Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

HTZ je inzistirao na on-line oglašavanju, no sad dolazi manje tradicionalnih turista

Autor: Marija Crnjak
22. srpanj 2013. u 22:01
Podijeli članak —
U floti tvrtke Katarina Line plovi 40 brodova/Ivo Čagalj/PIXSELL

Dio naših gostiju ili se više služi tradicionalnim medijima ili internetu jednostavno ne vjeruju, kaže vlasnica Katarina Linea.

Pojačano on-line oglašavanje hrvatskog turizma, na štetu tradicionalnih kanala, uz izmijenjene uvjete modela udruženog oglašavanja koje je ove godine bilo rezervirano samo za predsezonu, dva su značajna razloga zbog kojih dio brodova opatijske agencije Katarina Line usred sezone stoje na vezu umjesto da voze turiste.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Vlasnica agencije Katarina Hauptfeld tvrdi da će nakon nekoliko odličnih godina s konstantnim rastom 2013. godinu godinu Katarina Line gotovo sigurno završiti s minusom, i to zbog lošeg marketing plana Hrvatske turističke zajednice."Iako je ovogodišnjim programom udruženog oglašavanja dobar dio domaćih agencija, uključujući i našu, ostao bez potpora Hrvatske turističke zajednice namijenjenih promociji, to je tek manji problem. Veći je problem smanjen promet koji je uslijedio baš zbog slabije promocije za glavnu sezonu. Ideja je vjerojatno bila da se produlji sezona, no mi primjerice uopće nemamo problem punjenja pred i posezone, jer su u to vrijeme niže cijene", tvrdi Hauptfeld te dodaje da hrvatskom turizmu ove godine ne idu u prilog ni okolnosti na tržištu Mediterana. Grčka, Portugal i Španjolska koji su zadnjih godina zbog krize imali turistički minus, ove godine su drastično srezali cijene da privuku goste.

Pojačano on-line oglašavanje hrvatskog turizma, na štetu tradicionalnih kanala, uz izmijenjene uvjete modela udruženog oglašavanja koje je ove godine bilo rezervirano samo za predsezonu, dva su značajna razloga zbog kojih dio brodova opatijske agencije Katarina Line usred sezone stoje na vezu umjesto da voze turiste.

Vlasnica agencije Katarina Hauptfeld tvrdi da će nakon nekoliko odličnih godina s konstantnim rastom 2013. godinu godinu Katarina Line gotovo sigurno završiti s minusom, i to zbog lošeg marketing plana Hrvatske turističke zajednice."Iako je ovogodišnjim programom udruženog oglašavanja dobar dio domaćih agencija, uključujući i našu, ostao bez potpora Hrvatske turističke zajednice namijenjenih promociji, to je tek manji problem. Veći je problem smanjen promet koji je uslijedio baš zbog slabije promocije za glavnu sezonu. Ideja je vjerojatno bila da se produlji sezona, no mi primjerice uopće nemamo problem punjenja pred i posezone, jer su u to vrijeme niže cijene", tvrdi Hauptfeld te dodaje da hrvatskom turizmu ove godine ne idu u prilog ni okolnosti na tržištu Mediterana. Grčka, Portugal i Španjolska koji su zadnjih godina zbog krize imali turistički minus, ove godine su drastično srezali cijene da privuku goste.

"Mi smo na taj način postali još skuplji. Iako Katarina Line već treću godinu ne diže svoje cijene, činjenica je da su rasle cijene drugih usluga, kao što su cestarine, ili pak usluge luka i marina koje su rasle i u ovoj godini. Ove godine stoga nam je slabija potražnja i unatoč tome što svako malo imamo akcije, a kad su u pitanju individualni gosti, štetnim se pokazalo rezanje troškova za tradicionalne kanale oglašavanja, novine i brošure, da bi se ojačao online  segment. Svjesni smo da se treba prilagođavati zahtjevima tržišta i biti u tijeku s trendovima, no dio naših gostiju ili je tradicionalan i više se služi drugim kanalima osim interneta, drugi pak ne vjeruju internetu jer su se više puta opekli, odnosno ono što su kupili nije odgovaralo onom što su vidjeli na internetu", pojašnjava Hauptfeld. Vlasnica agencije smatra da je novac za oglašavanje trebalo rasporediti na više medija, a ne se oslanjati samo na jedan.

Inače, agencija Katarina Line na hrvatskom turističkom tržištu prisutna je od sredine devedesetih, sjedište je u Opatiji, a brodovi isplovljavaju iz Opatije, Splita i Dubrovnika. Flota agencije Katarina Line u ovoj sezoni broji 40 brodova koji plove i do 7 mjeseci u godini, od travnja do kraja listopada. Kako ističu u Agenciji, zahvaljujući neprestanom trudu i radu, te predstavljanju na svjetskim tržištima, Katarina Line je razvila ovaj vid turizma i van glavne turističke sezone. U 2012. godini je na kružna putovanja malim brodovima putovalo oko 27 tisuća putnika, ili oko četiri tisuće putnika više nego u godini ranije. Hauptfeld ističe da je karakteristika svake godine do sad bio lagan porast prometa, sve do 2013. koja će sigurno biti slabija nego prošla godina.

"Srpanj je prilično loš, i kolovoz neće moći nadoknaditi te minuse. Posezona nam je odlično popunjena, što je uvijek tako zbog nižih cijena. Iako je situacija s vizama usporila rusko  tržište, Rusi nam nisu najveći problem.  I Britanci koji su nam jedni od najčešćih gostiju, slabiji su ove godine. Situacija s talijanskim gostima je zabrinjavajuće loša, a poznato je da su gosti iz Italije izvlačili kolovoz. Inače, kako se neslužbeno doznaje iz izvora bliskih Hrvatskoj turističkoj zajednici, zbog minusa u srpnju postoji inicijativa da se u program udruženog oglašavanja vrate potpore za oglašavanje u mjesecima glavne sezone.

Autor: Marija Crnjak
22. srpanj 2013. u 22:01
Podijeli članak —
Komentari (3)
Pogledajte sve

Nije samo blokiranje reklama u pitanju. Baneri iskaču posvud, pa opet ako pitate korisnike koji su banner vidjeli neznaju. Toliko su učestali da ih ljudi jednostavno ignoriraju. Više će postići dobra guza na televiziji i novinama, nego li slika otoka na banneru (slike guza na banneru uglavnom ne koriste za reklamiranje turizma).

Ljudi na internetu imaju opciju traženja informacija, vrlo se kratko zadržavaju na stranici, (letimičan pogled koji u pravilu ignorira svaku vrstu reklame).

Na televiziji, pametno zakupljeni termini reklame mogu napraviti daleko veću korist.

turisti iznad 45 godina su uglavnom tradicionalisti koji pretežno prate klasično oglašavanje, a internet i kompjutori su im nužno zlo.
zato je za ovaj podbačaj turističke sezone velikim dijelom krivnja na HTZ koja je to loše procijenila i pogrešno usmjerila oglašavanje, a da ne govorimo koliko su zapravo (ne)učinkovite internet reklame koje veliki broj korisnika uopće ne vidi jer ima podešeno auotmatsko blokiranje kod učitavanja stranica pa niti ne zna da se nešto uopće oglašava

još je razmjerno malo internet drkađija, treba ipak dati prednost tradicionalnim kanalima oglašavanja

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close