Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

E-učenje pospješuje produktivnost radnika

Autor: Poslovni.hr
31. srpanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

E-learnig u svijetskim kompanijama već je uvelike integriran u postojeću internu izobrazbu zaposlenika kao jedan od kanala kojim se dopunjava klasična edukacija

Učenje putem weba, učenje putem Interneta, online učenje, učenje na daljinu, virtualne učionice još su pojmovi koji se danas u svijetu koriste da bi opisali primjenu računala, elektroničkih programa i općenito informatičkih alata i informatičkih procesa na način da omoguće alternativni kanal za podučavanje i učenje koji može pratiti sve brži tempo našeg života i rada.
Tvrtke diljem svijeta postale su svjesne da ako žele biti uspješne i nadmašiti konkurenciju, njihovi radnici trebaju usvajati znanja brže i efikasnije. Svrha uvođenja e-učenja je omogućiti lakšu isporuku edukacijskih sadržaja velikom broju radnika u kratkom vremenu. Tvrtke diljem svijeta koje su uspješno uvele e-učenje u svoju praksu, u pravilu su ga integrirale s već postojećim internim edukacijskim navikama i kulturom obogaćujući ih i unapređujući na način da edukacija postaje ciljanije, brže i fleksibilnije dostupna većem broju radnika uz manji utrošak vremena i novca nego prije. Dakle, e-učenje u sustavu interne edukacije neke poslovne organizacije može predstavljati samo jedan od kanala učenja.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Dopuna klasične metode
Taj kanal predstavlja tada dopunu i proširenje klasične metode kojom se, dobra praksa preporuča, i dalje nužno njeguje važnost socijalnog kontakta u prenošenju i usvajanju znanja. Ključna promjena koju e-učenje donosi sustavu interne edukacije tvrtke jest ta što radnici mogu pristupati e-seminarima (tj. elektronički oblikovanim, distribuiranim i podržanim seminarima) putem Interneta (ili Intraneta), sa svojeg osobnog računala, na svojem radnom mjestu u vrijeme kad im to najviše odogovara s obzirom na raspored obveza u radnom danu i u skladu s neposrednom poslovnom potrebom. Dakle, da bi se uključili u e-seminar radnici ne trebaju putovati do najbliže učionice ili trening centra tvrtke, već u dogovoru s nadređenim rukovoditeljem, dio svog radnog dana ili tjedna provode učeći u pravilu za istim osobnim računalom koje im služi za obavljanje redovnih radnih operacija i aktivnosti. Radnici tako lakše prilagođavaju učenje vlastitom predznanju i iskustvu uz individualnu brzinu usvajanja novih znanja umjesto da ga usklađuju s prosječnim tempom i različitim predznanjima grupe u učionici. Istraživanja u svijetu kazuju da radnici, učeći samostalno uz računalo, mogu usvojiti više znanja i vještina s istim utroškom vremena. Bolje rezultate u učenju radnici mogu postići i zato što e-učenje olakšava autorima edukacijskog materijala ugradnju poslovnih simulacija i situacija iz stvarnog života. To pak potiče kod polaznika točnije prisjećanje naučenog i lakši prijenos znanja u praksu. Kompanije obično imaju svoj portal za e-učenje u sklopu Intraneta (hot-spot) kroz koji se ulazi u sustav e-learninga. Sustav ujedno i administrira polaznike i teme koji polaznici prolaze na ovaj način pa ne moraju sami slati izvještaje.

Učenje putem weba, učenje putem Interneta, online učenje, učenje na daljinu, virtualne učionice još su pojmovi koji se danas u svijetu koriste da bi opisali primjenu računala, elektroničkih programa i općenito informatičkih alata i informatičkih procesa na način da omoguće alternativni kanal za podučavanje i učenje koji može pratiti sve brži tempo našeg života i rada.
Tvrtke diljem svijeta postale su svjesne da ako žele biti uspješne i nadmašiti konkurenciju, njihovi radnici trebaju usvajati znanja brže i efikasnije. Svrha uvođenja e-učenja je omogućiti lakšu isporuku edukacijskih sadržaja velikom broju radnika u kratkom vremenu. Tvrtke diljem svijeta koje su uspješno uvele e-učenje u svoju praksu, u pravilu su ga integrirale s već postojećim internim edukacijskim navikama i kulturom obogaćujući ih i unapređujući na način da edukacija postaje ciljanije, brže i fleksibilnije dostupna većem broju radnika uz manji utrošak vremena i novca nego prije. Dakle, e-učenje u sustavu interne edukacije neke poslovne organizacije može predstavljati samo jedan od kanala učenja.

Dopuna klasične metode
Taj kanal predstavlja tada dopunu i proširenje klasične metode kojom se, dobra praksa preporuča, i dalje nužno njeguje važnost socijalnog kontakta u prenošenju i usvajanju znanja. Ključna promjena koju e-učenje donosi sustavu interne edukacije tvrtke jest ta što radnici mogu pristupati e-seminarima (tj. elektronički oblikovanim, distribuiranim i podržanim seminarima) putem Interneta (ili Intraneta), sa svojeg osobnog računala, na svojem radnom mjestu u vrijeme kad im to najviše odogovara s obzirom na raspored obveza u radnom danu i u skladu s neposrednom poslovnom potrebom. Dakle, da bi se uključili u e-seminar radnici ne trebaju putovati do najbliže učionice ili trening centra tvrtke, već u dogovoru s nadređenim rukovoditeljem, dio svog radnog dana ili tjedna provode učeći u pravilu za istim osobnim računalom koje im služi za obavljanje redovnih radnih operacija i aktivnosti. Radnici tako lakše prilagođavaju učenje vlastitom predznanju i iskustvu uz individualnu brzinu usvajanja novih znanja umjesto da ga usklađuju s prosječnim tempom i različitim predznanjima grupe u učionici. Istraživanja u svijetu kazuju da radnici, učeći samostalno uz računalo, mogu usvojiti više znanja i vještina s istim utroškom vremena. Bolje rezultate u učenju radnici mogu postići i zato što e-učenje olakšava autorima edukacijskog materijala ugradnju poslovnih simulacija i situacija iz stvarnog života. To pak potiče kod polaznika točnije prisjećanje naučenog i lakši prijenos znanja u praksu. Kompanije obično imaju svoj portal za e-učenje u sklopu Intraneta (hot-spot) kroz koji se ulazi u sustav e-learninga. Sustav ujedno i administrira polaznike i teme koji polaznici prolaze na ovaj način pa ne moraju sami slati izvještaje.

Smanjuje troškove
Kanal e-učenja omogućava rukovoditeljima bolje upravljanje troškovima edukacije, prvenstveno zato što smanjuje trošak putovanja pa se, uz iste troškove, mnogo više radnika može uključiti u edukaciju. Dobra iskustva s e-učenjem u svijetu kazuju da ono indirektno utječe na povećanje produktivnosti, uspješnosti i kvalitete radnika i to zato što sveobuhvatna i kontinuirana edukacija radniku pruža brži razvoj kompetencija te uspješnije postignuće osobnih poslovnih ciljeva. Radnici koji se kontinuirano educiraju, zadovoljniji su poslom i time su uspješniji u prodaji i u odnosu s klijentima. Stoga veseli činjenica da je i nekoliko hrvatskih kompanija uključilo svoje zaposlenike u e-learning programe.

Vera Franc, savjetnica u Sektoru ljudskih resursa Zagrebačke banke

Autor: Poslovni.hr
31. srpanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close