Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

AZTN: Odobrena koncentracija Adria Media Group i Adria Media Zagreb

Autor: Poslovni.hr/Hina
15. prosinac 2014. u 12:53
Podijeli članak —
Thinkstock

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja odobrila je namjeru provedbe koncentracije kojom Adria Media Group (AMG) iz Beograda stječe kontrolu nad tvrtkom Adria Media Zagreb (AMZ), objavljeno je u ponedjeljak iz Agencije.

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja odobrila je namjeru provedbe koncentracije kojom Adria Media Group (AMG) iz Beograda stječe kontrolu nad tvrtkom Adria Media Zagreb (AMZ), objavljeno je u ponedjeljak iz Agencije.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kupoprodajni ugovor potpisan je početkom studenog ove godine, a temeljem njega je Adria Media Group postala vlasnik 75 posto temeljnog kapitala Adria Medije Zagreb, dok je 25 posto temeljnog kapitala ostalo u vlasništvu Styria Media Grupe.

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja odobrila je namjeru provedbe koncentracije kojom Adria Media Group (AMG) iz Beograda stječe kontrolu nad tvrtkom Adria Media Zagreb (AMZ), objavljeno je u ponedjeljak iz Agencije.

Kupoprodajni ugovor potpisan je početkom studenog ove godine, a temeljem njega je Adria Media Group postala vlasnik 75 posto temeljnog kapitala Adria Medije Zagreb, dok je 25 posto temeljnog kapitala ostalo u vlasništvu Styria Media Grupe.

Iz Agencije navode kako je AMG u Srbiji nakladnik općeinformativnog dnevnika, 14 časopisa i 12 elektroničkih publikacija, a u vlasništvu je Aleksandra Rodića. U sastavu Adria Media Group se nalaze magazini Story, Elle, Cosmopolitan, Lisa, Moj stan, Moja lepa bašta, National Geographic, Men's Health, Sensa, Elle Decoration, Mama, Burda i dnevno izdanje Kurir.

Adria Media Zagreb je pak joint venture nizozemske kompanije Sanoma Magazines International B.V. te austrijskih G+J International Publishing Holding GmbH i Styria Media International AG, a ta je tvrtka u Hrvatskoj trenutno nakladnik 14 časopisa i sedam elektroničkih publikacija. Adria Media Zagreb izdaje magazine Burda, Čarolija okusa, Cosmopolitan, Elle, Elle Decoration, Lisa, Men’s Health, Moj lijepi vrt, Moj stan, National Geographic Hrvatska, Sensa, Story, StoryBook, Storykids i Vjenčanja.

"Koncentracija AMG-a i AMZ-a učinak će imati na mjerodavnim tržištima naklade tiska, u segmentima prodane naklade tiska (časopisa) i oglašavanja u tisku (časopisima) te naklade i oglašavanja na elektroničkim publikacijama (internetski portali). Temeljem potpune prethodne prijave koncentracije i utvrđene strukture mjerodavnog tržišta s obzirom na postojeće i potencijalne konkurente, Agencija je utvrdila da ni jedan od sudionika koncentracije ne djeluje na istom mjerodavnom tržištu u zemljopisnom smislu te da među njima nema horizontalnog preklapanja kao ni vertikalne povezanosti", stoji u priopćenju Agencije.

Dodatno se pojašnjava da AMG ulazi na mjerodavno tržište na način da preuzima tržišne udjele AMZ-a (situacija poznata pod nazivom "stupanje u čizme") pa provedbom koncentracije neće doći do promjene u strukturi tržišta.

Naime, pojašnjavaju iz AZTN-a, u segmentu tiskanja i oglašavanja u časopisima, Adria Media Zagreb je drugi od dva najznačajnija tržišna takmaca u Hrvatskoj, dok na tržištu naklade elektroničkih publikacija i oglašavanja na njima, "AMZ Zagreb ne ostvaruje značajnije tržišne udjele jer je na njima prisutan veliki broj takmaca".

Kako na javni poziv za dostavu primjedbi i mišljenja na ovu koncentraciju, Agencija nije zaprimila niti jedan podnesak, a uzimajući u obzir strukturu tržišta te tržišnu snagu i udjele sudionika koncentracije na mjerodavnim tržištima, Agencija je utvrdila da nije riječ o koncentraciji koja bi mogla imati negativan učinak na tržišno natjecanje te ju je odobrila na prvoj razini, zaključuju iz Agencije.

Osim odobrenja ove koncentracije, Agencija je u ponedjeljak izvijestila i o pokretanju postupka utvrđivanja sklapanja zabranjenog sporazuma protiv tvrtke Drezga d.o.o., radi postojanja indicija da ugovori koje je taj poduzetnik sklopio sa svojim poslovnim partnerima, vezano uz prodaju i servis proizvoda proizvodnog programa Husqvarna grupe i ostalih proizvoda koje zastupa, sadrže odredbe koje se smatraju zabranjenim sporazumima.

"Agencija će u postupku posebice utvrditi je li Drezga d.o.o. u ugovorima sklopljenim sa svojim poslovnim partnerima određivala fiksne ili minimalne prodajne cijene odnosno zabranila pasivnu prodaju", navode iz AZTN-a.

Autor: Poslovni.hr/Hina
15. prosinac 2014. u 12:53
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close