položio na račun”. Sanader je uzvratio da će Vlada ispitati sve navode o korupciji. Izjavu novinarima dao je i ministar prometa Božidar Kalmeta koji je Pančićeve tvrdnje nazvao bezočnim lažima i obmanama istaknuvši da su natječaj i gradnja u potpunosti zakoniti i na dobrobit žitelja Zadra i zaleđa. “Riječ je o bezočnoj laži i obmani javnosti u čisto političke svrhe. Indikativno je da je to pitanje postavio Pančić, koji nikada nije bio u Škabrnji, za Škabrnju je čuo samo zbog zločina, ne znam je li ikada bio u Zadru”, rekao je Kalmeta na konferenciji za novinare saborskog Kluba HDZ-a. On činjenicu da je Pančić o gradnji ceste pitao premijera, a ne njega kao resornog ministra, tumači politiziranjem kako bi SDP u javnost plasirao još jednu lažnu aferu. “Namjera je da se dobar projekt, koji ima veliko odobravanje svih stanovnika Zadarske županije, ocrni i na njega baci sjena, i to zato što je SDP za mandata na vlasti propustio to napraviti jer su nesposobni”, rekao je naglasivši da je politiziranje nedavno započeo nositelj SDP-ove liste za mjesne odbore u Zadru, koji je ujedno i novinar Slobodne Dalmacije. Odbacio je prozivke da je gradnja ceste HDZ-ov izborni adut, rekavši da je gradnja počela 2005. te najavivši da bi cesta koja će Zadar povezati s autocestom, a zadarsko zaleđe sa Zadrom trebala biti otvorena na ljeto. Izmišljotinama je nazvao Pančićeve tvrdnje da su troškovi gradnje ceste s planiranih 250 milijuna kuna porasli na 450 milijuna naglasivši da su Hrvatske ceste između šest ponuda na natječaju odabrale najjeftiniju, onu tvrtke Viadukt, vrijednu 446,3 milijuna kuna.

Jedan od najvažnijih projekata na zadarskom području, gradnja brze ceste od buduće luke Gaženica do čvora na autocesti Zadar 2, pretvorio se u politički skandal. Nakon što su različiti mediji u više navrata pisali o nepravilnostima u gradnji brze ceste, zastupnik SDP-a Ivica Pančić jučer je na aktualnom prijepodnevu u Hrvatskom saboru pitao premijera Ivu Sanadera što misli poduzeti kako bi rasvijetlio korupciju zbog koje su se troškovi gradnje 17,6 kilometara ceste povećali sa 283 milijuna kuna, koliko je bilo navedeno krajem 2003. godine kada je započeta gradnja, na najmanje 446 milijuna, koliko stoji sada. Sanader mu je odgovorio da će Vlada detaljno ispitati navode o korupciji. “Postoji čvrsta odlučnost Vlade i ministarstava da sektor javne nabave učini do kraja transparentnim, bez malverzacija kakvih je bilo za bivše vlade”, odgovorio mu je dr. Sanader.

Zakonito i na dobrobit
Prema Pančićevim riječima, netko je u “čitavom nizu nezakonitosti i korupcije 26 milijuna eura stavio u svoj džep, novčanik ili položio na račun”. Sanader je uzvratio da će Vlada ispitati sve navode o korupciji. Izjavu novinarima dao je i ministar prometa Božidar Kalmeta koji je Pančićeve tvrdnje nazvao bezočnim lažima i obmanama istaknuvši da su natječaj i gradnja u potpunosti zakoniti i na dobrobit žitelja Zadra i zaleđa. “Riječ je o bezočnoj laži i obmani javnosti u čisto političke svrhe. Indikativno je da je to pitanje postavio Pančić, koji nikada nije bio u Škabrnji, za Škabrnju je čuo samo zbog zločina, ne znam je li ikada bio u Zadru”, rekao je Kalmeta na konferenciji za novinare saborskog Kluba HDZ-a. On činjenicu da je Pančić o gradnji ceste pitao premijera, a ne njega kao resornog ministra, tumači politiziranjem kako bi SDP u javnost plasirao još jednu lažnu aferu. “Namjera je da se dobar projekt, koji ima veliko odobravanje svih stanovnika Zadarske županije, ocrni i na njega baci sjena, i to zato što je SDP za mandata na vlasti propustio to napraviti jer su nesposobni”, rekao je naglasivši da je politiziranje nedavno započeo nositelj SDP-ove liste za mjesne odbore u Zadru, koji je ujedno i novinar Slobodne Dalmacije. Odbacio je prozivke da je gradnja ceste HDZ-ov izborni adut, rekavši da je gradnja počela 2005. te najavivši da bi cesta koja će Zadar povezati s autocestom, a zadarsko zaleđe sa Zadrom trebala biti otvorena na ljeto. Izmišljotinama je nazvao Pančićeve tvrdnje da su troškovi gradnje ceste s planiranih 250 milijuna kuna porasli na 450 milijuna naglasivši da su Hrvatske ceste između šest ponuda na natječaju odabrale najjeftiniju, onu tvrtke Viadukt, vrijednu 446,3 milijuna kuna.

Čisti kriminal
U izjavi za Poslovni dnevnik Pančić ponavlja da se u ovom poslu radi o čistom kriminalu u kojem su fingirani natječaji i uvezane institucije. “Da stvar bude još gora, niti cifra od 446 milijuna kuna nije konačna budući da još nije otkupljeno zemljište. Na kraju cijena neće biti manja od 500 milijuna kuna za cestu koja od ide od autoceste do mjesta gdje će možda biti luka. Dakle, brza cesta stajala je kao autocesta”, tvrdi Pančić. Projekt gradnje brze ceste u Zadru se naziva i “Kalmetinim” jer je ministar još za prošlog saziva Vlade kao zadarski gradonačelnik lobirao za njezinu gradnju.

U anonimnoj predstavci i o Livakoviću

Prije petnaestak dana među novinarima je počela kružiti anonimna predstavka o kriminalnim radnjama vezanim za gradnju brze ceste. U predstavci se kao glavni organizator navodi državni tajnik za razvitak Zdravko Livaković. Potanko se objašnjava na koji način je dogovorena gradnja, ali do sada nijedna tvrdnja nije dokazana. Utvrđeno je da je kamen uziman iz nelegalnog kamenoloma u Škabrnji, što je potvrdio i Livaković Slobodnoj Dalmaciji. Tvrtka Viadukt je na toj osnovi uprihodila 12 milijuna kuna.

Autor: Goran Borković
22. ožujak 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close