Francuska meteorološka služba i tržište Euronext uveli su novu shemu u cilju pomoći kompanijama u predviđanju rizika od iznenadnih promjena vremenskih prilika. Metnext, zajedničko ulaganje Meteo-France i podružnice NYSE Euronexta, ima za cilj nuditi specificirane indekse pojedinim kompanijama koji će ih savjetovati u pogledu nadolazećih vremenskih rizika.
Industrija odjeće, proizvođači bezalkoholnih pića i sladoleda, poljoprivrednici i proizvođači energije samo su neki od sektora koji mogu biti ozbiljno pogođeni naglim promjenama temperature i kišnim oborinama. U industrijaliziranom svijetu između 20 i 30 posto BDP-a izloženo je nepovoljnom vremenu a taj udio raste i do 70-80 posto ako se u obzir uzmu neizravni učinci, objavio je Meteo-France.
U rujnu 2005., neočekivano vrućem mjesecu, 82 posto potrošačkih kupnji bilo je vezano za vremenske čimbenike, dodaje. U vrijeme toplotnih udara u Europi 2003. prodaja sladoleda i piva naglo je porasla dok su kupovine čokolade značajnije pale.
Meteo-France drži 65 posto udjela u Metnextu a Euronext preostalih 35 posto. Metnextovi indeksi bazirat će se na povijesnim podacima kao što su temperature, kišne oborine, brzina i smjer vjetrova kako bi se sastavljale prognoze za razdoblja u rasponu od nekoliko dana ili nekoliko tjedana ili mjeseci, ovisno o potrebama kompanije.
(Hina)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu