Učenje putem weba, učenje putem Interneta, online učenje, učenje na daljinu, virtualne učionice još su pojmovi koji se danas u svijetu koriste da bi opisali primjenu računala, elektroničkih programa i općenito informatičkih alata i informatičkih procesa na način da omoguće alternativni kanal za podučavanje i učenje koji može pratiti sve brži tempo našeg života i rada.
Tvrtke diljem svijeta postale su svjesne da ako žele biti uspješne i nadmašiti konkurenciju, njihovi radnici trebaju usvajati znanja brže i efikasnije. Svrha uvođenja e-učenja je omogućiti lakšu isporuku edukacijskih sadržaja velikom broju radnika u kratkom vremenu. Tvrtke diljem svijeta koje su uspješno uvele e-učenje u svoju praksu, u pravilu su ga integrirale s već postojećim internim edukacijskim navikama i kulturom obogaćujući ih i unapređujući na način da edukacija postaje ciljanije, brže i fleksibilnije dostupna većem broju radnika uz manji utrošak vremena i novca nego prije. Dakle, e-učenje u sustavu interne edukacije neke poslovne organizacije može predstavljati samo jedan od kanala učenja.
Dopuna klasične metode
Taj kanal predstavlja tada dopunu i proširenje klasične metode kojom se, dobra praksa preporuča, i dalje nužno njeguje važnost socijalnog kontakta u prenošenju i usvajanju znanja. Ključna promjena koju e-učenje donosi sustavu interne edukacije tvrtke jest ta što radnici mogu pristupati e-seminarima (tj. elektronički oblikovanim, distribuiranim i podržanim seminarima) putem Interneta (ili Intraneta), sa svojeg osobnog računala, na svojem radnom mjestu u vrijeme kad im to najviše odogovara s obzirom na raspored obveza u radnom danu i u skladu s neposrednom poslovnom potrebom. Dakle, da bi se uključili u e-seminar radnici ne trebaju putovati do najbliže učionice ili trening centra tvrtke, već u dogovoru s nadređenim rukovoditeljem, dio svog radnog dana ili tjedna provode učeći u pravilu za istim osobnim računalom koje im služi za obavljanje redovnih radnih operacija i aktivnosti. Radnici tako lakše prilagođavaju učenje vlastitom predznanju i iskustvu uz individualnu brzinu usvajanja novih znanja umjesto da ga usklađuju s prosječnim tempom i različitim predznanjima grupe u učionici. Istraživanja u svijetu kazuju da radnici, učeći samostalno uz računalo, mogu usvojiti više znanja i vještina s istim utroškom vremena. Bolje rezultate u učenju radnici mogu postići i zato što e-učenje olakšava autorima edukacijskog materijala ugradnju poslovnih simulacija i situacija iz stvarnog života. To pak potiče kod polaznika točnije prisjećanje naučenog i lakši prijenos znanja u praksu. Kompanije obično imaju svoj portal za e-učenje u sklopu Intraneta (hot-spot) kroz koji se ulazi u sustav e-learninga. Sustav ujedno i administrira polaznike i teme koji polaznici prolaze na ovaj način pa ne moraju sami slati izvještaje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu