Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tvrtke nas često angažiraju kada je problem već gadno eskalirao

Autor: Tomislav Hrastovčak
21. svibanj 2013. u 11:33
Podijeli članak —
Darko Bažulj

U kategoriji loše prakse primjećujemo i “megalomanska” razmišljanja s nedostatkom vizije kako bi se došlo do cilja.

U rubrici Moja ideja predstavljamo tvrtku Triton-grupa d.o.o., koja je osnovana 2008. godine i bavi održavanjem i rješavanjem tehničkih problema IT sustava s naglaskom na internet servise (web, e-mail, DNS, serveri, sigurnost, backup, VPS…). Osnivači, a ujedno i direktori tvrtke su Darko Bažulj i Daniel Arbanas koji posjeduju više od 10 godina iskustva na istim i vrlo sličnim poslovima. Darko Bažulj rekao nam je više o poslovanju i počecima tvrtke.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Bažulj tvrdi kako nekih posebnih prepreka pri pokretanju biznisa nije bilo. "Projekt otvaranja tvrtke postavili smo tako da u samom početku imamo dovoljan broj korisnika koji će moći pokriti troškove “hladnog pogona”.  S obzirom na to da smo u timu imali ljude koji već imaju iskustva s pokretanjem biznisa, dosta dobro smo znali što nas čeka i koje prepreke bi se mogle desiti, tako da većih zapreka kod pokretanja tvrtke i nije bilo", kaže.

U rubrici Moja ideja predstavljamo tvrtku Triton-grupa d.o.o., koja je osnovana 2008. godine i bavi održavanjem i rješavanjem tehničkih problema IT sustava s naglaskom na internet servise (web, e-mail, DNS, serveri, sigurnost, backup, VPS…). Osnivači, a ujedno i direktori tvrtke su Darko Bažulj i Daniel Arbanas koji posjeduju više od 10 godina iskustva na istim i vrlo sličnim poslovima. Darko Bažulj rekao nam je više o poslovanju i počecima tvrtke.

Bažulj tvrdi kako nekih posebnih prepreka pri pokretanju biznisa nije bilo. "Projekt otvaranja tvrtke postavili smo tako da u samom početku imamo dovoljan broj korisnika koji će moći pokriti troškove “hladnog pogona”.  S obzirom na to da smo u timu imali ljude koji već imaju iskustva s pokretanjem biznisa, dosta dobro smo znali što nas čeka i koje prepreke bi se mogle desiti, tako da većih zapreka kod pokretanja tvrtke i nije bilo", kaže.

Suosnivač Triton-grupe otkrio nam je više i o pozitivnim i negativnim stranama pokretanja biznisa u vrijeme krize. "Kriza je pritisnula tvrtke da traže rješenja IT problema kod drugih tvrtki koje taj isti posao mogu napraviti za manju ili istu količinu novaca i to iste ili veće razine kvalitete. S obzirom na to da smo optimizirali troškove poslovanja na najveću moguću razinu, nije nam veći problem opravdati vrlo kompetitivne cijene. Negativna strana je pak što nas tvrtke često angažiraju kada je problem već gadno eskalirao. Naime, kako su zbog krize rezali sve moguće troškove tako su manje probleme ostavljali do momenta kada su oni narasli te nam se u praksi događa da 80% vremena i resursa potrošimo na “hvatanje konaca” nastalog problema. A sve se to moglo jako dobro izbjeći da smo bili angažirani puno ranije", kaže Bažulj.

Tvrtke se orijentiraju samo na niske cijene pružanih usluga

Među ostalim opisao nam je koje primjere loše i dobre prakse su primijetili među novim domaćim tvrtkama. "Ono što primjećujemo je što se tvrtke orijentiraju samo na niske cijene pružanih usluga, a često nemaju jasnu sliku skrivenih troškova. U kategoriji loše prakse primjećujemo i “megalomanska” razmišljanja s nedostatkom vizije kako bi se došlo do željenog cilja, pa se onda posao često svede na razne pokušaje i promašaje. S druge strane, primjetan je pozitivan pomak u inovativnostima mladih tvrtki koje su prebrodile taj nedostatak vizije i točno znaju što žele i jasno se fokusiraju na usku nišu / problem koji rješavaju.", priča Darko Bažulj.

