Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

GONG poziva stranke da javno objave troškove izbornih kampanja

Autor: Poslovni.hr/Hina
05. travanj 2013. u 17:45
Podijeli članak —
Ilustracija

Na taj će se način, smatra GONG, osigurati veća transparentnost financiranja izbornih kampanja i smanjiti prostor za političku korupciju.

Povodom izbora zastupnika u Europski parlament, GONG je danas pozivao političke stranke koje sudjeluju na predstojećim izborima i nositelje lista grupe birača da javno objave i dostave Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) izvještaje o troškovima i financiranju izborne promidžbe.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Na taj će se način, smatra GONG, osigurati veća transparentnost financiranja izbornih kampanja i smanjiti prostor za političku korupciju.

Povodom izbora zastupnika u Europski parlament, GONG je danas pozivao političke stranke koje sudjeluju na predstojećim izborima i nositelje lista grupe birača da javno objave i dostave Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) izvještaje o troškovima i financiranju izborne promidžbe.

Na taj će se način, smatra GONG, osigurati veća transparentnost financiranja izbornih kampanja i smanjiti prostor za političku korupciju.

Iz GONG-a podsjećaju da se izvješća o primljenim donacijama za financiranje izborne promidžbe i izvješće o troškovima (rashodima) izborne promidžbe treba predati najkasnije sedam dana prije održavanja izbora, odnosno do 6. travnja.

Najkasnije 30 dana nakon održanih izbora, do 14. svibnja, treba predati financijski izvještaj o financiranju izborne promidžbe s podacima o ostvarenim prihodima za financiranje izborne promidžbe, izvorima financiranja, kao i o rashodima za financiranje izborne promidžbe. Sastavni dio financijskog izvještaja je izvješće o primljenim donacijama, izvješće o troškovima izborne promidžbe i ispunjeni obrazac s podacima o iznosu cijene i iznosu ostvarenog popusta u cijeni za medijsko oglašavanja izborne promidžbe, podsjećaju iz GONG-a.

Ujedno, GONG je od DIP-a i HIDRA-e zatražio da se svi dostupni financijski izvještaji izbornih kampanja i političkih stranaka uskoro objave u lako pretraživim bazama podataka što bi, kako navode, predstavljalo temelj za kasnije povezivanje baza podataka o financijskim izvještajima i donatorima s primjerice bazom podataka subjekata koji posluju s državom putem javnih nabava, koji su dobili koncesije, subvencije i slično.

Medije, a posebno nacionalne TV, radio i novinske kuće te marketinške agencije pozvali su da zbog transparentnosti izbora javno objave cjenike svojih usluga oglašavanja za kampanju te iznos ukupnih troškova uplaćenih za izbornu promidžbu svakog kandidata i time odigraju svoju korektivnu ulogu.

"Bez transparentnog financiranja predizbornih kampanja nema transparentnog izbornog procesa i borbe protiv korupcije", zaključuju iz GONG-a.

Autor: Poslovni.hr/Hina
05. travanj 2013. u 17:45
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close