Kraj idile: Agrokor izlazi iz suvlasništva u Unexu?

Autor: Danijela Jozić,VLM , 27. ožujak 2012. u 13:30

Koncern Agrokor izlazi iz suvlasništva u marketinškoj agenciji Unex. Iako je Poslovni dnevnik dobio informaciju da je Agrokor svoj udio od 50 posto u tvrtki Unex MPG prodao još prije desetak dana, iz koncerna Ivice Todorića su to demantirali. No nisu pritom takav potez u potpunosti isključili.

“Agrokor je dugogodišnji partner Unexa i nastavljamo suradnju s njima i dalje u istom obujmu. Svoj udio u Unexu nismo prodali, ali razmatramo različite mogućnosti”, poručili su iz Agrokora. Šuška se da je Agrokor već dogovorio prodaju svojeg udjela, i to natrag obitelji Šumanovac, koja je vlasnik preostalih 50 posto u Unexu MPG-u, i to navodno za pet milijuna eura. Andrea Šumanovac, direktorica Unexa, samo nam je kratko poručila, tj. ponovila isti odgovor koji smo dobili i iz Agrokora – da se dugogodišnja partnerska suradnja nastavlja. U marketinškom se sektoru može čuti da su odnosi između Agrokora i Unexa u posljednje vrijeme nategnuti, pa čak i ozbiljno uzdrmani, a u priču se upleo i Digitel. Agrokor je lani u kolovozu potpisao ugovor o strateškoj suradnji s tvrtkom Digitel komunikacije, čija je glavna tvrtka Digitel medijski serivis (DMS) izravni konkurent Unexu. Tada su iz koncerna poručili da ugovor s Digitelom ne mijenja njihovu suradnju s Unexom. Ipak, sklapanje suradnje s Digitelom navodno je narušilo komunikaciju dvaju suvlasnika Unexa. Jedan izvor nam je rekao da su u koncernu ogorčeni ponašanjem Andree Šumanovac, koja je navodno počela donositi odluke o nekim poslovima na svoju ruku, bez znanja Agrokora. Na pitanje Poslovnog dnevnika je li Digitel razgovarao s Agrokorom o preuzimanju njihova udjela u Unexu, iz te nam je tvrtke poručeno: “Kao hrvatskog i regionalnog lidera iznimno cijenimo Agrokor i priliku da zajedno surađujemo. Naša je praksa da ne objavljujemo detalje suradnje s klijentima, pa je tako i u slučaju Agrokora. Nismo preuzeli udio u Unexu i ne možemo komentirati odnose Agrokora i drugih kompanija.” Agrokor je u Unex ušao prije šest godina i otad su prihodi te tvrtke znatno, čak za nekoliko puta narasli. U vrlo je kratkom roku Unex zauzeo vodeću poziciju prije svega na poslovima zakupa oglasnog prostora, što ne čudi s obzirom na to da su mu glavni klijenti Agrokorove kompanije.

Prema posljednjim dostupnim podacima (za 2010.) Unex MPG je ostvario prihode od 378 milijuna kuna (primjerice, glavni konkurent DMS je iste te godine imao prihod od 207 milijuna kuna). Koliko je važan Agrokor kao klijent Unexu govori i podatak da je iste godine, prema podacima poslovnog izvješća, čak 155 milijuna kuna prihoda ostvareno iz odnosa s povezanim društvima, tj. vodećim tvrtkama koncerna Agrokor poput Belja, Jamnice, Leda, Zvijezde itd. Osim toga klijenti Unexa su i dobrim dijelom važni dobavljači Konzuma poput Dukata, Francka, Podravke, Saponije… Iako to dobavljači neće nikad priznati, a u Agrokoru takve informacije opovrgavaju, navodno je za ulazak na Konzumove police jedan od uvjeta i taj da se oglašavaju preko Unexa. Uz snagu Agrokorovih tvrtki kao Unexovih klijenata upravo je taj model s Konzumovim dobavljačima prilično kumovao rastu prihoda tvrtke Unex MPG posljednjih godina. Iako Unex nudi i PR usluge (preko Unex Communication) taj dio poslovanja nije jače zaživio. Štoviše, lani je Ivica Todorić za usluge odnosa s javnošću angažirao drugu agenciju: IMC, u vlasništvu Ankice i Ivice Mamića. Inače, prije nekoliko tjedana tvrtka Unex MPG promijenila je ime u Unex media, a ima li ta izmjena veze s budućim vlasničkim odnosima unutar tvrtke, vidjet će se uskoro.

Ovaj članak objavljen je u tiskanom izdanju Poslovnog dnevnika, pretplatite se!

Komentari (1)
Pogledajte sve

Poslovni has once again ‘Reinvented the Wheel’ Bravo!

New Report

Close