Uoči ulaska Hrvatske u članstvo Europske unije procjene su apsolutno svih analitičara bile da će hrvatski izvoz usporiti ili pasti, jer tržišta EU već su bila uglavnom u cijelosti otvorena i bez carina za hrvatske proizvode, a drugo važno tržište, ono CEFTA-e trebalo se ograditi nakon našeg napuštanja te trgovinske organizacije. Utjehu, sugerirali su tada svi izvoznicima, treba tražiti u udaljenim, neeuropskim tržištima.
Tako je i Hrvatska narodna banka u svom Biltenu 2012. godine preporučila domaćim izvoznicima da nove prostore za izvoznu ofenzivu potraže u zemljama s kojima Unija ima ugovore o slobodnoj trgovini, poput Meksika, Južne Koreje ili Južnoafričke Republike ili pak u zemljama s kojima Bruxelles pregovara o liberalizaciji trgovine, kao što su Indija, Kanada ili zemlje Perzijskog zaljeva. Najave o dramatičnim potresima na postojećim tržištima u međuvremenu, pokazuju službene statistike, nisu se ostvarile, a o tome jesu li člansku iskaznicu EU za svoje proizvode izvoznici dovoljno koristili u proboju na nova tržišta može se raspravljati. Primjetno je da su neka tržišta posljednjih godina podbacila, u prvom redu Rusija, zbog sankcija, no među zemljama s kojima iz godine u godinu izvozni rezultati progresivno rastu izdvajaju se Kanada i Južna Koreja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu