Vodeća hrvatska naftna kompanija Ina posljednjih godina medijski je najviše praćena zbog vlasničko-upravljačkih odnosa i pravnih sporova koje vode dva glavna dioničara – hrvatska država i mađarski Mol. U drugi plan je to gurnulo i utjecaj nepovoljnih uvjeta na svjetskom naftnom tržištu i nastojanja u tvrtki da zadrži stabilnost i osigura daljnji razvoj jedne od kompanija koje se u Hrvatskoj ubraja u njezine gospodarske perjanice.
Formalno je Ina osnovana s prvim danom 1964. spajanjem Naftaplina s rafinerijama u Rijeci i Sisku. Najstarija od njih je riječka rafinerija, koja je s radom startala još 1883. kao najveći pogon za preradu nafte na kontinentu i prvi europski koji je manufakturnu preradu nafte zamijenio industrijskim načinom rada. Godišnji kapacitet prerade bio je 60.000 tona "crnog zlata" i pokrivala je trećinu potreba za derivatima tadašnje Austro-Ugarske. Sisačka je rafinerija ustrojena 1927., a razvio ju je Shell iz svog skladišnog prostora na ušću Kupe u Savu. Sam Naftaplin osnovan je 1952., a objedinjavanjem ove tri tvrtke dobiven je sustav koji objedinjuje postojeće i pokreće nove gospodarske subjekte.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu