Mnoge od nas koji pratimo obrazovni sustav i koji smo aktivno uključeni u njegov razvoj ohrabrila je konstatacija akademika Vladimira Stipetića nastala na temelju ekonometrijskih istraživanja američke i hrvatske ekonomije kroz posljednja dva stoljeća kako sustav znanosti i obrazovanja predstavlja vjerojatno najznačajniju polugu gospodarskog i društvenog razvoja svake zemlje.
Ovo je ujedno i jedna od temeljnih postavki Smjernica za izradu strategije odgoja, obrazovanja, znanosti i tehnologije HAZU, te mogući dugoročni put u bolju kvalitetu života u zemlji koja je u krizi izgubila više od 10% BDP-a i oko 180 tisuća radnih mjesta u realnom sektoru uz korespondirajući pad životnog standarda; u zemlji čiji obrazovni sustav naprosto vapi za daljnjim razvojem temeljenim na povećanju odgovornosti, konkurentnosti i učinkovitosti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Zapanjujuća je drastična razlika u obrazovanju među mladima – dok je čak 33% žena između 24 i 29 visokoobrazovano, u istoj dobnoj skupini nalazi se samo 19,9% visokoobrazovanih muškaraca. Razlika je vidljiva i u skupini između 30 i 34 godine, gdje je 31,8% žena visokoobrazovano, a samo 20,9% muškaraca. Iako se možda doima kao mala razlika gledana u općem postotku stanovništva, činjenica je da čak 50% više žena završava fakultete nego njihovi muški vršnjaci.
Uključite se u raspravu