Trend pohađanja fakulteta u posljednjih nekoliko godina više nije iznimka, no baš u toj razini stručne spreme postoji i najviše fluktuacija.
U Hrvatskoj je još uvijek najviše zaposlenih sa stečenom srednjom stručnom spremom, a iako godišnje otvaramo i na desetke novih studijskih programa, obrazovane na visokim učilištima tržište rada još uvijek nevoljko prihvaća. U općoj populaciji prema praćenjima iz 2016. više od 70% zaposlenih bilo je srednje stručne spreme, a taj broj se nije znatno smanjio ni u 2017. kada je broj zaposlenih iste razine obrazovanja iznosio 62,88%. S druge strane postotak visokoobrazovanih raste, no i dalje iznosi tek 23,08%. Sa svim ovim problemima suočavaju se i osobe s invaliditetom, a s obzirom na stanje na tržištu rada i diskriminaciju s kojom se susreću, njihov pristup tržištu rada daleko je zatvoreniji. Stanje u općoj populaciji izravno se reflektira i na stanje u zaposlenosti osoba s invaliditetom.
U 2016. godini 2416 zaposlenih osoba s invaliditetom ima srednju stručnu spremu, a pozitivan rast bio je prisutan i u 2017. kada je taj broj porastao na 2845 zaposlenih osoba što je čak 84,5% od ukupnog broja zaposlenih osoba s invaliditetom. Kako je već ustaljeno osobe s invaliditetom upisuju strukovne programe u trajanju od tri godine, a prema podacima iz 2017. njih 553 ima završeno i četverogodišnje srednjoškolsko obrazovanje ili gimnaziju, a s obzirom na rast od 73 zaposlene osobe, situacija upućuje na nedovoljnu motivaciju pristupanja visokoškolskom obrazovanju. S druge strane, baš kao i u općoj populaciji, broj visokoobrazovanih raste, a iako je u 2017. ta brojka još uvijek bila mala (229 osoba), to je ipak bilo 21 osoba više nego godinu ranije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu