Netbook vs. tablet – kako je tehnologija na zalasku Asusu priskrbila milijune?

Autor: Ivan Jozić , 06. prosinac 2011. u 18:00

U informatičkoj industriji kovanica “manje je bolje” i dalje određuje prodaju (i profit). No neke navike potrošača treba mijenjati postepeno. Barem se tako čini na primjeru Asusa: prodajni rezultati kompanije prije samo dvije godine pokazivali su da se na svaki prodani tablet proda čak tri netbooka! Do kraja 2011. godine kompanija planira prodati 4,8 milijuna netbooka i svega 1,8 milijuna tableta.




Asusov Eee PC bio je najjači igrač na tržištu. S prodajom između 6 i 8 milijuna komada u 2010. godini dokazao je da je proizvod koji ima sve – prihvatljivu cijenu, dizajn, dobru opremu s obzirom na volumen. Eee je držao 20 posto tržišta. Upravo je ovaj proizvod ustoličio Asus kao globalno poželjan brend.

Osmišljeni da budu “prijelazno rješenje”
Zanimljivo je da netbookovi nisu niti osmišljeni da postanu “trajni proizvod.” Informatički vizionari oduvijek su ih vidjeli kao prijelazno tehničko rješenje, do dolaska dovoljno dobre touchscreen tehnologije. Riječ je naime o proizvodima sličnih dimenzija. Prosječni netbookovi dugački su okvirno 25 centimetara i širine oko 18 cm. Sličnih dimenzija su i tableti te predstavljaju proizvod koji je lakše nositi, a ima sve osnovne komponente “klasičnog” laptopa.

Asus je vrhunski iskoristio prijelaz s tipkovnice na touchscreen. Svjesni smjene generacija u industriji mini-računala, 2012. očekuju s drugom proizvodnom politikom: usporedno s lansiranjem “hibrida” Eee Pad Transformera, koji je imao značajke oba proizvoda, tableta i netbooka, smanjivali su proizvodnju klasičnog netbooka.

U 2012. godini Asusov cilj je nadmašiti Samsung. Galaxy Tab paleti proizvoda (Samsung Galaxy Note, the GalTab 7.0, te varijante 7.7, 8.9 i velika 10.1) žele suprotstaviti značajno manji broj modela. Gledano unatrag možemo očekivati maksimalno dva ili tri tableta koji će pokriti uobičajene cjenovne rangove tržišta.

Asus će igrati s “velikim dečkima” poslovnim RIM-om, za-svakog-po-nešto Samsungom i trendi Appleom. Hoće li uspjeh sličan Eee PC-ju postići i tableti? Teško, ali ne i nemoguće. Ako ništa drugo, napravili su odličnu bazu za daljnji rast.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Jezična primjedba autoru:
Nije “postepeno” (srpski: stepen) nego “postupno” (hrvatski: stupanj)

Hvala.

New Report

Close