Nepovoljna očekivanja makroekonomskih kretanja u ovoj godini, kao i neizvjesna situacija oko trgovinskog režima CEFTA-e, ne daju povoda za optimizam u pogledu poboljšanja financijskih rezultata u industriji prehrambenih proizvoda i pića.
To znači da će udruživanje u cilju jačanja konkurentskog položaja kroz stvaranje lanaca novih i dodanih vrijednosti biti izgledan scenarij za budućnost poduzeća u tim sektorima. Stručnjaci kažu da će za manje tvrtke presudno biti pozicioniranje na nacionalnim tržištima, dok će za velike kompanije važne biti formalna i neformalna suradnja sa sličnim poduzećima na regionalnim (nadnacionalnim) tržištima. Pritom je moguć i scenarij stvaranja novih nadnacionalnih poduzeća u cilju sudjelovanja više manjih poduzeća na trećim tržištima, ponajprije istočno od regionalnog okruženja u kojem se nalazi Hrvatska, a to je Jugoistočna Europa. Zasad je teško procijeniti koliko su izvozno-uvoznoj slici već pridonijela najavljena prebacivanja dijela proizvodnje u susjedne zemlje zbog napuštanja povlaštenog carinskog režima s tržištima Cefte. No, za analitičare nema mnogo dvojbi oko toga da će za Hrvatsku to značiti gubitak pozicija na tim tržištima, što će pak iskoristiti izvozno konkurentnije zemlje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu