Nakon još jedne tragedije Malaysia Airlines pred bankrotom

Autor: Poslovni.hr/Hina , 18. srpanj 2014. u 16:05
Reuters

Nova katastrofa dogodila se u samo četiri mjeseca od misterioznog nestanka zrakoplova malezijske kompanije.

Druga teška zrakoplovna nesreća malezijskog zračnog prijevoznika Malaysia Airlinesa (MAS) u posljednja četiri mjeseca produbit će nagli pad prodaje karata i prisiliti tamošnju vladu da ubrza planove spašavanja posrnulog nacionalnog zračnog prijevoznika, mišljenja su bankari.

Ostaci Boeinga 777 te malezijske tvrtke na letu iz Amsterdama za Kuala Lumpur, s 295 putnika i članova posade pronađeni su jučer kraj sela Grabova u istočnoj Ukrajini, a svi ljudi u njemu smatraju se poginulima, izvijestile su strane agencije. Nakon te teške tragedije svjetski su čelnici pozvali da se provede međunarodna istraga, a to bi moglo označiti prekretnicu za globalni pritisak kako bi se razriješila kriza u Ukrajini.

Nova katastrofa dogodila se u samo četiri mjeseca od misterioznog nestanka zrakoplova malezijske kompanije. Zbog te je tragedije MAS za prvo tromjesečje bio izvijestio o najvećem gubitku u protekle dvije godine. Izvori za Reuters ranije ovoga mjeseca kazali su da državni investitor Khazanah Nasional Bhd, u čijem je vlasništvu 69 posto MAS-a, planira njegovu privatizaciju u skopu prve faze restrukturiranja.

"Čak i da je ovo čista slučajnost, još se nikad u povijesti nije dogodila da neka kompanija kao nacionalni zračni prijevoznik zabilježi dva slučaja pada zrakoplova u samo nekoliko mjeseci", kazao je Bertrand Grabowski, izvršni direktor DVB Banke zadužen za zrakoplovsto.

Inače, DVB obavlja bankarske poslove za tu malezijsku zrakoplovnu kompaniju. "Podrška vlade mora biti određenija, moguće i izdašnija", kazao je Grabowski.

U proteklih 10 godina Khazanah je u MAS ubrizgao više od 5 milijardi ringgita (1,6 milijardi američkih dolara), a ranije je već kazao da razmatra sve opcije. Dužnosnici vlade odbili su danas odgovarati na medijske upite vezane za budućnost MAS-a na brifingu u Kuala Lumpuru.

Bankrot je vrlo vjerojatan ako se ne poduzme hitna akcija, kazao je Mohshin Aziz, analitičar u Maybanku sa sjedištem u Kuala Lumpuru, napominjući da bi MAS mogao ostati bez novca za približno godinu dana budući da dnevno gubi 5 milijuna ringgita (1,57 milijuna dolara).

Obzirom da cijene dionica MAS-a i dalje padaju i blizu su rekordno niskih razina, izgledi za prikupljanjem svježeg kapital sve su manji. Dionice su izgubile gotovo 85 posto svoje vrijednosti u proteklih pet godina. Samo danas cijena im je potonula 18 posto.

Godinama je MAS muku mučio s visokim troškovima i prekomjernim brojem osoblja. Oštru konkurenciju na dugim rutama predstavlja mu diskontni zračni prijevoznik AirAsia BhD, a na srednjim i kraćim rutama zračni prijevoznici iz Perzijskog zaljeva i AirAsiaa X Bhd.

Restrukturiranju tvrtke se zbog straha od gubitka radnih mjesta snažno protivio tamošnji utjecajni sindikat, osujetivši prijašnje planove oživljavanja tvrtke.

Privatizacija i restrukturiranje tvrtke, njezino smanjenje, ili moguće pokretanje opsežnijeg rebrandiranja mjere su koje bi trebalo razmotriti, kazao je Leo Fattorini, partner u međunarodnoj odvjetničkoj tvrtki Bird & Bird. Napominje da postoji opcija da se pokušaju povezati s nekom stranom kompanijom, kao što je Etihad Airways.

"Iz europske perspektive, najnoviji incident sada će ugroziti brend kompanije. Nameće se pitanje može li brend preživjeti najnoviju tragediju", kazao je Fattorini.

Komentirajte prvi

New Report

Close