Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Nagrada za najbolji odnos s ulagačima

Autor: Tin Bašić, Karlo Vajdić
07. studeni 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Nagrađeni su Hrvatski telekom, Ericsson NT i Atlantic grupa, a nagradu prvi put u Hrvatskoj dodjeljuje Poslovni dnevnik

Hrvatski telekom, Ericsson NT i Atlantic grupa. Popis zapravo i ne iznenađuje. Te su tri kompanije u izboru za dodjelu nagrada Poslovnog dnevnika, koje su se ove godine prvi put dodjeljivale u Hrvatskoj, isplivale kao najbolje domaće tvrtke u odnosima s ulagačima.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Konačan poredak, u kojem je HT-u pripalo prvo mjesto, Ericssonu drugo, a Atlanticu treće, bio je tek posljedica nijansi. Ugrubo, sve su tri kompanije dovoljno zaslužile biti proglašene najboljima. No pomalo žalosti što u vrhu ljestvice koju je Poslovni dnevnik napravio u partnerstvu sa Zagrebačkom burzom nije bilo više kompanija, što izbor nije bio neizvjesniji. Pobjednici su se birali među 22 kompanije, čije su dionice krajem kolovoza bile izlistane u dva najviša trgovinska segmenta Zagrebačke burze (Redovnom tržištu i Prime marketu) te čije su se dionice nalazile u sastavu dioničkog indeksa CROBEX10. Odluka o tome među kojim kompanijama će se birati najbolje u odnosima s ulagačima temeljena je na želji da se uključe one koje su najatraktivnije na tržištu kapitala kao i one čije dionice možda nisu toliko likvidne, ali su njihove uprave pristale na strože zahtjeve o transparentnosti poslovanja, koji se podrazumijevaju s ulaskom u više kotacije burze.

Hrvatski telekom, Ericsson NT i Atlantic grupa. Popis zapravo i ne iznenađuje. Te su tri kompanije u izboru za dodjelu nagrada Poslovnog dnevnika, koje su se ove godine prvi put dodjeljivale u Hrvatskoj, isplivale kao najbolje domaće tvrtke u odnosima s ulagačima.

Konačan poredak, u kojem je HT-u pripalo prvo mjesto, Ericssonu drugo, a Atlanticu treće, bio je tek posljedica nijansi. Ugrubo, sve su tri kompanije dovoljno zaslužile biti proglašene najboljima. No pomalo žalosti što u vrhu ljestvice koju je Poslovni dnevnik napravio u partnerstvu sa Zagrebačkom burzom nije bilo više kompanija, što izbor nije bio neizvjesniji. Pobjednici su se birali među 22 kompanije, čije su dionice krajem kolovoza bile izlistane u dva najviša trgovinska segmenta Zagrebačke burze (Redovnom tržištu i Prime marketu) te čije su se dionice nalazile u sastavu dioničkog indeksa CROBEX10. Odluka o tome među kojim kompanijama će se birati najbolje u odnosima s ulagačima temeljena je na želji da se uključe one koje su najatraktivnije na tržištu kapitala kao i one čije dionice možda nisu toliko likvidne, ali su njihove uprave pristale na strože zahtjeve o transparentnosti poslovanja, koji se podrazumijevaju s ulaskom u više kotacije burze.

