Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Visoka cijena nafte smanjila Chromosovu dobit

Autor: Darko Bičak
04. svibanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Savjesno i odgovorno upravljanje okolišem jedan je od prioriteta tvrtke Chromos boje i lakovi, objasnio je Tomislav Cerc, predsjednik Uprave te tvrtke prilikom jučerašnje svečanosti primanja certifikata ISO 14001:2004 u Zagrebu. Riječ je o normi njemačke udruge za tehnička ispitivanja RWTÜW u čije ime je Chromosu certifikat uručio direktor njihove podružnice u Hrvatskoj Đuro Tunjić. Ta norma znači kontinuirano praćenje zakonskih propisa, kao i ostalih akata vezanih uz upravljanje okolišem, te njihovo primjenjihvanje u svom radu. Zaštita okoliša također podrazumijeva primjenu novih tehnologija te stvaranje ekološki prihvatljivih proizvoda u procesu koji smanjuje nastajanje otpadnih voda i štetnih emisija u zrak i tlo, kao i uštedu energije. Osim priznanje za očuvanje okoliša, certifikat ISO 14001:2004 je i ulaznica na zahtjevno tržište Europske unije, kako je na svečanosti rekao Uroš Slavinec, predsjednik slovenske Helios grupe u sklopu koje od 2001. godine posluje i Chromos. Važnost proboja na izvozna tržišta naznačio je i predsjednik Republike Stjepan Mesić koji je jučer došao posjetiti Chromosov pogon na Žitnjaku. Mesić je rekao da je nužno da u Hrvatskoj postoji još mnogo tvrtki poput Chromosa koji imaju što ponuditi europskom tržištu. Predsjednik je pozdravio i suradnju slovenskog Heliosa i hrvatskog Chromosa te naznačio da je riječ o suradnji domaće tvrtke s kompanijom iz Europske unije što čini i vezu Hrvatske s Unijom. Predsjednik Uprave Tomislav Cerc rekao je da tvrtka u posljednjih šest godina stalno posluje s dobitkom. Tako ova najveća domaća tvornica boja i lakova ima u zadnjih par godina godišnji promet od oko 20 milijuna eura. Cerc je dodao da su u prvom kvartalu tekuće godine ostvareni rezultati za 20 posto bolji nego lani, no zbog visoke cijene nafte, koja je jedna od glavnih sirovina u proizvodnji, to je manje od planiranog. Cerc je objasnio da Chromos oko 20 do 25 posto svojih proizvoda plasira u izvoz, a razlika od pet posto javlja se zbog brodogradnje koju, prema njegovim riječima, neki svrstavaju u izvoz a neki ne. Glavna su tržišta za njihove boje i lakove susjedne zemlje te Njemačka i Velika Britanija, dok su na svjetskom tržištu manje prisutni zbog relativno jeftinog proizvoda kojeg se ne isplati prevoziti na velike udaljenosti. Kao velik problem spomenut je veliki uvoz boja i lakova na hrvatsko tržište pa su tako izneseni podaci prema kojima Chromos zauzima 30 posto domaćeg tržišta, a svi ostali hrvatski proizvođači još deset posto. Prema tim brojkama, čak 60 posto boja i lakova na hrvatskom tržištu dolazi iz uvoza.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Savjesno i odgovorno upravljanje okolišem jedan je od prioriteta tvrtke Chromos boje i lakovi, objasnio je Tomislav Cerc, predsjednik Uprave te tvrtke prilikom jučerašnje svečanosti primanja certifikata ISO 14001:2004 u Zagrebu. Riječ je o normi njemačke udruge za tehnička ispitivanja RWTÜW u čije ime je Chromosu certifikat uručio direktor njihove podružnice u Hrvatskoj Đuro Tunjić. Ta norma znači kontinuirano praćenje zakonskih propisa, kao i ostalih akata vezanih uz upravljanje okolišem, te njihovo primjenjihvanje u svom radu. Zaštita okoliša također podrazumijeva primjenu novih tehnologija te stvaranje ekološki prihvatljivih proizvoda u procesu koji smanjuje nastajanje otpadnih voda i štetnih emisija u zrak i tlo, kao i uštedu energije. Osim priznanje za očuvanje okoliša, certifikat ISO 14001:2004 je i ulaznica na zahtjevno tržište Europske unije, kako je na svečanosti rekao Uroš Slavinec, predsjednik slovenske Helios grupe u sklopu koje od 2001. godine posluje i Chromos. Važnost proboja na izvozna tržišta naznačio je i predsjednik Republike Stjepan Mesić koji je jučer došao posjetiti Chromosov pogon na Žitnjaku. Mesić je rekao da je nužno da u Hrvatskoj postoji još mnogo tvrtki poput Chromosa koji imaju što ponuditi europskom tržištu. Predsjednik je pozdravio i suradnju slovenskog Heliosa i hrvatskog Chromosa te naznačio da je riječ o suradnji domaće tvrtke s kompanijom iz Europske unije što čini i vezu Hrvatske s Unijom. Predsjednik Uprave Tomislav Cerc rekao je da tvrtka u posljednjih šest godina stalno posluje s dobitkom. Tako ova najveća domaća tvornica boja i lakova ima u zadnjih par godina godišnji promet od oko 20 milijuna eura. Cerc je dodao da su u prvom kvartalu tekuće godine ostvareni rezultati za 20 posto bolji nego lani, no zbog visoke cijene nafte, koja je jedna od glavnih sirovina u proizvodnji, to je manje od planiranog. Cerc je objasnio da Chromos oko 20 do 25 posto svojih proizvoda plasira u izvoz, a razlika od pet posto javlja se zbog brodogradnje koju, prema njegovim riječima, neki svrstavaju u izvoz a neki ne. Glavna su tržišta za njihove boje i lakove susjedne zemlje te Njemačka i Velika Britanija, dok su na svjetskom tržištu manje prisutni zbog relativno jeftinog proizvoda kojeg se ne isplati prevoziti na velike udaljenosti. Kao velik problem spomenut je veliki uvoz boja i lakova na hrvatsko tržište pa su tako izneseni podaci prema kojima Chromos zauzima 30 posto domaćeg tržišta, a svi ostali hrvatski proizvođači još deset posto. Prema tim brojkama, čak 60 posto boja i lakova na hrvatskom tržištu dolazi iz uvoza.

Autor: Darko Bičak
04. svibanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close