Zanimalo nas je i što smatraju svojim najvećim uspjehom dosad. "Smatramo da je to organizacija poslovanja tako da ne robujemo obrascima te se međusobno uvažavamo i spremni smo na inovacije. Fleksibilnost i velika predanost klijentima omogućuje nam da nas klijenti ne doživljavaju kao tvrtku, već kao djelatnika njihove tvrtke. Nešto više od klasičnog partnerskog odnosa", kaže suosnivač ove tvrtke.

Kao ciljanu 'publiku' navode male i srednje tvrtke koje koriste internet servise i IT opremu u redovitom poslovanju. Detaljnije, to su web studiji, web dizajneri, programeri, uslužne djelatnosti… "Dio marketinških / prodajnih aktivnosti radimo putem AdWords kampanji, no do sada nam se pokazalo kako je “word of mouth” najbolji marketinški  i prodajni kanal. Kada uspješno u kratkim rokovima otklonimo kvarove i probleme kod klijenata to se brzo pročuje kod drugih potencijalnih klijenata i tako ih najbolje privlačimo. Kao bonus u sklapanju novih poslova smatramo vlastitu spremnost za prilagodbu klijentu, otvorenost za besplatnu dijagnostiku i bez zadrške dijeljenja znanja i iskustva", dodaje Bažulj.

U Hrvatskoj je opuštenije

Upitali smo ga i koju zemlju bi izdvojio kao idealnu za pokretanje biznisa. "Zadovoljni smo što poslujemo iz Hrvatske i to zato što su životne okolnosti ovdje drugačije – opuštenije. U zemljama Zapada tempo i pritisak je puno veći te bismo sa zadovoljstvom željeli imati što više klijenata iz tog područja (s njima nema problema u plaćanju) i nema toliko zakonskih i poreznih zavrzlama i komplikacija, no odlično je raditi poslove od kuće ili neke druge domaće lokacije, imati okolinu kakva jeste i pružati uslugu klijentima iz inozemstva – prava izvozna priča", ističe Bažulj.

Otkrio nam je i koje je početničke greške tvrtka imala. "Greške su sastavni dio svakog posla, tako da ni mi nismo imuni na njih. Ono što smo pogriješili i još dovodimo u red je zaokružiti cijeli proces od paket usluga koje pružamo te to jasno povezati s marketingom i prodajom. Još i dan danas se u nekim od usluga koje pružamo “tražimo” te ponekad jasno ne komuniciramo što točno radimo i rješavamo kod klijenata. Za sada se opravdavamo kako smo svjesni ove greške i radimo na tome da je otklonimo", tvrdi Bažulj.

Pitali smo ga i tko je po njemu idealan zaposlenik na što smo dobili zanimljiv odgovor. "Ne želimo i ne tražimo zaposlenike, već osobe koje žele raditi s nama. Kako nemamo definirano radno vrijeme i sve je predodređeno klijentima, “idealni zaposlenik” bi trebao imati korisnikove potrebe na prvom mjestu. Za takvu poziciju mislimo da klasičan zaposlenik ne može biti dobro rješenje", kaže.

Na pitanje traže li radnike ponovno odgovara da ne traže baš zaposlenika, već osobu koja bi radila s njima. "Voljeli bismo imati dobrog prodavača – osoba koja će raditi s nama i biti dio našeg time, a plaću tj. kompenzaciju koju nudimo je 10000 kn + udjel u godišnjoj dobiti", odgovara Bažulj.

Za kraj smo ga pitali ima li kakvih 'recepata' za ostale koji pokušavaju pokrenuti biznis. "Dajte najbolje od sebe i budite pošteni prema klijentima. Vjerujte kako će loša razdoblja proći, no isto tako će proći i dobro razdoblja vođenja vlastitog biznisa", zaključuje Darko Bažulj.

Autor: Tomislav Hrastovčak
21. svibanj 2013. u 11:33
Podijeli članak —
Komentari (2)
Pogledajte sve

Kakav nemastoviti PR clanak! Da li je novinar barem dobio honorar od firme za ovo?

Svaka čast Triton grupi, Darku pogotovo. Čovjek je dostupan 0-24, najbolji primjer je kada vas nazove u subotu navečer tj. oko 2 sata iza ponoći i kaže da je problem riješen… naravno zvao me je jer sam mu rekao da me nazove…

Samo naprijed dečki…

Pozz

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close