Bodovanje
Partnerstvo sa Zagrebačkom burzom omogućilo je da se bodovanje podijeli u dva segmenta. Burza je dodijelila bodove tvrtkama s obzirom na njihovo poštivanje pravila objave važnih informacija. Poslovni dnevnik je pak proveo anketu među domaćim ulagačima kako bi od onih koji su najposvećeniji praćenju tržišta kapitala dobio odgovore o tome čiji odnosi s investitorima funkcioniraju najbolje. I, naravno, tko je u tome najlošiji. U konačnici, trećinu konačne ocjene donosili su bodovi “s Burze”, dok su dvije trećine bodova dodijeljene na temelju ankete. Jedna je kompanija mogla osvojiti maksimalno 300 bodova. Neka pitanja u anketi ponderirali smo kako bismo nijansirali važnost pojedinih aspekata odnosa s ulagačima. Ankete su poslane na stotinjak adresa društava koja upravljaju s fondovima, banaka, brokerskih kuća, osiguravatelja kao i poslovnim medijima. Odaziv je bio solidan iako neki mirovinski fondovi, pojedina društva koja upravljaju investicijskim fondovima i odgovorni u bankama nisu odgovorili na pitanja. Iako žive od tržišta kapitala svojom indolentnošću pokazuju kako za to tržište baš ne mare. Za dodjelu nagrade Poslovni dnevnik se odlučio jer smatra da se u Hrvatskoj danas ne pridaje dovoljno pozornosti odnosima s ulagačima. Iako svi (potencijalni) dioničari imaju jednako pravo na informiranost o poslovanju pojedine kompanije, realnost je takva da mali dioničari ne posjeduju dovoljno znanja za analizu financijskih izvještaja i procjenu kakvog utjecaja pojedini poslovni potezi mogu imati na buduće poslovanje. Stoga se oni često ugledaju u odluke velikih investitora što je razlog zbog kojeg je anketa bila okrenuta njima. Reakcije predstavnika laureata, koji su nagrade primili na Konferenciji Zagrebačke burze, pokazuju da je izbor najboljih stvarno bio opravdan jer su u tim tvrtkama u potpunosti svjesni potrebe za “otvorenim odnosom” s ulagačima. Maja Barić-Adrinek, voditeljica Odjela za odnose s javnošću Atlantic grupe, kazala je kako je Atlantic “relativno mlada kompanija na domaćem tržištu kapitala. U budućnosti će transparentnost biti ključna za razvoj. Ovu nagradu vidimo i kao obvezu i kao poticaj da sustavno ulažemo u odnose s investitorima”. Gordana Kovačević, predsjednica Uprave Ericssona NT, kaže kako je njihova pozicija “rezultat profesionalizma i teškog rada. Nagrada nas raduje jer i šira javnost prepoznaje naš rad. Ono što je sigurno, ovo je poticaj nama i drugim kompanijama”. Primjer Ericssona NT možda i najviše govori koliko se cijeni otvorenost neke tvrtke u odnosu s investitorima. Kompanija je ove godine, slijedom nesretnog razvoja događaja, morala priopćiti i neka loša očekivanja za rezultate poslovanja, no dioničari su visoko ocijenili spremnost te kompanije na transparentnost.

Više od objave na burzi
U najvećem domaćem telekomu potvrđuju stav Atlantica, a to je da vrijeme koje je neka kompanija provela na tržištu kapitala ne mora biti i nije povezano s kvalitetom njezinih odnosa s investitorima. Erika Kašpar, direktorica HT-ova Sektora za korporativne komunikacije i odnose s investitorima, kaže kako je HT “tek tri godine na ZSE”, no kompanija istovremeno ima “140.000 dioničara”. Kašpar dodaje kako su za njih “odnosi s investitorima više nego samo objave na burzi. U komunikaciji pokušavamo utjecati na formiranje realne slike naše kompanije”. Poslovni dnevnik svojim nagradama za odnose s ulagačima želi pojačati baš taj drugi smjer komunikacije te želi kompanijama koje su posvećene kvalitetnom odnosu s dioničarima dati do znanja da se takva politika cijeni u. Inače, dodijeljene statue dijelo su akademske kiparice Gordane Drinković, koja je svjetski poznata upravo po svom radu sa staklom.

Nagrađeni

Najbolji na Burzi
Na Konferenciji Zagrebačke burze prošloga vikenda u Šibeniku tradicionalno su dodijeljene nagrade članovima Burze koji su u protekloj godini ostvarili najbolje promete. Tako su Erste vrijednosni papiri ostvarili najbolje promete dionicama. Također je isto investicijsko društvo dobilo nagradu za najbolji ukupni promet na Burzi. Drugo mjesto u prometu dionicama osvojila je Privredna banka Zagreb, a treće mjesto Hita Vrijednosnice. Interkapital je dobio nagradu za najviši promet obveznicama.
(T. Bašić)

Autor: Tin Bašić, Karlo Vajdić
07. studeni 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close