Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Idealna zemlja za biznis? Ona gdje je birokracija minimalna, a kupovna moć velika

Autor: Tomislav Hrastovčak
30. travanj 2013. u 10:32
Podijeli članak —
Foto: Privatni album

U rubrici ‘Moja ideja’ predstavljamo tvrtku Comodo d.o.o., specijaliziranu za prodaju igračaka na daljinsko upravljanje osnovanu 2010.

Comodo d.o.o. je mlada tvrtka specijalizirana za prodaju igračaka na daljinsko upravljanje koju su osnovali vlasnici Juraj Pavlović i Boris Marić 2010. godine, a unazad godinu dana pridružio im se i treći partner Bruno Smiljan. Boris Marić nam je za rubriku 'Moja ideja' ispričao više o počecima tvrtke i njihovom poslovnom putu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kako kaže Marić, najveća prepreka prilikom pokretanja biznisa bilo im je neiskustvo u dijelu administracije i birokracije. Osvrnuo se pritom i na pozitivne i negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize. "Pozitivne strane su podrška kupaca koji su dugo čekali da se pojavi ponuda zabavnih igračaka na daljinsko upravljanje i na našem tržištu. Negativne strane su pak slabija kupovna moć potrošača koja izravno utječe na direktnu prodaju, poslovanje, ali i na strah od daljnjeg ulaganja", kaže Marić.

Comodo d.o.o. je mlada tvrtka specijalizirana za prodaju igračaka na daljinsko upravljanje koju su osnovali vlasnici Juraj Pavlović i Boris Marić 2010. godine, a unazad godinu dana pridružio im se i treći partner Bruno Smiljan. Boris Marić nam je za rubriku 'Moja ideja' ispričao više o počecima tvrtke i njihovom poslovnom putu.

Kako kaže Marić, najveća prepreka prilikom pokretanja biznisa bilo im je neiskustvo u dijelu administracije i birokracije. Osvrnuo se pritom i na pozitivne i negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize. "Pozitivne strane su podrška kupaca koji su dugo čekali da se pojavi ponuda zabavnih igračaka na daljinsko upravljanje i na našem tržištu. Negativne strane su pak slabija kupovna moć potrošača koja izravno utječe na direktnu prodaju, poslovanje, ali i na strah od daljnjeg ulaganja", kaže Marić.

Upitali smo ga i koje tvrtke smatra uzorima. "Teško je reći, ali možda u našoj branši Toys R Us zbog načina komunikacije i pristupa potrošačima, a od ostalih DM te Virgin Group – zbog osnivača i po meni pojma za poduzetništvo sir Richarda Bransona", kaže Marić.

 

Boris Marić, suvlasnik tvrtke Comodo

U drugoj zemlji si stranac, stoga koliko god naša mala zemlja nije idealna u puno pogleda, ne žalim što smo ovdje pokrenuli biznis.

Suvlasnik Comoda otkrio nam je i što smatra dosad najvećim uspjehom svoje tvrtke. "Osim promoviranja ovog zanimljivog hobija kroz dječje sajmove i šoping centre u Zagrebu, rekao bih da nam je najveći uspjeh što smo prvi na tržištu predstavili novi alternativni oblik prijevoza – Skatey. Riječ je o električnom skejtboardu na daljinski koji ima elektromotor, a upravlja se pomoću transmitera te vlastitom ravnotežom kao klasični skejtboard. Ovakav oblik prijevoza je vrlo popularan kod mladih u zemljama Beneluxa i SAD-u zbog svoje ekonomičnosti, brzine (max 35km/h) te 'kulerskog' načina prijevoza", objašnjava Marić.

Zanimalo nas je i koju zemlju smatra idealnom za pokretanje biznisa. "To bi trebala biti zemlja gdje je birokracija minimalna, kupovna moć velika, porezni sustav posložen da ne opterećuje previše poslovanje firme, gdje nema prostora ni potrebe za korupcijom i 'muljanjem'. Prema spoznajama, najbliže takvoj idealnoj situaciji su Skandinavske zemlje. Ali opet, u drugoj zemlji si stranac, stoga koliko god naša mala zemlja nije idealna u puno pogleda, ne žalim što smo ovdje pokrenuli biznis", kaže suvlasnik Comoda.

Upitali smo ga i traži li možda nove radnike. "Trenutno na žalost nije situacija da tražimo nove ljude. Unazad par mjeseci imali smo prodajne aktivnosti u nekoliko većih šoping centara u Zagrebu, ali pokazalo se da je kupovna moć znatno pala s obzirom na prijašnje godine..nadamo se boljem..", ističe Marić. Kaže i kako je za njih idealan zaposlenik onaj koji je proaktivan, entuzijastičan, odgovoran prema poslu i po mogućnosti uvijek dobre volje.

Tri brzopotezna pitanja

Imate li kakvih 'recepata' za ostale koji pokušavaju pokrenuti biznis?

Jedini recept je imati jasnu viziju o tome što želite postići, čvrstu motivaciju te biti ustrajni u tome. Uz dodatak da morate biti spremni i na neke ustupke te prilagoditi se situaciji i uvijek imati plan B.

Kada bih  danas pokretao startup sigurno ne bih…

Ponovio iste pogreške.

Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je…

Nikad nemoj ulaziti u biznis samo zbog novca. Ako ti je to jedini motivator, radije ne ulazi uopće.

Autor: Tomislav Hrastovčak
30. travanj 2013. u 10:32
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close