Hrvatska je u prvoj polovici prošle godine i formalno ušla u Europsku uniju i dobila svoju šansu na toliko najavljivanom tržištu od pola milijardi ljudi. Neke tvrtke su u tome vidjeli svoju priliku, dok mnoge nisu skrivale zabrinutost otvaranju prostora na kojem su mnogo moćniji igrači već davno učvrstili svoje pozicije.
Osim toga, makroekonomski okoliš Europske unije više nije tako prijateljski nastrojen kao što je bio do prije šest godina, a izlazak iz regionalne organizacije Cefta mogim je domaćim prehrambenim tvrtkama donio samo glavobolju. Neke od njih su otvorili pogone u susjednim državama kako bi zadržali sve pogodnosti tamošnjeg tržišta, a neke kreću u suradnju s partnerima iz zemalja koje su ostale u Cefti i tako riješili problem nekonkurentnosti. Jedan od primjera je Atlantic grupa koja je svoje pogone kupila ili otvorila kako u zemljama koje su ušle u EU prije Hrvatske, tako i u susjednoj Srbiji. Za sada se pokazuje da ulazak u EU Hrvatskoj nije donio povećanje izvoza, što je u skladu s ranijim analizama koje su pokazivale da će izvoz padati u prve dvije godine članstva. U listopadu je vrijednost hrvatskog robnog izvoza dosegnula 6,2 milijarde kuna ili 815 milijuna eura što je oko 15 posto manje nego u istom mjesecu prošle godine kada Hrvatska nije bila članica EU. Od četiri mjeseca članstva u Uniji samo je u rujnu zabilježeno povećanje vrijednosti robnog izvoza u odnosu na prošlu godinu, a ukupni minus od početka srpnja iznosi oko 340 milijuna eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu