Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Longmore: Treba se suočiti s pitanjem održivosti i ponuditi kreativna rješenja

Autor: Josipa Ban,VLM
10. svibanj 2012. u 22:00
Podijeli članak —

Chris Longmore, poznati britanski automobilski dizajner, prošli je tjedan gostovao na međunarodnoj konferenciji o dizajnu automobila održanoj u Zagrebu

Poznati britanski automobilski dizajner Chris Longmore prošlog je tjedna gostovao na četvrtoj međunarodnoj autokonferenciji o dizajnu automobila održanoj u Zagrebu. Auto® konferencija o dizajnu automobila mjesto je susreta dizajnera zapadne i istočne Europe i mjesto promišljanja budućnosti osobne mobilnosti.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Koje ste automobile dizajnirali do sada?
U petnaest godina poslovanja tvrtka Drive bila je uključena u niz projekata. Od superauta do terenaca s pogonom na četiri kotača za klijente poput Forda i Nissana. Projekt u kojem sam najviše uživao je onaj koji sam radio za automobilsku tvrtku Lightning, na dizajnu britanskoga sportskog automobila. Uživao sam u njemu jer je na projektu radio mali tim ljudi suočen s velikim izazovima novih tehnologija.

Poznati britanski automobilski dizajner Chris Longmore prošlog je tjedna gostovao na četvrtoj međunarodnoj autokonferenciji o dizajnu automobila održanoj u Zagrebu. Auto® konferencija o dizajnu automobila mjesto je susreta dizajnera zapadne i istočne Europe i mjesto promišljanja budućnosti osobne mobilnosti.

Koje ste automobile dizajnirali do sada?
U petnaest godina poslovanja tvrtka Drive bila je uključena u niz projekata. Od superauta do terenaca s pogonom na četiri kotača za klijente poput Forda i Nissana. Projekt u kojem sam najviše uživao je onaj koji sam radio za automobilsku tvrtku Lightning, na dizajnu britanskoga sportskog automobila. Uživao sam u njemu jer je na projektu radio mali tim ljudi suočen s velikim izazovima novih tehnologija.

Kakav je dizajn danas popularan?
Svi će se trebati suočiti s pitanjem održivosti te ponuditi kreativna rješenja. Iako pitanje održivosti još nisu usvojile sve kompanije, one koje su to učinile profitirat će i u budućnosti će i dalje proizvoditi.

Čini mi se da danas svi automobili sliče jedni na druge, slažete li se i zašto je to tako?
Da, postoje sličnosti među automobilima. Budući da su uvjeti, izazovi i propisi za određene klase automobila jednaki za sve dizajnere, postoji opravdana poveznica za postojanje tih sličnosti. Također, bez obzira na vrijeme u kojem živimo, postoje određene stvari koje se oko nas događaju što utječe na dizajn. S obzirom na takve okolnosti fascinantno je kako dizajneri ipak uspijevaju proizvesti toliko svježih i inovativnih različitosti.

Možete li ukratko opisati dizajniranje automobila. S obzirom na potrebu ispunjavanja tehničkih kriterija, ostaje li u dizajnu prostora za vlastitu kreativnost?
Treba napomenuti da je važno dosta vremena posvetiti shvaćanju problema kao i brendu za koji dizajnirate. Tada se skicama i digitalnim modeliranjem razvijaju ideje i koncepti. Odabrane teme razvijaju se više uporabom računalno generiranih slika, dok modeli napravljeni brzim prototipiranjem i ručnim modeliranjem u glini mogu dobro poslužiti dodatnom analiziranju dizajna. Kroza sve faze postoji kontinuirani dijalog između dizajnera i inženjera kako bi se osiguralo ispunjenje svih regulatornih zahtjeva i tehničke karakteristika. U konačnici je model u punoj veličini proizveden.U svakoj fazi preispitujemo i dovodimo do granica očekivane rezultate tako da postoji obilje mogućnosti za izražavanje kreativnosti

Kako su moderne tehnologije utjecale na unutrašnjost automobila?
U ovo informacijsko doba najveći izazov je filtrirati tehnologiju te smanjiti obujam informacija s kojima nas svakodnevno bombardiraju kako bi do nas u končnici stigla važna informacija.Prema tome unutrašnjost automobila mijenja se kako bi odgovorila zahtjevima kupaca koji su naučeni na brz razvoj osobnih uređaja kao što je iPad. Svi ti uređaji daju se prilagoditi vlasnikovim osobnim potrebama, pa tako i dizajneri traže načine da unutrašnjost vozila također bude prilagodljiva.

Dizajnirate li automobil sukladno potrebama prosječnoga kupca ili stvarate svoje trendove?
Svakim projektom gledamo kako zadovoljiti zahtjeve ponude, a inovativnošću stvaramo nešto posebno što nadmašuje očekivanja kupaca. Nakon završetka našeg posla na drugima je da odluče jesmo li stvorili trend.

Je li vaš posao profitabilan?
Svakako, profitabilan je na toliko mnogo načina. Mislim tu na susrete i poznanstva sa zanimljivim i kreativnim ljudima, putovanja na prekrasna mjesta. Poseban užitak predstavlja i samo ispunjenje projekta. Kao kompanija, svi zajedno naporno smo radili i ostali profitabilni i u ovo teško vrijeme.

Put do uspjeha

U svijetu automobila
Nakon završenog studija produkt-dizajna na Newcaste Polytechnica Longmore započinje karijeru u jednoj od najvećih britanskih tvrtki za savjetovanje u dizajnu automobila. Od 1992. godine jedan je od direktora tvrtke za dizajn AKA, a 1997. osniva vlastitu tvrtku Drive za savjetovanje u dizajnu. Danas zapošljava petnaest ljudi i surađuje s Rolls-Royceom, Nissanom, Jaguar Land Roverom, Fordom i mnogim drugima.

Autor: Josipa Ban,VLM
10. svibanj 2012. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close