Akcijske ponude, sniženja na kupnju iznad određenog iznosa, popularni "late nigt shopping", za vrijeme kojeg se kupcima, osim kupnje do ponoći, nude i razna sniženja, samo su dio ponude kojom trgovci nastoje privući nove posjetitelje te osigurati njihovo povjerenje. Akcijske ponude najtraženijih artikala tako su neizostavna ponuda svakog trgovačkog lanca. Mnogi šoping centri krenuli su i s organiziranjem "noćnog šopingiranja", za vrijeme kojeg broj posjetitelja raste i do 40 posto. Jana Blažević Marčelja, stručnjakinja za cijene i zamjenica izvršnog direktora Znanstveno-tehnologijskog parka Sveučilišta u Rijeci (STePRi), i velikim i malim, trgovcima predlaže da razrade vlastitu politiku cijena kojom će definirati pravila "ponašanja" i time izbjeći prodaju ispod praga vlastite profitabilnosti.
Očekivanja kupaca
"Bolje je raditi privremena sniženja cijena, odnosno promocije po akcijskim cijenama nego produljiti sezonska sniženja ili čak dugoročno smanjiti cijene kao odgovor na pad prodaje", savjetuje Blažević Marčelja. Promocije, pak, kaže, mogu biti u vidu specijalnih pakiranja proizvoda, kupona, prodaje proizvoda u paketu, za dva proizvoda jedan gratis i slično. Napominje da trgovci moraju biti svjesni da su današnji kupci "pametni kupci" i da odluku o kupnji donose pod utjecajem prethodnih iskustava i očekivanja koja su trgovci stvorili. "Kupac ima određene spoznaje o uvjetima koji se trebaju ostvariti da bi se dobila dobra cijena i takve spoznaje stvaraju određena očekivanja koja utječu na njihovo buduće ponašanje", ističe Blažević Marčelja. Objašnjava da kupac u maloprodaji zna da nova jesenska kolekcija u rujnu kada izađe ima realnu cijenu, ali isto tako zna da će, ako je suditi po prethodnom ponašanju trgovaca, za tri mjeseca ta kolekcija imati nižu cijenu zbog sezonskih sniženja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ajde sad mi objasnite sniženje od 70% ako snižena cijena ne smije biti manja od nabaven * PDV ??? Kolika je to marža ?
A što još najsmješnije je, da čuješ da je to povoljna kupnja ako kuppiš sa velikim popustom hahahahaa
Dragi ljudi moj savjet, sve što ima popust do 40% ima neku svoju logiku sve ostalo je patka za neuki narod!
Uključite se u raspravu