Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Traže restrukturiranje u zamjenu za kredit

Autor: Marina Šunjerga/VL
18. travanj 2016. u 22:00
Podijeli članak —
HAC do 2020. mora vratiti 2,7 milijardi eura kredita/Hrvoje Jelavić/PIXSELL

Spremni dati 1,8 mlrd. eura državnim tvrtkama koje upravljaju autocestama, ali…

Svjetska banka spremna je odobriti 1,8 milijardi eura povoljnih kredita za reprogram dugova državnih tvrtki, ali će zauzvrat tražiti restrukturiranje tvrtki koje upravljaju autocestama. U Svjetskoj banci ističu da je broj zaposlenih u sustavu prevelik te da su troškovi za masu plaća iznad prosjeka.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Ogromnom tranšom trebale bi se zatvoriti najnepovoljnije kreditne linije među kojima ima i kredita odobravanih uz kamatnu stopu od 9 posto. Završni dogovori vode se u Washingtonu, a kako doznajemo, kamata bi se mogla kretati oko dva posto, što bi znatno smanjilo ukupne troškove otplate dugova. Hrvatske autoceste do 2020. godine moraju vratiti 2,7 milijardi eura kredita. HAC tijekom godine mora otplatiti 520 milijuna eura, a Autocesta Rijeka – Zagreb oko 97 milijuna eura.

Svjetska banka spremna je odobriti 1,8 milijardi eura povoljnih kredita za reprogram dugova državnih tvrtki, ali će zauzvrat tražiti restrukturiranje tvrtki koje upravljaju autocestama. U Svjetskoj banci ističu da je broj zaposlenih u sustavu prevelik te da su troškovi za masu plaća iznad prosjeka.

Ogromnom tranšom trebale bi se zatvoriti najnepovoljnije kreditne linije među kojima ima i kredita odobravanih uz kamatnu stopu od 9 posto. Završni dogovori vode se u Washingtonu, a kako doznajemo, kamata bi se mogla kretati oko dva posto, što bi znatno smanjilo ukupne troškove otplate dugova. Hrvatske autoceste do 2020. godine moraju vratiti 2,7 milijardi eura kredita. HAC tijekom godine mora otplatiti 520 milijuna eura, a Autocesta Rijeka – Zagreb oko 97 milijuna eura.

U tome će im pomoći kredit koji je odobrila Europska banka za obnovu i razvoj koja je dala zeleno svjetlo za tranšu od 250 milijuna eura. Reprogram dugova odvija se paralelno s procesom djelomične privatizacije sustava autocesta te je tako i zamišljen, kao potpora IPO-u, a ne alternativno rješenje. Svjetska banka ima loša iskustva s provođenjem reformi u slučaju kredita Hrvatskim željeznicama koje su dobivenim novcem isplatile čak i uskrsnicu umjesto da njime financiraju smanjenje broja zaposlenika.

Autor: Marina Šunjerga/VL
18. travanj 2016. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close